lichtbeeld imitatie koplampen
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-02-2019 08:38 #1452661
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Verzendkosten
Inderdaad Mathy, GCP berekent stevige verzendkosten voor buitenlandse orders. Desondanks blijken ze zelfs dán vaak goedkoper dan bijvoorbeeld Skandix. Zoals bijvoorbeeld voor originele koplamphuizen.
Bij de dealer bestellen is het voordeligst, dat scheelt een hoop, ja, ook qua tijd. Omdat mijn 960 in een werkplaats in Zweden staat, liet ik onderdelen die ik bij GCP bestelde daar naartoe sturen. Wel zo praktisch. Maar ondanks de hoge verzendkosten, blijft GCP voor originele onderdelen (die overigens steeds vaker niet meer leverbaar zijn) onder de streep voor verzending naar Nederland goedkoper dan Skandix. Maar Skandix heeft dan vaak weer wél niet meer vanuit Zweden leverbare originele onderdelen van eigen huismerk op voorraad. Nog wel....
Adriaan
Bij de dealer bestellen is het voordeligst, dat scheelt een hoop, ja, ook qua tijd. Omdat mijn 960 in een werkplaats in Zweden staat, liet ik onderdelen die ik bij GCP bestelde daar naartoe sturen. Wel zo praktisch. Maar ondanks de hoge verzendkosten, blijft GCP voor originele onderdelen (die overigens steeds vaker niet meer leverbaar zijn) onder de streep voor verzending naar Nederland goedkoper dan Skandix. Maar Skandix heeft dan vaak weer wél niet meer vanuit Zweden leverbare originele onderdelen van eigen huismerk op voorraad. Nog wel....
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2019 20:30 #1452675
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dealer
Hallo Adriaan
Ik twijfel of je me goed begrepen hebt, dus daarom nog maar even het volgende:
Wat JIJ bij GCP kunt bestellen, dat kan je lokale Volvodealer ook bij GCP bestellen. En zelfs als je de verzendkosten NIET meetelt, dan nog is de Volvodealer vaak nog goedkoper, zeker als je bij de dealer korting krijgt.
groetjes
Mathy
Ik twijfel of je me goed begrepen hebt, dus daarom nog maar even het volgende:
Wat JIJ bij GCP kunt bestellen, dat kan je lokale Volvodealer ook bij GCP bestellen. En zelfs als je de verzendkosten NIET meetelt, dan nog is de Volvodealer vaak nog goedkoper, zeker als je bij de dealer korting krijgt.
groetjes
Mathy
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-02-2019 14:18 #1452685
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Omslachtig
Dat had ik inderdaad begrepen, Mathy. De dealer is verreweg de voordeligste optie wanneer het originele onderdelen betreft. Sorry voor het misverstand.
Maar waar het mij uiteindelijk om gaat (en voor mij relevant) is dat het bestellen van GCP-onderdelen via de dealer hier in Culemborg (waar ik overigens géén extra korting krijg) om die vervolgens dan weer mee naar Zweden te nemen en daar te laten monteren op/aan de 960, mij wat al te omslachtig lijkt. Dus bestel ik rechtstreeks bij GCP in Zweden en laat ze naar de werkplaatrs (in Zweden) sturen.
Adriaan
Maar waar het mij uiteindelijk om gaat (en voor mij relevant) is dat het bestellen van GCP-onderdelen via de dealer hier in Culemborg (waar ik overigens géén extra korting krijg) om die vervolgens dan weer mee naar Zweden te nemen en daar te laten monteren op/aan de 960, mij wat al te omslachtig lijkt. Dus bestel ik rechtstreeks bij GCP in Zweden en laat ze naar de werkplaatrs (in Zweden) sturen.
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2019 08:24 #1453595
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Resultaat
Verleden week heb ik mijn koplampen laten wisselen.
Imitatie er uit en goede gebruikte originele er in. De spiegels van de gebruikte set zien er iets minder blinkend uit, maar het lichtbeeld is stukken beter dan dat het was.
Gisteravond even goed getest op de onverlichte B-weg.
