Verstuivers
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2018 01:52 #1449957
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Specificatie
Bij het vervangen van onderdelen die met het motormanagement te maken hebben is het verstandig alleen vervangingsonderdelen toepassen die dezelfde specificatie hebben. Was dit niet nodig dan zou je zelfs Gardena-onderdelen kunnen gebruiken onder het motto: als het maar spuit... En zo simpel ligt het niet.
Ik heb ooit eens iets dergelijks meegemaakt met een 245 waar onderdelen in zaten die 'onbekend' waren. Een en al ellende die pas achter de rug was toen ik deze verving door de juiste exemplaren. De wagen had de lettercombinatie JL in het kenteken, dat sloeg niet zozeer op de wagen als wel op de vorige eigenaar...

Ik heb ooit eens iets dergelijks meegemaakt met een 245 waar onderdelen in zaten die 'onbekend' waren. Een en al ellende die pas achter de rug was toen ik deze verving door de juiste exemplaren. De wagen had de lettercombinatie JL in het kenteken, dat sloeg niet zozeer op de wagen als wel op de vorige eigenaar...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2018 09:53 #1449960
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Jur, we hebben het hier over
Jur, we hebben het hier over de originele Bosch injectoren, die een, volgens Bosch 1:1 gelijke, vervanger hebben gekregen.
Zoiets heeft Volvo zelf ook regelmatig gedaan in de looptijd van onze auto's, ook in het motormanagement.
Dit ligt dus op een totaal ander vlak dan JBF-gepruts of zelfs maar chinese namaak gebruiken. En, niet onbelangrijk: er zijn verschillende voorbeelden dat de overgang naar het moderne type alleen maar voordelen biedt. Als mijn 940 met B230FB niet als hoofdbrandstof op LPG zou lopen, hadden ze er bij mij allang in gezeten.
Zoiets heeft Volvo zelf ook regelmatig gedaan in de looptijd van onze auto's, ook in het motormanagement.
Dit ligt dus op een totaal ander vlak dan JBF-gepruts of zelfs maar chinese namaak gebruiken. En, niet onbelangrijk: er zijn verschillende voorbeelden dat de overgang naar het moderne type alleen maar voordelen biedt. Als mijn 940 met B230FB niet als hoofdbrandstof op LPG zou lopen, hadden ze er bij mij allang in gezeten.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2018 16:23 #1449974
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Ach
Ach Willem, Ik zwam maar naar dat ik verstand heb, hoor... 
Maar wanneer de heer Bosch stelt dat de vervanger gelijk is, denk ik dat hij gelijk heeft, hij is niet gek, die Robert...
Maar wanneer de heer Bosch stelt dat de vervanger gelijk is, denk ik dat hij gelijk heeft, hij is niet gek, die Robert...
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2018 18:37 #1449979
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Preventief na
280.000 km ?
Ik snap wat je bedoelt maar het komt onbedoeld grappig over.
Wat kosten die vier vierspuiters nu ?
Ik snap wat je bedoelt maar het komt onbedoeld grappig over.
Wat kosten die vier vierspuiters nu ?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2018 23:56 #1449987
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ongeveer 200+verzending via
Ongeveer 200+verzending via Autodoc, en waarschijnlijk ongeveer 240 zonder verzending via een bosch onderdelenwinkel (want dat is de oorspronkelijke prijs die autodoc noemt).
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2018 00:53 #1449991
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ecu zal dit kleine verschil
Ecu zal dit kleine verschil easy bijregelen.
Wel Ff een reset.
Met turbo en flinke boostverhoging zou ik toch twijfelen om nieuwe type te nemen. Of als compensatie benzinedrukregelaar vervangen naar 1 die regelbaar Is of een 3,5 bar versie.
Ik zou me geen zorgen maken over autodoc.
Heb al eens eens fout product geleverd gekregen.
Ff gebeld (Is overigens engels sprekend, niet Duits ondanks Duits bedrijf) en Is keurig opgelost (mocht foutief geleverde artikelen zelfs houden kostenloos, terugsturen hoefde niet terwijl het verkoopwaarde van 30 euro was).
Grtz Daniel
Wel Ff een reset.
Met turbo en flinke boostverhoging zou ik toch twijfelen om nieuwe type te nemen. Of als compensatie benzinedrukregelaar vervangen naar 1 die regelbaar Is of een 3,5 bar versie.
Ik zou me geen zorgen maken over autodoc.
Heb al eens eens fout product geleverd gekregen.
Ff gebeld (Is overigens engels sprekend, niet Duits ondanks Duits bedrijf) en Is keurig opgelost (mocht foutief geleverde artikelen zelfs houden kostenloos, terugsturen hoefde niet terwijl het verkoopwaarde van 30 euro was).
Grtz Daniel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2018 10:08 #1450015
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het totaal was 132 euro.
Het totaal was 132 euro.
Overigens heb ik geen katalysator meer onder mijn auto. Dat hoefde voor de apk niet (auto uit 92) en die was rot. Daar zit normaal de lambdasonde sensor aan als ik me niet vergis? Gaat dat dan de ECU in combinatie met nieuwe verstuivers tegenwerken?
Overigens heb ik geen katalysator meer onder mijn auto. Dat hoefde voor de apk niet (auto uit 92) en die was rot. Daar zit normaal de lambdasonde sensor aan als ik me niet vergis? Gaat dat dan de ECU in combinatie met nieuwe verstuivers tegenwerken?
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2018 00:14 #1450037
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Das
Apart.
Lijkt me dat er K6 of U9 op je kenteken als aantekening staat.
Dat betekent dat er een katalysator onder hoort voor de APK.
Lijkt me dat er K6 of U9 op je kenteken als aantekening staat.
Dat betekent dat er een katalysator onder hoort voor de APK.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2018 10:08 #1450045
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij is er al 3 jaar onderuit
Hij is er al 3 jaar onderuit (op advies van de garage zelf overigens) omdat hij rot was. Auto's van voor '93 hoeven ze niet perse te hebben begreep ik.
Hij zei erbij, áls er een katalysator op zit (dus ook bij auto's van voor '93) moet deze werken en gemeten worden.
Echter is bij een auto van vóór 93 een kat niet verplicht. Een kapotte katalysator moet dus of vervangen worden of verwijderd.
Als deze er dan niet op zit kan deze ook niet gemeten worden, dus niks aan de hand.
Dat was zo'n beetje de uitleg bij de garage.
Mijn auto liep prima zonder katalysator overigens en ik merk niets van verschillend verbruik. De lambdasonde is dus losgekoppeld.
Misschien stomme vraag, maar is deze toch belangrijk om weer te verbinden?
Hij zei erbij, áls er een katalysator op zit (dus ook bij auto's van voor '93) moet deze werken en gemeten worden.
Echter is bij een auto van vóór 93 een kat niet verplicht. Een kapotte katalysator moet dus of vervangen worden of verwijderd.
Als deze er dan niet op zit kan deze ook niet gemeten worden, dus niks aan de hand.
Dat was zo'n beetje de uitleg bij de garage.
Mijn auto liep prima zonder katalysator overigens en ik merk niets van verschillend verbruik. De lambdasonde is dus losgekoppeld.
Misschien stomme vraag, maar is deze toch belangrijk om weer te verbinden?
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
23-10-2018 10:56 #1450048
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Om heel veel redenen; ja
Om heel veel redenen; ja aankoppelen die lambda.
De lambdasonde is geen "groene-uitvinding" die er enkel en alleen op zit voor het milieu....
De lambdasonde is geen "groene-uitvinding" die er enkel en alleen op zit voor het milieu....
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam