lichtbeeld imitatie koplampen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2019 07:39 #1108577
door V700 register
lichtbeeld imitatie koplampen is gemaakt door V700 register
In mijn 940 (1997) zijn voordat ik hem kocht nieuwe koplampen gemonteerd.
Dit zijn imitatie-koplampen.
Het lichtbeeld voor de hoogteafstelling is goed, alleen heb ik het idee dat het lichtbeeld op straat minder goed is dan bij de originele koplampen (minder licht in de breedte en wat donkerdere plekken).
Hebben jullie ook die ervaring??
Ik hoor graag van jullie.
Robert
Dit zijn imitatie-koplampen.
Het lichtbeeld voor de hoogteafstelling is goed, alleen heb ik het idee dat het lichtbeeld op straat minder goed is dan bij de originele koplampen (minder licht in de breedte en wat donkerdere plekken).
Hebben jullie ook die ervaring??
Ik hoor graag van jullie.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2019 09:38 #1452440
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Klopt
Dat gevoel had ik ook bij mijn imitatiekoplampen.
Heb toen toch nette gebruikte reflectoren geplaatst.
Met led lampen erbij denk ik niet dat ze snel slechter zullen worden.
Heb toen toch nette gebruikte reflectoren geplaatst.
Met led lampen erbij denk ik niet dat ze snel slechter zullen worden.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2019 12:36 #1452447
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Lichtbeeld
Hoewel het mogelijk is dat het lichtbeeld minder fraai is, kan ik zonder meer stellen dat je er alleen achter kunt komen met een vergelijkende meting. Het oog heeft namelijk de eigenschap dat de waarneming niet niet exact is en altijd gelijk. Probeer maar eens op het gezicht een potje verf te kopen dat gelijk is aan hetgeen je op je kozijn hebt gesmeerd.
Wat ik op een kleurencursus voor fotografen doe is een of twee van hen ''s morgens een foto te laten corrigeren in Photoshop. 's Middags na de lunch laat ik dit de proefkonijnen dit nog eens doen vanaf het origineel en dan blijkt dat zij ineens warm (meer rood) corrigeren. En ook vaak donkerder. Dit heeft te maken met het gelukzalige gevoel van de volle maag. Hier spelen de psychische factoren van de kleurbeleving. De absoluut exacte kleurwaarneming en waarneming van de sterkte van het licht, dit in tegenstelling tot het absoluut gehoor van sommige musici, bestaat namelijk niet, zoals ook wetenschappelijk is aangetoond.
Om nu koplampen te gaan vervangen op grond van visuele waarneming van mogelijk donkere plekken vind ik nogal wat.
In de garage wordt met een afstelapparaat gemeten of je lampen correct staan en of de opbrengst voldoende is. Daar zou ik eerst naar kijken. Het zou ook zomaar kunnen dat de lampen niet exact vooruit schijnen en dat het lichtbeeld aan de zijkant daardoor wat minder is.
Een oplossing zou ook kunnen zijn om lampen te monteren met een hogere lichtopbrengst, zoals bij voorbeeld exemplaren van Philips of Osram, Deze zijn wat prijziger, maar met een fantastische lichtopbrengt. Ik rijd zelf met Philips lampen met een 30% hogere lichtopbrengst, ik zou ze voor geen goud meer willen missen. De vergelijking met (Chinese) LED's doorstaan deze lampen (ook visueel) met glans, bij een meting vallen de 'chinezen' direct door de mand.
De voordelige lampen uit de bouwmarktsetjes halen het ook niet bij originele lampen, zelfs niet in een origineel koplamparmatuur. Uit de meting (kleurtemperatuur en lichtsterkte) blijkt dit. Wanneer de echo van de vreugde van de lage prijs is verstorven, is de ergernis van het kwalitatieve mindere product voorgoed blijvend...
