word er moedeloos van --> starterkrans of bak

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2012 23:41 #1094692 door V700 register
word er moedeloos van --> starterkrans of bak is gemaakt door V700 register
Mijn warme start probleem nog niet verholpen . . helaas.
De afgelopen dagen met de harde wind viel mij wederom op dat als de auto in de wind geparkeerd stond -> starten!!
dit is te consequent om toeval te zijn, iets koelt er dus sneller af in de wind. en zo snel dat de auto binnen 10 min gewoon aanslaat. (normaal min half uur afkoelen.)
Wat/welke sensor, onderdeel of wat dan ook kan dat in vredesnaam zijn? Startprobleem begint nl een beetje te irriteren.
De gouden tipgever ontvangt een krat bier!!!!!
grt,
Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2012 00:01 #1369048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP sensor? bobine
BDP sensor? bobine ?

Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2012 07:36 #1369052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kanttekening
Als de motor niet wil starten is één puf ether genoeg om hem te laten lopen. . .misschien dat de volgende symptomen en punten bijdragen aan een goede diagnose
- Er staat druk op de brandstofrail, pomp doet het.- Vonkversterkers zijn vervangen/goed- Gasklephuis is schoon, pakking vervangen, geen valse lucht kunnen ontdekken.- auto rijdt op benzine, geen gasinstallatie aanwezig.- Motor loopt verder zonder bokken of sputteren.- CIS klep schoon en werkt- Vacuumslangen en vacuum gecontroleerd, ok. (stationair -0,8/-0,7 bar)- bij plotseling een dot gas geven, lijkt de motor zich heel even te verslikken . . . - af en toe foutcode 513 en 232 motronic 1,8, lamba lampje licht onafhankelijk van het starten willekeurig op. - bij resetten motronic wil hij ook wel eens starten (of in de wind parkeren :-))- nieuwe accu, boordspanning/laadspanning 12,5v - 13,0v- nieuwe bougies (5500km geleden)- nokkenassensor vervangen is ok.- temperatuursensor achterop blok vervangen. - gaskleppositiesensor vervangen (hoe heet dat ding)

@Paul, Als het de bobine is, dan zou de motor ook met startpilot niet moeten lopen? of zie ik dat verkeerd? (er is dan immers geen vonk . .) En is de BDP sensor alleen nodig tijdens het starten? waar zit deze en kan ik deze testen/doormeten?
Grt Bart

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2012 09:05 #1369057 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Heel vervelend
Heel vervelend dit soort dingen.
Ik kan alleen maar bedenken dat je bij een koude motor met een fohn onderdelen opwarmt of bij een warme motor met perslucht onderdelen afkoelt en dan maar kijken of het verschil uitmaakt.
Piet

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2012 09:11 #1369058 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic LMM

BartD schreef : - bij plotseling een dot gas geven, lijkt de motor zich heel even te verslikken . . .

LMM stuk.

BartD schreef : - af en toe foutcode 513 en 232 motronic 1,8, lamba lampje licht onafhankelijk van het starten willekeurig op.
- bij resetten motronic wil hij ook wel eens starten (of in de wind parkeren :-))

Mogelijk ook een verband met de LMM

BartD schreef : En is de BDP sensor alleen nodig tijdens het starten? waar zit deze en kan ik deze testen/doormeten?
Grt Bart

Deze is ALTIJD nodig, zonder deze sensor zou de motor niet lopen.De sensor "telt" een serie tanden op het vliegwiel en bepaalt op deze manier wanneer de vonk gegeven mooet worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2012 09:21 #1369059 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LMM
@Gerry, bdp sensor kan ik dus uitsluiten?
@Piet, Type LMM wat ik nodig heb heb je niet toevallig liggen, om eens te proberen?
LMM is idd eigenlijk het enige wat ik niet vervangen heb. . .

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2012 09:33 #1369061 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Onderschrift
Uit je onderschrift blijkt dat je twee 960´s hebt, kan je de LMM´s toch gewoon wisselen. Uit mijn hoofd eindigen de nummers van de LMM op 025. Anders heb ik er ook nog wel een voor het proberen in Utrecht

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2012 09:48 #1369063 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic omwisseltruuk
Kijken welk nummer op de LMM staat, heeft je andere 960 hetzelfde nummer, gewoon even omwissellen en kijken wat het doet.
Een 025 heb ik anders (dacht ik) ook nog wel liggen.

Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2012 10:39 #1369064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas
De LMM van die andere is van een ander type.Welke ik nodig heb is de volgende:Bosch191 06 1A02802130025,
Dank je voor het aanbod Gerben, Gorredijk woon je, mmmm veel verder van elkaar afwonen kunnen we niet. :-/Tenzij je er vanaf wil en hem tegen vergoeding op zou willen sturen?

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2012 14:15 #1369069 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic LMM
Bart,
Ik heb je geloof ik al per pm gemeld dat ik een LMM met volvo nr 8251499 heb liggen.
Volgens deze <a href=" www.partsbase.net/part/vol-8251499 ">site is die gelijk aan Bosch 02802130025.
Dinsdag a.s. breng ik mijn V90 naar Sallabas in Roosendaal voor een nieuwe bladveer. Dus dat moet te combineren zijn.
Piet

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC