slecht/Niet starten warme motor 960. OPGELOST!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2012 22:02 #1359119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nieuwe ontwikkelingen
Piet, de weestand gemeten en die is geeft 318 ohm aan, aan de draad rammelen geeft geen verandering.
daarnaast bij verdere inspectie een vacuumlek gevonden. op het inlaatspruitstuk zit een soort van verdeelstaitonnetje waar een aantal slangetjes op uit komen, één pijpje was vrij . . .  waarschijnlijk heeft hier de cruisecontrol gezeten, dit pijpje heb ik afgedopt. resultaat: stationair van 1000/1100 toeren naar 700/800.
vandaag had ik na een lang stuk gereden te hebben (130km) dat hij bij stilstand weer even erg aan het zoeken was in het stationaire toerengebied, ook een keer uitgevallen. (ik had nog wat gang en zo motor weer aan laten slaan) verder niet echt zoeken meer maar af en toe wat laag in het stationaire toerental.
wat het starten betreft: vandaag bij de pomp hetzelfde, maar vanavond na een korte stop, wel starten . . . .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2012 23:54 #1359147 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic .?
Cruise control is Niet afhankelijk van motor vacuum, de cruise control heeft zijn eigen electrische vacuumpomp en staat volledig los van de motor.

Het nippeltje dat je dus over hebt is ergens anders voor...controleer goed of er nergens een losse leiding hangt.

Groeten,
Gerben

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2012 10:02 #1359162 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ingewikkeld
is dit probleem van niet starten bij warme motor nu pas opgetreden na het wisselen van de nokkenassensor?
Op <a href=" www.motor-talk.de/forum/960-motor-elektronik-t3741404.html ">Motor-talk staat een merkwaardig verhaal van iemand met een 960 die een paar jaar lang zonder aangesloten nokkenassensor heeft gereden omdat de motor niet goed liep met aangesloten sensor. Blijkbaar werkt die noodloop zo goed dat je er mee kan rijden.
Om uit te sluiten dat jouw probleem door de nokkenassensor wordt veroorzaakt zou je als de auto niet wil starten de connector van de nokkenassensor los kunnen halen en kijken of hij dan wel wil starten. Het is een slag in de lucht maar je moet toch wat en het is een kleine moeite.
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2012 10:46 #1359164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe
Hoe krijgt de ECU dan een positiesignaal ? Of is daar nog een sensor voor, behalve de nokkenassensor. Er zou toch wel enig signaal in moeten voor een timing van de ontsteking die in de buurt komt. Zou de LMM ook niet met remmenreiniger bewerken, zoals verderop in die discussie staat :PDe originele airco/kabelbediening gebruikt motorvacuum voor oa de bediening van de vacuumkleppen en de temperatuurmeting (lucht wordt uit passagiersruimte gezogen, onderweg zit een temperatuurmetertje voor de binnentemperattuur). Aanzuiging zit in de verlichtingsunit in het dak.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2012 23:51 #1359252 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foutcode 513
vandaag weer een aantal ritten gemaakt, nu iedere keer starten met warme motor.
Het duurt wel iets langer zeg  1 á 1,5 sec, voordat ie aanslaat, dan heeft hij even een paar seconden wat moeite om zijn stationair te zoeken dit duurt ook ongeveer 3 seconden, verder probleemloos. met koude motor is het nog geen halve seconde en meteen goed op stationaire toeren. ik merk wel dat ik bij optrekken nu iets meer gas moet geven. met warme motor is het stationaire toerental ook net iets te laag zeg 500.
daarnaast gaat het lambda lampje nu branden, foutcode 513, deze kan ik helaas niet terugvinden, weet iemand wat dit is?
so far so good, alleen wat was/is het nou, en helemaal 100% loopt ie dus nog niet
en ja de problemen zijn gekomen na het vervangen van de nokkenassensor, maar ook niet direct een kleine week later, ik zelf zie hier eerlijk gezegd geen verband in. maar wat je zegt de meest merkwaardige storingen kunnen zich voordoen dat geloof ik ook.
Piet: mocht het zich weer voordoen, zal ik de cam sensor loshalen, wie weet  . . .
Gerben; naar een losse leiding heb ik ook gezocht, niet gevonden.
Wat ik gisteren vergeten ben te vertellen is dat ik ook alle stekkertjes eens heb nagekeken en schoongemaakt, overal zat een groen/blauw achtige smurrie in, alle stekkers met wasbenzine uitgekwast. misschien dit nog eens herhalen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2012 23:00 #1359631 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foutcode 513
zie ook mijn vorige post, het is er weer. Het is nooit echt helemaal weg gegaan. . . .
verder speuren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2012 08:32 #1360953 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Half werk
Ik heb een week gewacht voordat ik dit zou posten, "het kan toch niet waar zijn" dacht ik.
Even terug heb ik verteld dat ik alle stekkertjes schoongemaakt heb en met contact spray had ingespoten, allemaal, behalve: de MASSAPUNTEN !!!!
Nadat ik dit had gedaan viel als eerste op dat de brandstofmeter correct aangaf, en niet bij toeval zoals hij dat wel eens deed, maar altijd.
En starten nu ook iedere keer!!
Zo zie je maar, half werk, je kan het dan net zo goed laten, wel stom van mezelf. 
Blijf het wel vreemd vinden dat het specifiek met warme motor was, maar ja, electronica. . . . . .
Heb nog wel een paar andere puntjes, die zet ik in een andere post want die horen hier niet bij.
Bart

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2012 09:06 #1360955 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Mooi
Mooi dat het opgelost is. Welke massapunten heb je aangepakt?
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2012 09:10 #1360958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Links en rechts onder de kap
Links en rechts onder de kap bij de knipperlichten. en een dikke onder de luchtpomp.
zijn er nog meer?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC