Verstuivers
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2018 16:14 #1450108
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je lambdasonde in het
Als je lambdasonde in het uitlaatspruitstuk zit, dan hoef je bij de uitlaat ook helemaal niets te zien.
En volgens mij zit hij daar eigenlijk ideaal: hoe dichter op de verbranding, hoe sneller er gereageerd wordt op een slecht mengsel. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
En volgens mij zit hij daar eigenlijk ideaal: hoe dichter op de verbranding, hoe sneller er gereageerd wordt op een slecht mengsel. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-10-2018 16:15 #1450109
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 16v
16v is hetzelfde als een F of FB. Een enkele lambdasonde, gewoon LH2.4
Bij mijn 16V kon toentertijd gewoon de CAT eronderuit, ook al stond er U9 op kenteken. Was geen probleem bij de APK. Wel een moer in de pijp gelast voor de lambdasonde! Zeker wel belangrijk.
Groeten,
Gerben
Bij mijn 16V kon toentertijd gewoon de CAT eronderuit, ook al stond er U9 op kenteken. Was geen probleem bij de APK. Wel een moer in de pijp gelast voor de lambdasonde! Zeker wel belangrijk.
Groeten,
Gerben
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2018 16:15 #1450111
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Dacht dat ie bij n/a dicht
Dacht dat ie bij n/a dicht bij kat zit.
Bij turbos's meteen achter de turbo
Bij turbos's meteen achter de turbo
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2018 09:12 #1450128
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb echt geen turbo
Ik heb echt geen turbo spruitstuk op mijn B230FB gemonteerd... maar toen ik een vervangend spruitstuk nodig had, had dat spruitstuk dus een plek voor en lambdasonde. Om dat enorme gat te dichten heb ik een oude lambdasonde geplaatst.
Mogelijk was dit spruitstuk van een FD en is de sonde later daar geplaatst, of het is een bouwjaarverschil.
Mogelijk was dit spruitstuk van een FD en is de sonde later daar geplaatst, of het is een bouwjaarverschil.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2018 11:18 #1450134
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kat/cat
Vanaf 1994 is een katalysator verplicht op de auto's gekomen in NL,
Dus tot en met 93 mag hij er op zitten maar moet het niet,
Na verloop van tijd heeft zo'n zijn beste tijd ook gehad en kan hij er onder weg of leeg gemaakt laten zitten.
Bij mijn vorige 740 92er D24 waar ik een D24TIC met automaat heb gemonteerd zat bij de uitlaat ook een Kat, deze heb ik leeg gemaakt en er zo tussen gezet.
Bij de RDW voor het keuren van het ombouwen(ja moest helaas) zij de keurmeester nog een Kat die hoeft er niet onder,
Heb toen ook gezegd dat weet ik maar deze is leeg en dat was ook geen probleem.
Maar on topic:
Bij jou B230 heb je geen turbo, is van 93 dus geen kat nodig maar wel die lambdasonde want anders zuipt ie als een pub vol Engelsen.
Als je ECU de Lambda gegevens niet krijgt gaat hij in zijn noodloop programma lopen en daardoor gaat hij heel rijk lopen.
Echter als je al 3 jaar zo rijd dan moet hij er haast wel op zitten anders komt hij nooit door die CO meting heen(weet ik uit ervaring).
Dus tot en met 93 mag hij er op zitten maar moet het niet,
Na verloop van tijd heeft zo'n zijn beste tijd ook gehad en kan hij er onder weg of leeg gemaakt laten zitten.
Bij mijn vorige 740 92er D24 waar ik een D24TIC met automaat heb gemonteerd zat bij de uitlaat ook een Kat, deze heb ik leeg gemaakt en er zo tussen gezet.
Bij de RDW voor het keuren van het ombouwen(ja moest helaas) zij de keurmeester nog een Kat die hoeft er niet onder,
Heb toen ook gezegd dat weet ik maar deze is leeg en dat was ook geen probleem.
Maar on topic:
Bij jou B230 heb je geen turbo, is van 93 dus geen kat nodig maar wel die lambdasonde want anders zuipt ie als een pub vol Engelsen.