Wat ik op een kleurencursus voor fotografen doe is een of twee van hen ''s morgens een foto te laten corrigeren in Photoshop. 's Middags na de lunch laat ik dit de proefkonijnen dit nog eens doen vanaf het origineel en dan blijkt dat zij ineens warm (meer rood) corrigeren. En ook vaak donkerder. Dit heeft te maken met het gelukzalige gevoel van de volle maag. Hier spelen de psychische factoren van de kleurbeleving. De absoluut exacte kleurwaarneming en waarneming van de sterkte van het licht, dit in tegenstelling tot het absoluut gehoor van sommige musici, bestaat namelijk niet, zoals ook wetenschappelijk is aangetoond.
Om nu koplampen te gaan vervangen op grond van visuele waarneming van mogelijk donkere plekken vind ik nogal wat.
In de garage wordt met een afstelapparaat gemeten of je lampen correct staan en of de opbrengst voldoende is. Daar zou ik eerst naar kijken. Het zou ook zomaar kunnen dat de lampen niet exact vooruit schijnen en dat het lichtbeeld aan de zijkant daardoor wat minder is.
Een oplossing zou ook kunnen zijn om lampen te monteren met een hogere lichtopbrengst, zoals bij voorbeeld exemplaren van Philips of Osram, Deze zijn wat prijziger, maar met een fantastische lichtopbrengt. Ik rijd zelf met Philips lampen met een 30% hogere lichtopbrengst, ik zou ze voor geen goud meer willen missen. De vergelijking met (Chinese) LED's doorstaan deze lampen (ook visueel) met glans, bij een meting vallen de 'chinezen' direct door de mand.
De voordelige lampen uit de bouwmarktsetjes halen het ook niet bij originele lampen, zelfs niet in een origineel koplamparmatuur. Uit de meting (kleurtemperatuur en lichtsterkte) blijkt dit. Wanneer de echo van de vreugde van de lage prijs is verstorven, is de ergernis van het kwalitatieve mindere product voorgoed blijvend...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2019 14:50 #1452450
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kwaliteit van de gemonteerde
Kwaliteit van de gemonteerde lampjes maakt zeker verschil. @Jur: ik nodig je uit om de superieuriteit van pakweg een Philips Vision Plus te bewijzen ten opzichte van de LumiLEDs uit de group buy afgelopen jaar... Ik rijd sinds pakweg 2002 met Vision Plus en was echt verrast hoeveel beter het ledlicht is!
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
24-01-2019 16:13 #1452454
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Denk niet dat led te overtreffen is inderdaad met halogeen.
Denk niet dat led te overtreffen is inderdaad met halogeen.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
25-01-2019 12:09 #1452470
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Aanzienlijk hogere lichtopbrengst
Ook ik heb jarenlang (té) veel geld uitgegeven aan onder andere Philips Vision Plus H4 halogeenpitjes. En daarbij steeds weer gezorgd voor topconditie van de lampunits. Dertig procent hogere lichtopbrengst? Niet meer dan een marketingslogan. Het ligt er maar net aan waarmee je ze vergelijkt...
Zoveel leden hebben inmiddels vastgesteld dat de topkwaliteit H4 en H3 LED-lampen (waar we het hier over hebben), naast een uitstekend lichtbeeld, een aanzienlijk hogere lichtopbrengst geven. Zonder de negatieve aspecten van after market xenonverlichting. Allang geen sprake meer van selectieve perceptie. Dat blijven negeren cq ontkennen? Dan spelen inderdaad, "psychische factoren" een niet onaanzienlijke rol...
Adriaan
@Jur. Mocht je de proef op de som willen nemen. Ik heb eventueel nog wel een set H4 en H3 LED beschikbaar. Bijkomend voordeel van LED is dat de werktemperatuur beduidend lager ligt dan met halogeen. En dat komt de levensduur van de reflectoren in de lampunits weer ten goede.
Zoveel leden hebben inmiddels vastgesteld dat de topkwaliteit H4 en H3 LED-lampen (waar we het hier over hebben), naast een uitstekend lichtbeeld, een aanzienlijk hogere lichtopbrengst geven. Zonder de negatieve aspecten van after market xenonverlichting. Allang geen sprake meer van selectieve perceptie. Dat blijven negeren cq ontkennen? Dan spelen inderdaad, "psychische factoren" een niet onaanzienlijke rol...