Met de immitatieset had ik met het dimlicht af en toe het idee dat ik het niet goed zag, nu is het echt stukken verbeterd.
Er was mij ondertussen ook verteld dat het lichtbeeld van de 940 sowieso niet geweldig is, maar ik ben blij dat ik deze verbetering heb doorgezet.
Nu nog ff de LED-jes monteren en het wordt verschil tussen dag en nacht
Imitatie er uit en goede gebruikte originele er in. De spiegels van de gebruikte set zien er iets minder blinkend uit, maar het lichtbeeld is stukken beter dan dat het was.
Gisteravond even goed getest op de onverlichte B-weg.
Met de immitatieset had ik met het dimlicht af en toe het idee dat ik het niet goed zag, nu is het echt stukken verbeterd.
Er was mij ondertussen ook verteld dat het lichtbeeld van de 940 sowieso niet geweldig is, maar ik ben blij dat ik deze verbetering heb doorgezet.
Nu nog ff de LED-jes monteren en het wordt verschil tussen dag en nacht
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2019 18:02 #1453659
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Haha
Juist niet toch ?
Als je 's nachts net zo goed ziet als overdag.
Als je 's nachts net zo goed ziet als overdag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2019 09:31 #1453679
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nacht gelijk aan dag.....
Heeeel scherp!!!
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-03-2019 16:03 #1453684
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Benieuwd
Ben heel benieuwd naar het resultaat mét LED, Robert.
Adriaan
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2019 15:52 #1454572
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Resultaat LED's
Al met al ben ik toch een halve zaterdagmiddag bezig geweest om de LED's netjes in te bouwen. Het is idd aardig plug and play, maar ik wil het ook goed en netjes hebben.
Ik heb er een tijd mee proefgereden, maar ik ben niet tevreden met het lichtbeeld van de dimlichten. Het is heel helder en duidelijk, maar ik mis op de onverlichte wegen het strooilicht van de "analoge" halogeen-pitten.
Het lichtbeeld is mij te hard afgebakend; ik zag de kruisende weg naar mijn mening met LED's veel later aankomen dan met de H4-pitten.
Voorlopig heb ik de boel dus maar weer teruggebouwd naar Halogeen (alhoewel ik nog zit te twijfelen om de verstralers en mistlampen toch weer terug te zetten naar LED).
Ik heb er een tijd mee proefgereden, maar ik ben niet tevreden met het lichtbeeld van de dimlichten. Het is heel helder en duidelijk, maar ik mis op de onverlichte wegen het strooilicht van de "analoge" halogeen-pitten.
Het lichtbeeld is mij te hard afgebakend; ik zag de kruisende weg naar mijn mening met LED's veel later aankomen dan met de H4-pitten.
Voorlopig heb ik de boel dus maar weer teruggebouwd naar Halogeen (alhoewel ik nog zit te twijfelen om de verstralers en mistlampen toch weer terug te zetten naar LED).
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-05-2019 17:07 #1454574
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Afstelling?
Wat jammer, Robert. Heel vervelend, die teleurstelling na alle moeite (en onkosten). En tegelijk verbaast het me. Mijn ervaring en die van anderen: juist de veel heldere plas (dim)licht vóór de auto, is het grote voordeel van het LED-dimlicht ten opzichte van de Philips Vision Plus halogeen. Op onverlichte buitenwegen heb ik daar bij slecht weer bovendien vaak nog de LED mistlampen bij aan voor nog meer spreiding. Wat een weelde, werkelijk super. Juist daarom vraag ik me onwillekeurig af of jouw lampunits wel juist zijn afgesteld. Mogelijk een overbodige vraag, maar heb je dat al laten controleren?
Adriaan
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2019 19:12 #1454577
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zilverpoets
Ooit een keer mijn motorfietslamp uitgespoeld met zilverpoets voor bestek.
Is speciale vloeistof.
Koplamp zag er weer uit als nieuw.
Proberen kan altijd, fout gaan kan het ook natuurlijk.
Is speciale vloeistof.
Koplamp zag er weer uit als nieuw.
Proberen kan altijd, fout gaan kan het ook natuurlijk.
Moderators: Jerry Stam