Als je ECU de Lambda gegevens niet krijgt gaat hij in zijn noodloop programma lopen en daardoor gaat hij heel rijk lopen.
Echter als je al 3 jaar zo rijd dan moet hij er haast wel op zitten anders komt hij nooit door die CO meting heen(weet ik uit ervaring).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2018 16:41 #1450152
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kon het gisteren op straat
Ik kon het gisteren op straat niet zien in het donker. Vanavond plaats maken in de garage en er eens goed onder gaan liggen.
Hij zuipt overigens niet als een pub vol Engelsen maar als een bruiloft vol Polen.
Dus de oorzaak zou wel eens daar kunnen liggen
Hij zuipt overigens niet als een pub vol Engelsen maar als een bruiloft vol Polen.
Dus de oorzaak zou wel eens daar kunnen liggen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2018 17:05 #1450156
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hahaha
Die vergelijking is van de latere jaren hahaha,
Maar dat zou wel een mogelijke oorzaak kunnen zijn,
Rechts(als je voor de auto staat links) tegen het schutbord aan zit een roodbruine stekker met een x aantal draden er aan deze is van de lambdasonde als daar niets op aangesloten zit hebben ze zeer waarschijnlijk ook je lambda lampje er uit gehaald of iets anders uitgehaald om het op te lossen.
Maar net zoals ik al schreef als hij er niet op zit dan ben ik benieuwd hoe ze hem door de APK krijgen want zonder lambda waarde is de CO torenhoog.
Maar dat zou wel een mogelijke oorzaak kunnen zijn,
Rechts(als je voor de auto staat links) tegen het schutbord aan zit een roodbruine stekker met een x aantal draden er aan deze is van de lambdasonde als daar niets op aangesloten zit hebben ze zeer waarschijnlijk ook je lambda lampje er uit gehaald of iets anders uitgehaald om het op te lossen.
Maar net zoals ik al schreef als hij er niet op zit dan ben ik benieuwd hoe ze hem door de APK krijgen want zonder lambda waarde is de CO torenhoog.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2018 20:59 #1450161
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambda sonde ' gevonden'
Nou het klopte in ieder geval dat er geen kabeltje meer naar de uitlaat liep..
Na even wat onder de auto gelegen te hebben een ' verstopt' kabeltje gevonden.
Er is iets afgeknipt en met tape dichtgemaakt. (en vervolgens ergens tussen gepropt)
Op de foto dus nadat ik het eruit gepeuterd heb. Dat moet de kabel van de originele lambda sonde zijn naar ik aanneem.
Het is me nooit eerder opgevallen maar het lampje van de Lambda sonde gaat ook niet aan als ik het contact aanzet en dus alle lampjes moeten gaan branden ter controle. Het lampje zal dus ook wel verwijderd zijn..
Het is te lang geleden om hier nog iemand de schuld van te geven met zekerheid, maar kloppen doet het niet.
Na even wat onder de auto gelegen te hebben een ' verstopt' kabeltje gevonden.
Er is iets afgeknipt en met tape dichtgemaakt. (en vervolgens ergens tussen gepropt)
Op de foto dus nadat ik het eruit gepeuterd heb. Dat moet de kabel van de originele lambda sonde zijn naar ik aanneem.
Het is me nooit eerder opgevallen maar het lampje van de Lambda sonde gaat ook niet aan als ik het contact aanzet en dus alle lampjes moeten gaan branden ter controle. Het lampje zal dus ook wel verwijderd zijn..
Het is te lang geleden om hier nog iemand de schuld van te geven met zekerheid, maar kloppen doet het niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2018 21:08 #1450162
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De afbeelding werd
De afbeelding werd ondersteboven geplaatst, dus nogmaals maar dan goed.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2018 00:49 #1450169
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Een FD
Motor ?
Fout type of typefout.
Hoe dan ook , iets met type..
Is dat een een bestaande motor ?
Fout type of typefout.
Hoe dan ook , iets met type..
Is dat een een bestaande motor ?
Moderators: Jerry Stam