- Berichten: 38
volvo 740 2,3 inj kat estate kapotte pomp
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Om daarna weer in zijn oude fout te vervallen?
Hoe lang duurde dat?
Antwoord nu even op deze vraag.
Welke tips heb je gekregen van de specialist en uitgesloten en waarom?
Misschien in het bovenste bericht bij houden wat je doet en wat het effect was.
Dan voorkom je herhalingen van adviezen en tips.
Het bovenste bericht kan je als topicstarter steeds opnieuw bijwerken door op de knop bewerken te drukken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
hier de adviezen van de specialist
en wat het resultaat was
adviesen van de specialist en uitgevoerd
brandstof relais vervangen die onder de radio zit
lambda stekker er af gehaald gaf storing aan
lmm stekker er af gehaald
bougies vervangen
toen ik van middag de lmm terug had gezet en heb ik hem gereset toen starte ik hem en toen deed hij het goed
maar toen hij warm werdt sloeg die af en had ik het zelfde probleem weer dat als ik hem wil starten dat ie het niet doet
het is net of ik soms een backfire krijg kan dat
groet schaapman is dit zo beter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Reset met koude motor en dan doet ie het goed tot ie warm wordt.
Kan je het nog een keer herhalen? Dus reset, starten en weer goed lopen tot ie warm wordt en weer rot gaat lopen.
Hoe lang duurt dat? Zie je de temp meter ook goed uit de hoek komen?
Ruik eens bij de uitlaat als ie goed loopt en als ie slecht begint te lopen.
Volgende stap.
Dan als ie warm is graag direct weer resetten en kijken of ie dan weer goed loopt of juist gelijk als voor resetten met warme motor.
Nu het ook donker is ook even naar de bougiekabels kijken of je daar vonkjes bij ziet.
Ben benieuwd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
en dat gaf geen resultaat
en wat moet ik bij de uitlaat voor geur ruiken dan een brandstof lucht
en zou het de brandstof druk meter ook kunnen zijn
want die wou ik morgen even laten testen bij een bedrijf hier in de nbuurt
groet schaapman
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Als ie warm is en rot loopt ruikt ie misschien naar benzine.
Dat ie dus te rijk staat.
Heb je de vonkjes al getest/gezien?
Ik verdenk de drukmeter niet. Maar als je hem even kunt laten testen kan dat geen kwaad.
Ik denk nu eerder aan een tempsensor. Daarom ook de vraag of ie warm naar benzine stinkt. Als de tempmeter het niet doet kan ie te veel benzine krijgen denk ik. Het motormanagement denk dat de motor koud is en daardoor extra benzine nodig heeft.
Waar zit die sensor ook al weer? Iemand die kennis?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
JaWytze schreef : Waar zit die sensor ook al weer? Iemand die kennis?
Onder het inlaatspruitstuk in de kop zitten 2 sensoren.
De 1e vanaf de distributiekant is de temp sensor voor de klok in je tellerpaneel.
De 2e zo'n 10 cm verderop is de tempsensor voor de ECU en de inspuiting.
Daar vlakbij zit ook sensor in het onderblok, de klopsensor, die soms nog wel eens verward wordt, Maar blijf daar vanaf, alleen in het gebied van de kop blijven.
Er zwerft hier op het forum ook een afbeelding ervan rond met uitleg, maar die kan ik zo 1,2,3 eff niet vinden.
Trouwens, een LMM kan best nog intacte draadjes hebben en toch defect zijn.De klachten die je hebt komen verdacht veel overeen met een kapotte LMM.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik zal eens opzoek gaan naar die uitleg die je bedoelde
groet schaapman
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Dan is 100% zeker je LMM stuk. Als je de LMM loshaalt zou er METEEN, alle minuut, onmiddelijk een andere motorloop moeten onstaan.volvostrip schreef : lmm stekker er af gehaald
geen resultaat
LMM heb ik inderdaad wel voor je, ik zal je even een PB sturen.volvostrip schreef : jij had er nog eentje liggen toch en wat moet die kosten dan en heb je toevallig ook nog van die sensors
Sensoren zou ik nieuw bestellen, zijn nog nieuwe te krijgen en kosten de wereld ook niet.
Foto's van de vlotterunit: Ik zie niet veel, maar als de RETOUR lek is, zou die niet zo mogen stotterren en zou je brandstof lekkage onder je wagen moeten hebben.
Desnoods een simpele test door de leiding vanaf de brandstofpomp even in een jerrycan met benzine te stoppen. Geen verschil in motorloop?
Bij een sloper een andere vlotterunit halen.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarna ook nog vonken bij de boegiekabels.
Mijn advies is vervang deze als eerste, en kijk in het donker bij lopende motor dan zul je verrast zijn.
Je kunt met een plantensproeier iets water vernevelen om het beter te zien.
Groetjes,
Igno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Gerben?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.