Met V90 aut in de bergen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2018 14:16 #1443338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik dacht....
Klimmen: in principe niks doen (niks tegen S overigens), bak moet echt gewoon zelf de juiste versnelling kiezen icm met de belasting op dat moment. Als ie dat niet goed doet, is er iets anders mis.
Voordeel van in 3 zetten is wel dat al vrij snel de koppelomvormer wordt uitgezet (lock-up) dus dat zou voor mij bij langere passages met wat vaart een reden zijn de 3 te kiezen. In W douwt ie 'm, ook in D, sneller en langer in de lockup. Let op: daarmee loop je het risico dat je op koppel met (mogelijk te) weinig toeren een berg op jankt en dus de motor overbelast wordt, dus als je graag in W rijdt, dan voor dit geval 3 kiezen.
Helaas werkt de lockup niet bij afdalen.

Dalen: bak in 3 en als dat niet genoeg afremt gewoon in L zetten (hij schakelt vanzelf terug naar 2 als de snelheid daarvoor gepast is, je hoeft dus niet op die 70km te letten, mag best meer zijn, je kan niets fout doen, toeren maken is geen issue) en dit alleen om niet op de schijfremmen maar op de motor te remmen. Hij wil echter niet meer in 2 als ie eenmaal in 1 staat dus dan even naar 3 en weer naar L als je weer wat op tempo bent.

Voor die 2 keer per jaar hoef ik geen handbak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam