slecht/Niet starten warme motor 960. OPGELOST!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Motor functioneert goed geen problemen echter een paar keer, wilde hij niet/moeilijk starten met warme motor. De motor is heet/warm, ik doe een boodschap, starten, klein stukje rijden (ongeveer 2km) weer een boodschap, starten . . . . niets behalve de startmotor die rondgaat.
Op deze manier is dit al 3 maal voorgekomen, OBD geeft niets aan, netjes 1-1-1, de eerste twee keer na reset meteen starten, vandaag na reset nog niet starten.
dus; paar keer doorgestart, op gegeven moment af en toe een klapje weer iets later aanslaan, lopen zonder problemen, niet bokken kortom zoals het hoort.
Wat kan dit zijn? nu gaat mijn kennis niet zo heel ver, maar het lijkt wel alsof hij geen brandstof krijgt, alsof de leiding als het ware leegloopt terug de tank in. of kan dit niet, heb een boot gehad en daar heb ik dat eens meegemaakt, dat de brandstof toevoerleiding lucht trekt . . .? of is dit te ver gezocht? brandstofpomp zou hem dan toch weer snel vol moeten pompen, of kan deze kapot zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken, Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn brandstofpomp was ook aan het overlijden, op de meest vreemde momenten wilde de auto niet starten. Ik rij op gas, dus als ik de eerste 900 meter doorwas, liep e rest van de rit goed. Maar op onregelmatige momenten niet starten komt mij erg bekend voor. Bij mij hield de pomp er op gegeven moment definitief mee op, de diagnose is toen door de Wegenwacht gesteld. Pomp vervangen door de ANWB, niks geen last meer!BartD schreef : brandstofpomp zou hem dan toch weer snel vol moeten pompen, of kan deze kapot zijn?
Zeker je aandacht waard!
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Google maar eens

Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
normaal woon-werk verkeer is 30 min.
@Bart; Brandstofpomp, mmmmmm zit ie ongeveer in het midden onder de auto? zo ja zijn dan tekenen van overlijden dat je af en toe een fluittoon hoort?
Tenminste dit heb ik enige tijd geleden daar ergens gehoord, midden onder links. . . .
dan is het wel erg toevallig dat die pomp net hapert tijden shet starten . . . .of is die pomp alleen tijdens starten nodig? . . .
Jouw pomp is vervangen door de ANWB, hadden die er toevallig een voor een 960? of kan er een "standaard" pomp in?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn auto is die avond afgesleept naar het lokale ANWB station. Daar hebben ze de pomp besteld bij Volvo en twee dagen later kon ik de auto rijdend ophalen na aftikken van de nieuwe pomp (iets van 160 euro geloof ik). Geen arbeidsloon of andere kosten. Perfecte service, maar ik zou het daar niet op aan laten komen. Kost je uren voordat je weer thuis bent en het is heeeel frustrerend als je weg moet en je auto wil écht niet meer!
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Op je brandstofrail heb je een ventiel, vergelijkbaar met een autobandventiel. Als je het dopje er af schroeft en het pennetje indrukt komt er brandstof uit als dat in de rail aanwezig is. Bij een warme motor wel een beetje voorzichtig natuurlijk, doekje er onder en niet te lang indrukken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
na 5 min terug . . . niet starten. naar werk gelopen.
in de pauze auto opgehaald, meteen starten.
om 6 uur na werk, meteen starten.
toen even avondeten halen, na 10 min weer terug, niet starten . . . . pas na vele pogingen af en toe even wachten .. eerst wat gesputter, toen aanslaan.
is toch wel erg toevallig dat de brandstofpomp het af laat weten bij warme motor???
- V700 register
- Nieuw lid
-
De sensor zit aan de achterzijde van het blok. Je kunt er k*t bij zeg maar. Het gebeurt wel eens.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
50 euro bij de dealer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dit zou het wel eens kunnen zijn! Je injectoren spuiten dat veul(!) brandstof in. Uiteindelijk start hij wel als je accu goed is.robertm schreef : Misschien is de temperatuursensor van het koelwater niet helemaal jofel meer. DWZ, dat de sensor doorgeeft dat de motor koud is (hoogohmig) en dan wordt er veel benzine ingespoten. Met een warme motor wil ie dan absoluut niet meer aanslaan.
De sensor zit aan de achterzijde van het blok. Je kunt er k*t bij zeg maar. Het gebeurt wel eens.
Robert