slecht/Niet starten warme motor 960. OPGELOST!!

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2012 22:07 #1092772 door V700 register
slecht/Niet starten warme motor 960. OPGELOST!! is gemaakt door V700 register
Het volgende, en dat na vervangen d-riem, flushen vd motor en andere cam-sensor;
Motor functioneert goed geen problemen echter een paar keer, wilde hij niet/moeilijk starten met warme motor. De motor is heet/warm, ik doe een boodschap, starten, klein stukje rijden (ongeveer 2km) weer een boodschap, starten  . . . . niets behalve de startmotor die rondgaat.
Op deze manier is dit al 3 maal voorgekomen, OBD geeft niets aan, netjes 1-1-1, de eerste twee keer na reset meteen starten, vandaag na reset nog niet starten.
dus; paar keer doorgestart, op gegeven moment af en toe een klapje weer iets later aanslaan, lopen zonder problemen, niet bokken  kortom zoals het hoort.
Wat kan dit zijn? nu gaat mijn kennis niet zo heel ver, maar het lijkt wel alsof hij geen brandstof krijgt, alsof de leiding als het ware leegloopt terug de tank in. of kan dit niet, heb een boot gehad en daar heb ik dat eens meegemaakt, dat de brandstof toevoerleiding lucht trekt . . .? of is dit te ver gezocht? brandstofpomp zou hem dan toch weer snel vol moeten pompen, of kan deze kapot zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken, Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2012 22:31 #1357966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.....
.... dat kan

BartD schreef : brandstofpomp zou hem dan toch weer snel vol moeten pompen, of kan deze kapot zijn?

Mijn brandstofpomp was ook aan het overlijden, op de meest vreemde momenten wilde de auto niet starten. Ik rij op gas, dus als ik de eerste 900 meter doorwas, liep e rest van de rit goed. Maar op onregelmatige momenten niet starten komt mij erg bekend voor. Bij mij hield de pomp er op gegeven moment definitief mee op, de diagnose is toen door de Wegenwacht gesteld. Pomp vervangen door de ANWB, niks geen last meer!
Zeker je aandacht waard!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2012 22:33 #1357967 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Lawnmower syndrome
Kort stukkies dus...doet me een beetje denken aan het "lawnmower" syndrome.
Google maar eens :)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2012 23:02 #1357968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja maarrr
Lawnmower syndrome dat ken ik maar dat is koud starten en 10 meter rijden, motor is al warm en is ook toch zeg 2 km mee gereden, zon boodschappendag moet ie toch aankunnen.
normaal woon-werk verkeer is 30 min.
@Bart; Brandstofpomp,  mmmmmm zit ie ongeveer in het midden onder de auto? zo ja zijn dan tekenen van overlijden dat je af en toe een fluittoon hoort?
Tenminste dit heb ik enige tijd geleden daar ergens gehoord, midden onder links. . . .
dan is het wel erg toevallig dat die pomp net hapert tijden shet starten . . . .of is die pomp alleen tijdens starten nodig? . . .
Jouw pomp is vervangen door de ANWB, hadden die er toevallig een voor een 960? of kan er een "standaard" pomp in?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2012 23:26 #1357978 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onder achterbank
De pomp zit onder de rugleuning van de achterbank. Bank wegklappen, vloertje van laadruimte zit met een paar parkers vast. Verwijder het vloertje (dit zit ook geplakt!) en daaronder vind je een vierkant luikje. Onder dat luikje zit de pomp.
Mijn auto is die avond afgesleept naar het lokale ANWB station. Daar hebben ze de pomp besteld bij Volvo en twee dagen later kon ik de auto rijdend ophalen na aftikken van de nieuwe pomp (iets van 160 euro geloof ik). Geen arbeidsloon of andere kosten. Perfecte service, maar ik zou het daar niet op aan laten komen. Kost je uren voordat je weer thuis bent en het is heeeel frustrerend als je weg moet en je auto wil écht niet meer!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 00:09 #1357988 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ventiel
Of de pomp werkt kun je eenvoudig controleren.
Op je brandstofrail heb je een ventiel, vergelijkbaar met een autobandventiel. Als je het dopje er af schroeft en het pennetje indrukt komt er brandstof uit als dat in de rail aanwezig is. Bij een warme motor wel een beetje voorzichtig natuurlijk, doekje er onder en niet te lang indrukken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 19:24 #1358050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ben nog niet overtuigd
vanmorgen, starten als vanouds, voor de supermarkt vlakbij mijn werk gestopt om alvast lunch te halen.
na 5 min terug . . . niet starten. naar werk gelopen.
in de pauze auto opgehaald, meteen starten.
om 6 uur na werk, meteen starten.
toen even avondeten halen, na 10 min weer terug, niet starten . . . . pas na vele pogingen af en toe even wachten .. eerst wat gesputter, toen aanslaan.
is toch wel erg toevallig dat de brandstofpomp het af laat weten bij warme motor???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 19:48 #1358051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien is de temperatuursensor van het koelwater niet helemaal jofel meer. DWZ, dat de sensor doorgeeft dat de motor koud is (hoogohmig) en dan wordt er veel benzine ingespoten. Met een warme motor wil ie dan absoluut niet meer aanslaan.
De sensor zit aan de achterzijde van het blok. Je kunt er k*t bij zeg maar. Het gebeurt wel eens.
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 21:37 #1358065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoiets ja
Hier zat ik ook aan te denken. De sensor zit 15 cm onder de nokkenassensor en is alleen te verwijderen als het koelwater is afgetapt.
50 euro bij de dealer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 21:44 #1358066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan goed!

robertm schreef : Misschien is de temperatuursensor van het koelwater niet helemaal jofel meer. DWZ, dat de sensor doorgeeft dat de motor koud is (hoogohmig) en dan wordt er veel benzine ingespoten. Met een warme motor wil ie dan absoluut niet meer aanslaan.
De sensor zit aan de achterzijde van het blok. Je kunt er k*t bij zeg maar. Het gebeurt wel eens.
Robert

dit zou het wel eens kunnen zijn! Je injectoren spuiten dat veul(!) brandstof in. Uiteindelijk start hij wel als je accu goed is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD