Hardnekkige storing: willekeurig inhouden en neiging tot afslaan 740GL. Wie helpt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2007 21:20 #1161854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ad en Mathy
Ad en Mathy,
Dank voor de info. Ik heb inmiddels ook gezien dat die klep voor de vlotterbeluchting via een blauw draadje wordt bediend. Dat draadje gaat ook naar de automatische choke. Kan dat iets betekenen (electirsche aansturing van die klep en de choke...? Waar is die electrische verbinding voor nodig en waar komt dat signaal vandaan? Iemand een idee?
Het tankbalancingsystem kende ik niet; ik ga dat even op me laten inwerken!
Thanx!
Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2007 23:53 #1161888 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic stop
Hallo Lieme Huib
Ik denk dat het draadje ervoor zorgt, dat de brandstoftoevoer gestopt wordt, zodra je de sleutel terugdraait. Je voorkomt zo dat de motor zou kunnen gaan nadieselen of wat je vroeger nog wel eens bij amerikaanse auto's zag: vanzelf blijven lopen en dan zonder bestuurder er vandoor gaan.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2007 11:40 #1161913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic choke verwarming
choke wordt met koelwater en electrisch verwarmd. Het blauwe draadje is niet voor de stationair afsluitklep. Die wordt vacuum gestuurd met een paarse vacuum leiding. De electrisch-naar-vacuum-omzet-klep daarvoor zit linksvoor vlakbij de aansluiting/stekker van je motorkabelboom.

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2007 13:41 #1161924 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lieme Huib, Ik heb ook een
Lieme Huib,
Ik heb ook een keer zo'n soort storing gehad (zelfde carburateur). Het bleek dat een draad af en toe kortsluiting maakte. Het gaat om een draad vanaf de carburateur die er voor dient om de brandstofpomp uit te zetten (in geval van een aanrijding etc.).
Pieter 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2007 22:42 #1162177 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Testen
Hallo, 
Het klinkt misschien raar maar meten is het enige wat je kunt doen.
Om dat het een probleem is dat je alleen kunt vaststellen als de motor loopt is het verstandig om de motor te testen tijdens het gebruik.
Ik ben in de gelegenheid met een computertester en uitlaatgastester tijdens het rijden op de weg te meten.
Ik zal je een PB-je sturen dan kunnen we kijken wat we kunnen doen. 
Hugo Iwema

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2007 12:59 #1165717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog een suggestie
Ik was het al weer vergeten maar toen ik mijn auto net had heeft hij dit ook een tijdje gedaan . Het is toen 'vanzelf' weer overgegaan. Als ik bij mijn ouders de snelweg afreed onderaan de afrit gezeur en daarna in het dorp nergens last van.
Ik ben in mijn geheugen gaan graven (volgens getuigendeskundigen is dat notoir onbetrouwbaar) en ik ben de rekeningen uit die tijd nog eens nagelopen. Wat ik toen vervangen heb is de thermostaat. Niet het egr geval dat in het lijstje staat maar dat ding op de cilinderkop bij de bovenste dikke radiatorslang met het til-oog eraan.
Ik kan er in retrospectief zelfs nog wel een verhaal bij maken. Tochtende thermostaat -> minder warme motor en op de snelweg heb je meer rijwind. En de koeling neemt meer dan lineair toe met de snelheid (ongeveer zoals de veyron met captain slow in top gear) zodat je op de snelweg wel gezeur hebt en op de provinciale weg niet.
Heb je de thermostaat al vervangen? zo nee makkelijk klusje. Zo ja mag je dit verhaal weer vergeten :-)

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2007 07:17 #1165792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aw 71
Hallo
Hoe is de toestandvan jou (komt ie) Startbeveiligingsrelias voor de Aw71?
De schakelaar en de bedrading! ( kijk bij het stekkerblok achter de asbak) bij de keuzehendel van de Automaat.Is de afstelling van de schakelstangen ( onder de auto) ook voor elkaar?
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2007 11:10 #1165866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Theromostaat is vervangen
Hejhej Rob en Henk,
Rob: De koelwaterthermostaat is in januari 2006 vernieuwd. (Had ik inderdaad niet bij het overzicht staan, overigens).
Henk: Ik zal het startbeveiligingsrelais eens bekijken!
Heren: thnx!!
Groet, Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2007 09:59 #1167755 door V700 register

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2007 12:32 #1167784 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Filtertjes..
Hoi Lieme,
 n.a.v. :

een tweetal transparante filtertjes tussen de pomp en vlak bij de carburateur, zijn bekeken.

Vervang die twee filtertjes eens door een passend buisje, en als je dat niet aandurft, twee nieuwe kosten je een paar euro. Kijk daarbij of het pijltje wel in de stroomrichting staat.
Uitleg:
Deze filters hebben een net zo groot voordeel als nadeel: ze zijn doorzichtig! Dat is n.l. niet hetzelfde als brandstofdoorlatend. Ze zijn goedkoop, maar worden bijna nooit vervangen. Het gevolg kan zijn, dat ze verstoppen terwijl dat niet zo lijkt.De zgn "gum" is ook doorzichtig, maar veel te stroperig voor het poreuze filterpapier. De eerste optie is het goedkoopste en volgens mij ben je er al snel achter als dat de oorzaak mocht blijken te zijn.
Verder:
Ik zie nergens staan dat je je brandstofopbrengst hebt gemeten (er is vast wel iemand hier die die waarde in liters per minuut op kan hoesten) Hiermee elimineer je inderdaad versleten membramen etc.
En of je iets met de opmerking hebt gedaan van het tankvacuum. Met onze moderne doppen en kunststof brandstoftanks hoor je er niet veel meer van, maar hier in de straat stond pasgeleden een Ascona met een tot 18 liter gereduceerde tank:-). De oplossing is simpel, niet te volle tank, tankdop eraf, en uitproberen.
Je hebt in ieder geval wel weer een interessant draadje gestart,
Suc6 ermee, Boy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC