word er moedeloos van --> starterkrans of bak
- V700 register
- Nieuw lid
-
geen pm gehad.maar a.s. dinsdag is m ijn vrije dag dat komt mooi uit. dus wie weet is dat het euvel.Kan ik meteen de garage Sallabas bekijken, een blad veer heb ik ook nog nodig.
Hoe lkaat ben je daar dinsdag en wat is het adres?
Grt, Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik wil hem gerust opsturen, blijk je er niets aan te hebben, stuur je hem terug, heb je er wat aan, stuur je een paar biertjes mijn kant op.BartD schreef : De LMM van die andere is van een ander type.Welke ik nodig heb is de volgende:Bosch191 06 1A02802130025,
Dank je voor het aanbod Gerben, Gorredijk woon je, mmmm veel verder van elkaar afwonen kunnen we niet. :-/Tenzij je er vanaf wil en hem tegen vergoeding op zou willen sturen?
BartD schreef : De gouden tipgever ontvangt een krat bier!!!!!
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij de eerste types 960 zit deze sensor aan de achterzijde van het blok tegen het schutbord ergens halverwege. Je kunt er bij maar wel moeilijk. Vanaf modellen 96 of zo geloof ik is deze 1 unit (koelwatertemperatuurmeter op het dashbord en motormanagement). Daarvoor hebben de blokken twee koelwatertemperatuursensoren. 1 voor het dashbord, de ander voor de ECU.
Kans dat dit het euvel is...
Testen: peuter de draad van de ECU los waaraan de tempsensor zit en sluit hierop een weerstand aan van 47 of 100 ohm naar aarde vanaf de ECU. De ventilator gaat dan wel werken, want die regelt daar ook op maar dat is niet erg. als hij dan altijd wil starten ook bij warme motor is dat je probleem.
Schema's kun je vinden op deze website. Ik zie dat je geen lid bent dus ik zal je even helpen.... Het is pen nr 45, draadkleur grijs/wit. Die knip je door en je bevestigt er een weerstand van 47 of 100 Ohm aan naar aarde vanaf de ECU.. Gewoon ff aan de draad solderen en een stuk draad vanaf de weerstand met een kabelschoen aan de massaklemmen bevestigen die vlak bij de ECU zitten aan het chassis. De ECU vind je rechts bij voeteneinde van passagier.
Robert
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
In dit topic staat een reactie van Bart waarin hij opnoemt wat hij allemaal al gedaan heeft, in dit lijstje staat ook "tempsensor achterop blok vervangen".
Groetjes,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tja... Ik blijf het onbetrouwabare blokken vinden.... Erg veel problemen... als je die niet hebt heb je geluk.
Succes,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ja, aan de andere kant: als er 1 lekt zouden de andere 5 cilinders wel moeten oppakken....
Brandstofdrukregelaar nog OK?
Robert
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Sallabas zit op Argon 45 in Oud Gastel. Dat is de meest noordelijke afslag van het grote industrieterrein Borchwerf.BartD schreef : Hallo Piet,
Hoe lkaat ben je daar dinsdag en wat is het adres?
Grt, Bart
Ik ben er 's morgens vroeg en rij met een leenauto weer door.
Ik zal de LMM wel op de passagiersstoel leggen en doorgeven dat jij hem komt ophalen.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik probeer eerst dinsdag de LMM van Piet. Fingers crossed.Hij begint wel steeds slechter te starten, ook met ether . . . oeps. En toch wil ik in deze auto blijven rijden.
@Gerryberry: bedankt voor het aanbod, vooralsnog niet nodig. Mocht je een keer in de buurt zijn, bier staat koud.
@Robert; brandstofdrukregelaar, waar zit die en hoe test ik die? als ik het ventiel op de brandstofrail indruk spuit het er met behoorlijke kracht uit.
@bstolker; de massablokjes op de schutborden links en rechtsvoor heb ik al eens onder handen genomen, zal ze nog eens schoonmaken, kan geen kwaad. Zal ook meteen eens de andere massapunten nalopen dinsdag. Zo las ik op www.volvoclub.org.uk/faq/FAQSummary1.html dat de masspunten van het blok zelf en de startmotor ook voor dergelijke problemen kunnen zorgen. Goede site trouwens, staat veel informatie op.
nog twee nachtjes slapen; wat ik al zei, fingers crossed dacht nl al eens eerder het "euvel" gevonden te hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-