lichtbeeld imitatie koplampen

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-12-2020 13:49 #1464563 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Eens is het afgelopen...
Wat de originele lamphuizen betreft: inmiddels (d.d. 20 dec 2020) bij Skandix fors afgeprijsd ( onderdeelnr 1061230). Nu in plaats van € 340 'slechts' € 268,- Scheelt op een set maar liefst € 144.-
En voor de halogeen-liefhebbers: inclusief alle H4 en H3 Osramlampen gemonteerd!
Skandix is (vermoedelijk) overigens het enige adres in Europa dat de originele lamphuizen nog kan leveren. Zowel GCP als CVI leveren ze niet meer (Volvo onderdeelnr 3518252).
Tja, eens is het afgelopen...

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-12-2020 14:15 #1464560 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Functionaliteit
Ach ja, je kunt het zo mooi maken als je zelf wilt. Voor mij ging het allereerst om de functionaliteit. Een zoektocht naar een kapje met exact de juiste afmetingen, bleek een speld in een hooiberg. Ze zijn inderdaad in diverse maten en kleuren verkrijgbaar. Toen ik eenmaal de juiste maat had gevonden (uitsluitend in geel), was de kleur voor mij bijzaak. Als het in het zicht had gezeten, dan had ik eventueel iets aan de kleur willen veranderen. Maar ik snap de overweging (strak en onopvallend).
Dat het kapje aan de lange kant precies over de opstaande randen (foto 1) van het H3 deksel paste, maakte het bevestigen eenvoudiger. Daar heb ik wel eerst de driehoekige ribbetjes (cirkels foto 1) moeten wegslijpen. De uitsparingen boven en onder in de breedte van het gele kapje waren simpel te maken (foto 2). Huisvlijt; wat is een Dremel toch een handig apparaat.

@Mathy: 3D-printen kan natuurlijk ook. Maar dan kost het per kapje minstens €25, zo niet meer. Nu heb ik er € 0,54 per stuk voor betaald...

Overigens heb ik de H3 deksels van de TYC imitatielampen gebruikt. Daar zit in plaats van het draaimechanisme (foto 3) een rubber ventilatie-slangetje aan. Dat maakte de aanpassing een stuk eenvoudiger.
Al met al (volgens mij) geslaagde ingreep. Geen gepriegel en geprop meer, het huisvesten van de H3 led-lampen is nu een fluitje van een cent.

Adriaan

<a href=" imgur.com/KA9XrbZ "> i.imgur.com/KA9XrbZ.jpg?1 " title="source: imgur.com" />
<a href=" imgur.com/qu0q4lE "> i.imgur.com/qu0q4lE.jpg " title="source: imgur.com" />
<a href=" imgur.com/Dgtcm3P "> i.imgur.com/Dgtcm3P.jpg?1 " title="source: imgur.com" />

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2020 21:41 #1464575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Philips Rally lampen
Ik heb gewoon Philips Rally lampen H4 90/100W en 2x H3 100W voor de mistlampen en verstralers gemonteerd. Niet straat legaal maar gewoon verkrijgbaar bij Brezan. Echt een zee van licht weinig strooilicht en de H4 is niet verblindend en echt een zee van licht. Alleen niet alles tegelijk aanzetten als het koplampglas bevroren is, want dan springt het glas binnen 5 seconden kapot, hahaha.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2020 00:44 #1464576 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Warmte en "zwart"
Hallo Pierre

Ik hoop dat je een en ander via een relais rechtstreeks op de accu hebt aangesloten, want de bekabeling van de auto en de relaisbak is niet bestand tegen dergelijke wattages.

groetjes

Mathy

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2020 00:30 #1464583 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Reflectoren verchromen?
De meeste reflecroewn zijn veraluminiseerd. Vandaar dat wanneer je er aan gaat poetsen de reflecterende laag dof wordt, het is maar een flinterdun laagje. Vingerafdruk er op? Gaat er niet meer af.

Moderators: Jerry Stam