carterventilatie - missend slangetje?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gegeven VIN = YV1945811T1176019<table border="1"><tbody><tr><td>Item</td><td>Code</td><td>Betekenis</td></tr><tr><td>Fabrikant</td><td>YV1</td><td>Volvo</td></tr><tr><td>Model</td><td>94</td><td>940</td></tr><tr><td>Aantal deuren</td><td>5</td><td>5 deurs estate</td></tr><tr><td>Motor</td><td>81</td><td>B230FK</td></tr><tr><td>Versnellingsbak</td><td>1</td><td>M90</td></tr><tr><td>Modeljaar (kan afwijken van bouwjaar)</td><td>T</td><td>1996</td></tr><tr><td>Fabriek</td><td>1</td><td>Torslanda - Zweden</td></tr><tr><td>Chassisnr</td><td>176019</td><td>Serienummer</td></tr></tbody></table>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
misschien anders eens de jiggle test doen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
- ik heb (kennelijk) een niet standaard inlaat spruitstuk voor een B230FK
- er mist een slangetje van de carterventilatie, mogelijk is er overmatige carterdruk
- de EGR zit er wel in (controller, klep, slangen), maar is afgedopt
- ik heb geen foutcodes, geen storingen, geen brandend lambda lampje (die wel werkt), en de motor loopt goed
Wat te doen? Mijn eerste gedachte is: vooral zo laten. Er is immers geen probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom denk je dat ? Ik heb ook een B230FK met spruitstuk waar de aansluiting voor EGR gewoon dicht gegoten is (af-fabriek). Op dat dingetje hoort wel een slangetje. Ga binnenkort proberen mijn 80 Ah accu te plaatsen, zal dan even kijk waar dat slangetje bij mij heen gaat.Wouter1973 schreef : ik heb (kennelijk) een niet standaard inlaat spruitstuk voor een B230FK
Dat missende slangetje heeft mi overigens helemaal niets met EGR te maken (behalve dat beide op/aan het inlaatspruitstuk zitten).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hou me aanbevolen Henk! Overigens zal ik eerst eens controleren of ik overmatige carterdruk heb.henk 940LPT schreef : Op dat dingetje hoort wel een slangetje. Ga binnenkort proberen mijn 80 Ah accu te plaatsen, zal dan even kijk waar dat slangetje bij mij heen gaat.
En enigszins offtopic, maar wel ter geruststelling: er is zojuist een nieuwe BDP sensor binnengekomen
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Een tweede slangetje gaat naar voren en vertakt zich op een t-stuk naar egr-controler en de blowoff valve van de turbo .
Een derde aansluitingsplaats is afgedopt met een boutje.