Dilemma... Versleten zuigerveerringen Volvo 960 Turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2018 11:04 #1444584
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moet ik nog bekijken Rob.
Moet ik nog bekijken Rob.
Auto heeft afgelopen tijd weinig stil gestaan en ik ook niet.
Auto heeft afgelopen tijd weinig stil gestaan en ik ook niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2018 20:42 #1444619
door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic stationair schommelen is
stationair schommelen is misschien die CIS klep die wat vuil zit of staat te regelen. Het minste van je zorgen zeker momenteel ? 
Ben benieuwd naar de lektest ... als je een klein beetje druk zet kan je normaal de lucht horen blazen in je carter, dwz dat de zuigerveren defect zijn ( = niet goed meer afsluiten ...)
Ook benieuwd naar het onderblok, maar volgens mij is die nog wel in orde hoor . In zijn advertentie stond dat de turbo is vastgelopen ... u zegt dat er iets was met de waterpomp ? Waterpomp kan je toch niets mis mee doen ? wordt aangedreven door de v-snaar ism de visco, kan je volgens mij niet verkeerd monteren ...
Ben benieuwd naar de lektest ... als je een klein beetje druk zet kan je normaal de lucht horen blazen in je carter, dwz dat de zuigerveren defect zijn ( = niet goed meer afsluiten ...)
Ook benieuwd naar het onderblok, maar volgens mij is die nog wel in orde hoor . In zijn advertentie stond dat de turbo is vastgelopen ... u zegt dat er iets was met de waterpomp ? Waterpomp kan je toch niets mis mee doen ? wordt aangedreven door de v-snaar ism de visco, kan je volgens mij niet verkeerd monteren ...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2018 20:57 #1444624
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De 16v had iets met een
De 16v had iets met een waterpompbout en een distributieriem... En iets met kromme kleppen als dat mis gaat.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-03-2018 21:52 #1444629
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic oliepompbout
oliepompbout bedoelt Willem denk ik. (knipoog). De waterpomp is precies hetzelfde als alle andere redblocks.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2018 07:15 #1444633
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij vertelde mij dat de
Hij vertelde mij dat de poelie van de waterpomp verkeerd gemonteerd was geweest. De turbo had naar verluid van zijn garage de beste tijd gehad.
Ik ben even benieuwd als jullie, altijd afwachten. Wordt volgende week geleverd.
M.b.t. het onregelmatig stationair lopen, dat deed hij eerst niet. Vervelend, maar geen hoofdzaak.
De auto stinkt trouwens wel uit de uitlaat, olie geur. Geen goed teken dus. Tot nu toe geen olieverbruik gemeten over 500 km.
Snel is hij trouwens nog wel met zijn versleten motor, hij gaat dik over de 210 zonder enige moeite...
Gr Marc
Ik ben even benieuwd als jullie, altijd afwachten. Wordt volgende week geleverd.
M.b.t. het onregelmatig stationair lopen, dat deed hij eerst niet. Vervelend, maar geen hoofdzaak.
De auto stinkt trouwens wel uit de uitlaat, olie geur. Geen goed teken dus. Tot nu toe geen olieverbruik gemeten over 500 km.
Snel is hij trouwens nog wel met zijn versleten motor, hij gaat dik over de 210 zonder enige moeite...
Gr Marc
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2018 07:45 #1444634
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat zou ik met een motor
Dat zou ik met een motor waarvan je zeker bent dat hij niet goed loopt, nou even niet uitproberen... Tenzij je zeker wilt weten dat je 'm naar zijn grootje helpt.
Moderators: Jerry Stam