Dilemma... Versleten zuigerveerringen Volvo 960 Turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2018 13:15 #1444512
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overigens; ik heb een extra
Overigens; ik heb een extra motor gekocht van een B204FT, deze had zijn koppakking eruit geblazen door te warme motor. Gaat me puur om het onderblok en de zuigers. Ik weet dat het een risico is, maar de prijs was wel héél aantrekkelijk. Tzt eens kijken wat ik ermee doe..
Is er geen edit button trouwens om je bericht aan te passen? Ben nu wel erg aan het spammen.
Is er geen edit button trouwens om je bericht aan te passen? Ben nu wel erg aan het spammen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2018 13:17 #1444513
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Goede zet, daarmee heb je in
Goede zet, daarmee heb je in elk geval een aantal zeldzame delen op reserve!
Edit mag niet, helaas. Alleen de openingspost volgens mij wel. En het is je eigen topic, dus spammen valt wel mee.
Edit mag niet, helaas. Alleen de openingspost volgens mij wel. En het is je eigen topic, dus spammen valt wel mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2018 14:52 #1444514
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Compleet met turbo en alle
Compleet met turbo en alle aanbouw delen.
Ben benieuwd wat de schade in het blok is na het warmlopen en het eruit blazen van de koppakking. Hij zit niet vast en draait nog wel rond; uitgebouwd uit de auto dus kan hem niet starten.
Volgens mij blijft zo'n gegoten onderblok wel heel, maar dat is natuurlijk een risico.
Als hij niet vast zit; wat is de kans dat zo'n onderblok, zuigers en veren nog goed zijn, of is dat maar een wilde gok om zo te zeggen...? Hij had 220k gelopen en gebruikte geen olie. Maar ze hadden de waterpomp poelie verkeerd gemonteerd en toen is hij warm gelopen...
Achja; ik heb het spul tenminste op de plank liggen.
Ben benieuwd wat de schade in het blok is na het warmlopen en het eruit blazen van de koppakking. Hij zit niet vast en draait nog wel rond; uitgebouwd uit de auto dus kan hem niet starten.
Volgens mij blijft zo'n gegoten onderblok wel heel, maar dat is natuurlijk een risico.
Als hij niet vast zit; wat is de kans dat zo'n onderblok, zuigers en veren nog goed zijn, of is dat maar een wilde gok om zo te zeggen...? Hij had 220k gelopen en gebruikte geen olie. Maar ze hadden de waterpomp poelie verkeerd gemonteerd en toen is hij warm gelopen...
Achja; ik heb het spul tenminste op de plank liggen.
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2018 22:12 #1444516
door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic als er rook uit je carter
als er rook uit je carter (via oliepeistok) komt wil zeggen dat de zuigerveren niet goed meer afsluiten ... (dus defecte zuigerveren) . Lektest al gedaan ?
Kijk ook eens je carterventilatie na, wellicht zit die goed verstopt ? De zwarte pot onder je inlaatspruitstuk is dat . (weet niet of dit bij de B204FT ook zo is ? wellicht wel) .
rook uit je uitlaat maar niet blauw .. dan is het wit ? lijkt me een KVL lek ... maar onzeker nu te zeggen, want je reservoir is gescheurd.
inderdaad goed opletten wat er gebeurd als je het kvl reservoir veranderd hebt. Slangen die hard worden is een goede indicatie van koppakking lek naar het KVL kanaal toe.
Ook kan je eens kijken in je KVL reservoir of je luchtbellen ziet (motor moet warm zijn en thermostaat opengegaan)
Als je blijft doorrijden met een slechte koppakking (en kvl verbruikt), krijg je putjes in je onderblok en kop. Dan mag je je kop gaan vlakken en in ergere gevallen je onderblok om het terug goed te krijgen.... dus echt niet goed om daar mee verder te doen....
Maar eerst beginnen bij het begin
(kvl reservoir vervangen)
Hetgeen je daar opgeeft van compressieverhouding en gemeten compressiedruk mag je echt niet met elkaar vergelijken. Zijn 2 totaal verschillende begrippen ...
De compressiedruk moet rond de 10-11 bar liggen om goed te zijn volgens mij (moet het opzoeken voor een B204 turbo)
Reservemotor bij een zekere Carl P gevonden in België
?
Kijk ook eens je carterventilatie na, wellicht zit die goed verstopt ? De zwarte pot onder je inlaatspruitstuk is dat . (weet niet of dit bij de B204FT ook zo is ? wellicht wel) .
rook uit je uitlaat maar niet blauw .. dan is het wit ? lijkt me een KVL lek ... maar onzeker nu te zeggen, want je reservoir is gescheurd.
inderdaad goed opletten wat er gebeurd als je het kvl reservoir veranderd hebt. Slangen die hard worden is een goede indicatie van koppakking lek naar het KVL kanaal toe.
Ook kan je eens kijken in je KVL reservoir of je luchtbellen ziet (motor moet warm zijn en thermostaat opengegaan)
Als je blijft doorrijden met een slechte koppakking (en kvl verbruikt), krijg je putjes in je onderblok en kop. Dan mag je je kop gaan vlakken en in ergere gevallen je onderblok om het terug goed te krijgen.... dus echt niet goed om daar mee verder te doen....
Maar eerst beginnen bij het begin
Hetgeen je daar opgeeft van compressieverhouding en gemeten compressiedruk mag je echt niet met elkaar vergelijken. Zijn 2 totaal verschillende begrippen ...
