lichtbeeld imitatie koplampen

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-11-2020 12:45 #1463712 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Grovere
De grote knop achterop het lamphuis (foto) is verbonden met het stelmechanisme van de koplamp. Maar er is nagenoeg geen beweging in te krijgen. Dient dit voor een grovere afstelling van het verticale lichtbeeld (lichthoogte) of heeft die knop een geheel andere functie?

Adriaan

<a href=" imgur.com/dOOQ8Ao "> i.imgur.com/dOOQ8Ao.png " title="source: imgur.com" />

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2020 13:55 #1463713 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Knop
Die knop is een een bajonet en die moet je eruit draaien als je elektrische hoogteverstelling hebt. Maar je eigen moet je alles via de knopjes bovenop stellen. Maar als de reflector inderdaad uit het scharnier is gekomen voel je dit wel via de opening om de lamp te plaatsen.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-11-2020 16:53 #1463714 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Meccano
Dank voor jullie reacties. De verstelling werkt weliswaar naar behoren, maar ook in de maximale stand, komt het licht niet op de gewenste hoogte. Ook op andere punten blijkt imitatie kwalitatief nét iets minder. Dus stop ik een extra ringetje onder de onderste bevestigingsbout achter de clignoteur en pas de stand - zoveel als nodig - verder aan met behulp van de onderste van de twee bouten in de sleufgaten aan de kant van de grill. Volvo‘s uit de 700 en 900-serie: het is allemaal net Meccano...

Adriaan

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2020 18:50 #1463716 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Losmaken
De koplamp zit vast met een/twee moertjes onder het knipperlicht, maar ook met twee moeren aan de radiator kant. Die kan je losmaken en een daarmee de koplamp in de door jou gewenste richting bewegen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2020 11:11 #1463747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost, maar hoe?
Adriaan,
Het terugbouwen van de LED's staat nog op de to-do lijst; bij de mistlamp en verstraler was het waanzinnig proppen om alles kwijt te kunnen en het kapje weer goed terug te krijgen; hoe heb je dit opgelost (netter proppen? of heb je iets verbouwd?)
groeten, Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2020 11:15 #1463748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Orientatie/stand H4-LED
In het verlengde van van het topic heb ik het volgende bedacht.
De H4-LED's (voor groot/dimlicht) kunnen met klikjes draaien in hun 3-potige houdertje (het lichtelement kan ten opzichte van de voet draaien).
Kan iemand het uitleggen (of met plaatje) hoe deze zouden moeten staan voor de juiste lichtopbrengst?
thnx,
Robert

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
04-11-2020 17:01 #1463751 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Vast in voet
"De H4-LED's (voor groot/dimlicht) kunnen met klikjes draaien in hun 3-potige houdertje (het lichtelement kan ten opzichte van de voet draaien)."

De H4 led-lampen uit de group buy (Luxeon Zes met Philips Lumileds) zitten vast in het voetje en kunnen slechts op één manier in de fitting worden geplaatst. Eventueel is nog een aantal H4 en H3 beschikbaar.

Adriaan

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
04-11-2020 17:05 #1463752 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Ruimteproblemen
@Rober van Es
Zodra ik een en ander in elkaar heb zitten, laat ik dat hier graag zien. Wacht nog op een besteld onderdeeltje. Lost in één klap alle ruimteproblemen op.

Adriaan

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2020 17:16 #1463753 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Ben benieuwd
Ben benieuwd wat je oplossing is. Want zoals hierboven beschreven zit ik ook met een ruimte probleem waardoor ik hetzelfde probleem had.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2020 11:30 #1463757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch echt draaibare lichtelementen
@Adriaan: ik heb de set begin 2019 bij jou toen gekocht. Ik heb je mailadres nog, dus ik stuur wel even de foto's door van het hoe en wat.

Moderators: Jerry Stam