Problemen met automaat ZF4HP22 (PRND321)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2016 09:54 #1430792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alle andere lekjes
zijn makkelijk te vinden door de boel op druk te zetten. Met karton heb ik nooit veel succes gehad.

Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2016 08:44 #1431179 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pook kan niet meer in de P en de R.
Er werd al de opmerking gemaakt dat het trillen ook uit de motor kan komen en dat je dat pas merkt in de lock-up. Het schokken voel ik nu niet meer. Waardoor weet ik niet.

Sinds vanmorgen krijg ik de pook niet meer in de N en de R. Hopelijk een probleem van de pook en niet van de bak. Iemand ervaring met dit probleem?

Gr. Ozone

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2016 08:49 #1431180 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pook kan niet meer in de P en de R.
Foutje in de tekst. N moet P zijn.

Gr. Ozone

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2016 10:58 #1431186 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik geef je weinig hoop: de
Ik geef je weinig hoop: de bediening van pook naar bak is mechanisch. Tenzij er iets tussen is gekomen dat de pook fysiek blokkeert denk ik, dat je een bakwissel kunt gaan doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2016 14:09 #1431193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Krijg je hem wel in 3?
Krijg je hem wel in 3?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2016 07:34 #1431208 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schakelprobleem zit in de bak.
Gisteren schakelmechanisme onder de auto los gehaald en ook dan is de bak niet in de achteruit en de P te krijgen. Uiteindelijk met wat meer kracht lukt 't wel om 't in de achteruit te krijgen, maar dan ratelt de bak tijdens 't rijden.
Complete set, blok en bak gekocht van clublid. Hiermee is hopelijk ook de koelvloeistoflekkage verleden tijd.
Bedankt allemaal voor het meedenken en tips.

Nu hoop ik dat de "nieuwe" bak het langer vol gaat houden. Als ik olie en filter ga vervangen, kan ik de olie dan ook vervangen door een betere kwaliteit, synthetisch bijv.? En mogen deze vermengd worden? Nog andere tips om de conditie van de bak te verbeteren?

Gr. Ozone

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2016 10:10 #1431211 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou geen verschillende
Ik zou geen verschillende types ATF mengen. Gebruik gewoon een goede kwaliteit ATF van het type wat erin hoort, want de olie is een wezenlijk onderdeel van het schakelpatroon: je helpt waarschijnlijk alleen de bak sneller om zeep als je daarmee gaat experimenteren.
Als je motor en bak samen vervangt, dan is het geen issue, maar als je alleen de bak vervangt: let op de kickdown kabel! Die is verschillend bij de verschillende motortypen (aansluiting op de gasrol), en moet je dan dus overzetten van je huidige bak. Daarvoor moet de carterpan van de automaat af.

Gelet op mijn ervaringen mag je van je "nieuwe" bak zo'n 150.000 km levensduur verwachten, maar ik heb dus geen correcte kickdownkabel en rijd dus zonder. Dat kan het verschil hebben gemaakt....

Verder helpt een oliekoeler voor de automaat waarschijnlijk ook de levensduur. En vooral: geen file rijden, en nooit de motor en hete bak langere tijd in stilstand laten draaien. Deze automaten hebben de ontwerpfout dat er dan geen olie wordt rondgepompt, en ze dus verbranden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2016 11:26 #1431212 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Betekent filerijden in D geen
Betekent filerijden in D geen smering? Die is nieuw voor mij. In N/P wist ik maar ook in D?

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2016 11:46 #1431213 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Lijkt mij niet
Als dat zo is dan had ik, en met mij veel Randstedelingen, al heel wat bakken in de consomme moeten draaien wegens gebrek aan smering. Volgens mij bedoelt Willem dat je in de file, en ook in andere situaties waarin je met draaiende motor stilstaat, de pook beter niet in de N kan zetten, omdat in N de boel niet gesmeerd wordt.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2016 14:10 #1431216 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic daar hoopte ik al op idd
daar hoopte ik al op idd

Moderators: Jerry Stam