De compressiedruk moet rond de 10-11 bar liggen om goed te zijn volgens mij (moet het opzoeken voor een B204 turbo)
Reservemotor bij een zekere Carl P gevonden in België
?Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2018 22:14 #1444517
door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic ter info : https://nl
ter info :
nl.wikipedia.org/wiki/Compressieverhouding
ook : www.autoweetjes.com/koelvloeistof-lekkag...aceren-opsporen.html
inderdaad, edit functie zou handig zijn, maar werkt niet ... alleen in de beginpost van uw topic .
ook : www.autoweetjes.com/koelvloeistof-lekkag...aceren-opsporen.html
inderdaad, edit functie zou handig zijn, maar werkt niet ... alleen in de beginpost van uw topic .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2018 22:26 #1444518
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt, dat zei de garage ook.
Klopt, dat zei de garage ook.
Carter ventilatie zou niets met de compressie verhouding te maken moeten hebben toch? Volgens mij zit dat bij deze anders; zal het binnenkort eens nakijken op de brug.
En ja ik zat fout met die compressie verhouding cijfers, ff te snel geweest. Maar die motor is niet helemaal fris meer inderdaad. Ga ook goed opletten met de KVS zoals je zegt.
Rook is grijs blauwig, in de ochtend kon ik het niet goed zien.
Motor inderdaad van Carl uit België. Staat onbekend na een warmgelopen motor, maarja dat is de gok. Anders heb ik in ieder geval aan bouw delen reserve.
Carter ventilatie zou niets met de compressie verhouding te maken moeten hebben toch? Volgens mij zit dat bij deze anders; zal het binnenkort eens nakijken op de brug.
En ja ik zat fout met die compressie verhouding cijfers, ff te snel geweest. Maar die motor is niet helemaal fris meer inderdaad. Ga ook goed opletten met de KVS zoals je zegt.
Rook is grijs blauwig, in de ochtend kon ik het niet goed zien.
Motor inderdaad van Carl uit België. Staat onbekend na een warmgelopen motor, maarja dat is de gok. Anders heb ik in ieder geval aan bouw delen reserve.
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2018 22:35 #1444519
door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic Compressie normale waarde is
Compressie normale waarde is tussen 9 en 11 bar bij warme motor en geheel open gasklep. Bij warme motor kan je dat nooit opmeten mijn inziens ....
Wel je bobine afkoppelen hé (de "1" ) en je injectoren ook bij opmeten compressiedruk . Alle bougies moeten er ook uit zijn natuurlijk, zie Greenbook voor juiste procedure mbt opmeten compressiedruk.
Succes !
Wel je bobine afkoppelen hé (de "1" ) en je injectoren ook bij opmeten compressiedruk . Alle bougies moeten er ook uit zijn natuurlijk, zie Greenbook voor juiste procedure mbt opmeten compressiedruk.
Succes !
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2018 22:41 #1444521
door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic Ik bedoelde eigenlijk, als je
Ik bedoelde eigenlijk, als je carterventilatie verstopt zit , komen er dampen uit je oliepeilstok omdat ze niet via de carterventilatie weg kunnen zoeken ze een andere weg. Maar zuigerveren defect kan je testen met de "lektest" . (zonder motor te moeten open doen) . Nu even gissen daar (volgens mij). Eerst even kvl aanpakken.
(edit functie zou handig zijn ... sorry voor de "spam" )
(edit functie zou handig zijn ... sorry voor de "spam" )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2018 07:26 #1444573
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zal even kijken m.b.t. de
Ik zal even kijken m.b.t. de carter ventilatie. Deze is anders dan bij een normale redblock hoorde ik bij Estate Services.
Die lek test staat op de planning voor volgende week. Ook komt volgende week mijn complete motor aan op een pallet. Ben benieuwd hiernaar, was natuurlijk een grote gok deze te kopen.
Als het onderblok nog goed is, zou dit een prima donor kunnen zijn voor mijn auto. Even kijken of we dit zo kunnen testen op de pallet zonder het hele ding uit elkaar te schroeven.
De Volvo rijdt gestaag door. Stationair soms wat onregelmatig bij warme motor, maar ik heb een heleboel Redblocks gereden die dat ook hadden. Beetje schommelend toerental, maar wel mooi constant schommelend haha.
Bedankt voor alle tips, waardeer jullie kundigheid enorm en zonder dit forum had ik nu al een dikke rekening aan mijn broek hangen. Ik wil uiteindelijk de motor van de auto wel echt goed hebben, blok is natuurlijk erg bijzonder en ook de reden waarom ik de auto kocht. Dus hier gaat sowieso wat mee gebeuren.
Auto wordt momenteel goed gebruikt voor de verhuizing.
Die lek test staat op de planning voor volgende week. Ook komt volgende week mijn complete motor aan op een pallet. Ben benieuwd hiernaar, was natuurlijk een grote gok deze te kopen.
Als het onderblok nog goed is, zou dit een prima donor kunnen zijn voor mijn auto. Even kijken of we dit zo kunnen testen op de pallet zonder het hele ding uit elkaar te schroeven.
De Volvo rijdt gestaag door. Stationair soms wat onregelmatig bij warme motor, maar ik heb een heleboel Redblocks gereden die dat ook hadden. Beetje schommelend toerental, maar wel mooi constant schommelend haha.
Bedankt voor alle tips, waardeer jullie kundigheid enorm en zonder dit forum had ik nu al een dikke rekening aan mijn broek hangen. Ik wil uiteindelijk de motor van de auto wel echt goed hebben, blok is natuurlijk erg bijzonder en ook de reden waarom ik de auto kocht. Dus hier gaat sowieso wat mee gebeuren.
Auto wordt momenteel goed gebruikt voor de verhuizing.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2018 09:27 #1444576
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougies
Maar hoe zien de bougies er nou uit als je die er uitdraait na een paar tellen koud, onregelmatig draaien?
Moderators: Jerry Stam