word er moedeloos van --> starterkrans of bak
- V700 register
- Nieuw lid
-
De afgelopen dagen met de harde wind viel mij wederom op dat als de auto in de wind geparkeerd stond -> starten!!
dit is te consequent om toeval te zijn, iets koelt er dus sneller af in de wind. en zo snel dat de auto binnen 10 min gewoon aanslaat. (normaal min half uur afkoelen.)
Wat/welke sensor, onderdeel of wat dan ook kan dat in vredesnaam zijn? Startprobleem begint nl een beetje te irriteren.
De gouden tipgever ontvangt een krat bier!!!!!
grt,
Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Er staat druk op de brandstofrail, pomp doet het.- Vonkversterkers zijn vervangen/goed- Gasklephuis is schoon, pakking vervangen, geen valse lucht kunnen ontdekken.- auto rijdt op benzine, geen gasinstallatie aanwezig.- Motor loopt verder zonder bokken of sputteren.- CIS klep schoon en werkt- Vacuumslangen en vacuum gecontroleerd, ok. (stationair -0,8/-0,7 bar)- bij plotseling een dot gas geven, lijkt de motor zich heel even te verslikken . . . - af en toe foutcode 513 en 232 motronic 1,8, lamba lampje licht onafhankelijk van het starten willekeurig op. - bij resetten motronic wil hij ook wel eens starten (of in de wind parkeren

@Paul, Als het de bobine is, dan zou de motor ook met startpilot niet moeten lopen? of zie ik dat verkeerd? (er is dan immers geen vonk . .) En is de BDP sensor alleen nodig tijdens het starten? waar zit deze en kan ik deze testen/doormeten?
Grt Bart
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Ik kan alleen maar bedenken dat je bij een koude motor met een fohn onderdelen opwarmt of bij een warme motor met perslucht onderdelen afkoelt en dan maar kijken of het verschil uitmaakt.
Piet
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
LMM stuk.BartD schreef : - bij plotseling een dot gas geven, lijkt de motor zich heel even te verslikken . . .
Mogelijk ook een verband met de LMMBartD schreef : - af en toe foutcode 513 en 232 motronic 1,8, lamba lampje licht onafhankelijk van het starten willekeurig op.
- bij resetten motronic wil hij ook wel eens starten (of in de wind parkeren)
Deze is ALTIJD nodig, zonder deze sensor zou de motor niet lopen.De sensor "telt" een serie tanden op het vliegwiel en bepaalt op deze manier wanneer de vonk gegeven mooet worden.BartD schreef : En is de BDP sensor alleen nodig tijdens het starten? waar zit deze en kan ik deze testen/doormeten?
Grt Bart
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Piet, Type LMM wat ik nodig heb heb je niet toevallig liggen, om eens te proberen?
LMM is idd eigenlijk het enige wat ik niet vervangen heb. . .
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Een 025 heb ik anders (dacht ik) ook nog wel liggen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank je voor het aanbod Gerben, Gorredijk woon je, mmmm veel verder van elkaar afwonen kunnen we niet. :-/Tenzij je er vanaf wil en hem tegen vergoeding op zou willen sturen?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Ik heb je geloof ik al per pm gemeld dat ik een LMM met volvo nr 8251499 heb liggen.
Volgens deze <a href=" www.partsbase.net/part/vol-8251499 ">site is die gelijk aan Bosch 02802130025.
Dinsdag a.s. breng ik mijn V90 naar Sallabas in Roosendaal voor een nieuwe bladveer. Dus dat moet te combineren zijn.
Piet