carterventilatie - missend slangetje?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens geen foutmeldingen, dus ik neem aan dat de EGR nog werkt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Anders gezegt : de uitlaatgasterugvoerklep doet wat het woord al zegt. de uitlaatgassen worden gedeeltelijk nogmaals door de motor gevoerd om de aanwezige onverbrande gassen alsnog te verbranden.
Dit onzalige systeem is o.a. ontwikkeld om uitlaatgassen schoner te laten lijken.
Als je het bout omschrijft : hij vreet zijn eigen stront op !!
Vandaar dat met name bij "oudere" auto's dit systeem afgedopt wordt, bij de technieken in de huidige modellen kan dit niet meer.
Bij een rustige rijstijl (lees: het nieuwe rijden) heeft dit tot gevolg dat met name roet in het inlaatsysteem neer slaat en voor sterke vervuiling zorgt. Om die reden wordt steeds vaker een toevoeging in het brandstofsysteem gedaan om het inlaatsysteem te reinigen.
Rijdt je lange afstanden en bij wat hogere toerentallen dan zal een groot gedeelte van deze vervuilingen ook verdwijnen. De motor wordt dan goed heet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gr. Harnt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helemaal mee eens. Maar hoort die metalen buis dan ook bij de egr?Harnt schreef : Op die foto van het spruitstuk zit die metalenbuis van de egr wel wat raar gecentreerd. Het pasvlak op het spruitstuk(met dezelfde vorm als het metalen deel van de egr waar de boutjes doorheen gaan, flens??) zit niet gelijk.
Gr. Harnt
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ok. Maar wat betekent dit allemaal nu? Dat het EGR systeem op mijn wagen buiten werking is gesteld? Dan is kennelijk ook iets met de ECU gedaan, aangezien ik geen foutmelding heb. En verder zitten alle onderdelen van het EGR systeem er nog wel.Harnt schreef : die metalenbuis hoort bij je egr. Deze is (zoals JG ook al zei) afgedopt met een metalen plaatje en hangt nu volgens mij(en JG) los.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De schroefdraadverbinding in het spruitstuk lijkt mij niet origineel meer ik zie tapeinden zitten terwijl er normaal een paar tapboutem M6 inzitten. Of er een dicht plaatje tussenzit kan ik niet zien. Dit kan ook de pakking met het gat zijn. De flens zit wel een beetje vreemd scheef!Wouter1973 schreef :
Ok. Maar wat betekent dit allemaal nu? Dat het EGR systeem op mijn wagen buiten werking is gesteld? Dan is kennelijk ook iets met de ECU gedaan, aangezien ik geen foutmelding heb. En verder zitten alle onderdelen van het EGR systeem er nog wel.Harnt schreef : die metalenbuis hoort bij je egr. Deze is (zoals JG ook al zei) afgedopt met een metalen plaatje en hangt nu volgens mij(en JG) los.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gr. Harnt
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
En heeft dus jou inlaatspruitstuk geen 'egr aansluiting' en is dus hoogst waarschijnlijk een vervangend exemplaar.
Gr. Harnt