Adriaan
@Jur. Mocht je de proef op de som willen nemen. Ik heb eventueel nog wel een set H4 en H3 LED beschikbaar. Bijkomend voordeel van LED is dat de werktemperatuur beduidend lager ligt dan met halogeen. En dat komt de levensduur van de reflectoren in de lampunits weer ten goede.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2019 13:02 #1452471
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lichtbeeld
Ik rij nog al aardig wat op onverlichte wegen, en juist daar heb ik dus het idee dat de dekking op de grond met dimlicht gewoon minder is dat ik met vergelijkbare halogeenlampen gewend ben (naar mijn gevoel gaven de duplo-gloeilampen in mijn Fiat 500 uit 1974 zelfs de straat beter verlichten.
Ik zie op het stuk straat wat beschenen wordt geen gelijkmatige hoeveelheid licht; met name in het middenstuk. Daarom ben ik op zoek naar mede-ervaringen (ook om vast te kunnen stellen of ik het mij nou inbeeld of niet).
Met grootlicht is er gewoon een vette bak licht en speelt dit eigenlijk niet.
Upgraden naar Led is een goede actie en wil ik nog doen, maar eerst moet de platte basis goed zijn (dus Adriaan als jij een set te koop hebt.....)
Ik zie op het stuk straat wat beschenen wordt geen gelijkmatige hoeveelheid licht; met name in het middenstuk. Daarom ben ik op zoek naar mede-ervaringen (ook om vast te kunnen stellen of ik het mij nou inbeeld of niet).
Met grootlicht is er gewoon een vette bak licht en speelt dit eigenlijk niet.
Upgraden naar Led is een goede actie en wil ik nog doen, maar eerst moet de platte basis goed zijn (dus Adriaan als jij een set te koop hebt.....)
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
25-01-2019 14:19 #1452472
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Imitatielampen
Hallo Robert, herinner me dat onder andere medelid Coen imitatielampen had gemonteerd. Ook hij is overgestapt op LED, zowel voor dim/grootlicht (H4) als mistlampen en verstralers (H3), als ik het me goed herinner. Coen zou je dus kunnen vertellen hoe een en ander etc.
En ik heb nog H4 én H3 op voorraad (overschot group buy). Stuur me alsjeblieft een pb, indien je interesse hebt.
Adriaan
En ik heb nog H4 én H3 op voorraad (overschot group buy). Stuur me alsjeblieft een pb, indien je interesse hebt.
Adriaan
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2019 19:34 #1452478
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Imitatie
Nou ik zit dus ook al tijden met dit vraagstuk en ben nu in de staat om de originele units weer terug te plaatsen.
Ik dacht eerst dat het de H4 LED lampen waren, maar nu ik weer dezelfde H4 lampen halogeen erin heb, weet ik zeker dat het de units zijn.
Nu alleen even bevestigen dus door de originele weer terug te plaatsen
Ik dacht eerst dat het de H4 LED lampen waren, maar nu ik weer dezelfde H4 lampen halogeen erin heb, weet ik zeker dat het de units zijn.
Nu alleen even bevestigen dus door de originele weer terug te plaatsen
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2019 23:18 #1452483
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Imitatie
Denk dat het ook wel handig is wel merk imitatie unit je erin hebt zitten? Heb namelijk twee weken geleden zelf de units van Estate service (TYC komen ze vandaan) erin gezet. En voor mijn gevoel kloppen die qua lichtbeeld wel redelijk goed. Dit is dan in combinatie met H4 led en H3 led in de mistlampen. H3 halogeen in de verstraler omdat ik met daar een led in de hoogte verstelling van het dimlicht niet voor elkaar kreeg. Deze werdt geblokkeerd, niks met de unit trouwens te maken maar meer met mijn “prop” skills om alles erin te stoppen.
Moderators: Jerry Stam