H4 Hi/Lo Philips Lumileds
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-05-2016 12:51 #1428345
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Dank voor de link, Jerry.
Dank voor de link, Jerry. Inmiddels heb ik onlangs bij wijze van proef xenon 4300 K in de mistlampen gemonteerd. Erg mooi lichtbeeld (zeker niet verblindend) en roomwit tot wit licht. Qua lichtopbrengst dramatisch verschil met H3 van Osram. Blijft er voorlopig dus in zitten.
Wat de lumi-leds betreft: heeft de 6000K-uitvoering diezelfde blauwe zweem als xenon? Want - hoe veel hoger de lichtopbrengst tov H4 ook mag zijn - dat vind ik bij het klassieke karakter van de 940 uitgesproken lelijk staan. Zijn er naar jou weten eventueel ook led-lampen met lagere Kelvinwaarden verkrijgbaar?
Adriaan
Wat de lumi-leds betreft: heeft de 6000K-uitvoering diezelfde blauwe zweem als xenon? Want - hoe veel hoger de lichtopbrengst tov H4 ook mag zijn - dat vind ik bij het klassieke karakter van de 940 uitgesproken lelijk staan. Zijn er naar jou weten eventueel ook led-lampen met lagere Kelvinwaarden verkrijgbaar?
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2016 15:53 #1428346
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Adriaan
De leds uit mijn link zijn niet blauw.
Wat ik bij mijn xenon zag (4000k) was eerst korte tijd blauw licht, dan wit en daarna vooral blauwe verkeersborden.
Als je in de buurt van Utrecht bent. Heb net een reserve setje leds hier op mijn bureau liggen. Mag je best even proberen.
Wat ik bij mijn xenon zag (4000k) was eerst korte tijd blauw licht, dan wit en daarna vooral blauwe verkeersborden.
Als je in de buurt van Utrecht bent. Heb net een reserve setje leds hier op mijn bureau liggen. Mag je best even proberen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2016 00:14 #1428352
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Licht
Hallo Adriaan
Waarschijnlijk maakt het voor de zweem niet uit of je LEDs of Xenon of iets anders hebt, het zal aan het aantal Kelvin liggen.
Je hebt het over de mistlampen die standaard op de 900 zitten? Dus in de lichtunits waar ook dimlicht en twee keer grootlicht in zit?
Ik ben heel erg benieuwd, hoe jouw mistlampen (met Xenon) bevallen in de omstandigheden waar ze naar genoemd zijn.
groetjes
Mathy
Waarschijnlijk maakt het voor de zweem niet uit of je LEDs of Xenon of iets anders hebt, het zal aan het aantal Kelvin liggen.
Je hebt het over de mistlampen die standaard op de 900 zitten? Dus in de lichtunits waar ook dimlicht en twee keer grootlicht in zit?
Ik ben heel erg benieuwd, hoe jouw mistlampen (met Xenon) bevallen in de omstandigheden waar ze naar genoemd zijn.
groetjes
Mathy
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2016 10:42 #1428358
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Ik heb dit setje 2 weken
Ik heb dit setje 2 weken geleden gemonteerd.
Bedrijf zit vlakbij mijn woonplaats.
www.cartronix.nl/epages/78234299.sf/nl_NL/?ObjectID=41466005
Bedrijf zit vlakbij mijn woonplaats.
www.cartronix.nl/epages/78234299.sf/nl_NL/?ObjectID=41466005
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-05-2016 10:09 #1428401
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Mist
Mathy, vanwege de plaatsing van de mistlampen (boven de bumper) deden ze het in mist toch al erg matig. Volvo heeft bij nieuwe type 960/V90 ze niet voor niets weer onder de bumper geplaatst. Ik heb ze daarom al jaren als dagrijlicht ingeschakeld. Met PIAA H3 (helder wit) stond dat naar mijn smaak heel 'Volvo'. Maar die pitjes zijn te duur en snel levensmoe. Vandaar nu xenon, maar zeker niet als mistlamp. Bovendien herinner ik me niet hoe lang geleden ik voor het laatst in dichte mist heb gereden. Zal wel iets met klimaat te maken hebben. En inderdaad: Kelvin=Kelvin. Hoewel ik me afvraag of iedere fabrikant /leverancier het even nauw neemt qua normering etc. Daar kiert naar mijn indruk nogal wat licht tussen.
@ Jerry.
Het kan aan de lampjes liggen, maar (voorlopig) vanuit elke hoek zuiver wit licht en geen blauwe verkeersborden. Om dat vast te stellen, heb ik in zelfde situatie geschakeld tussen H3 (xenon) en H4. H3 verlicht verkeersborden marginaal meer, dat wel. Maar niet dramatisch.
Maak bij gelegenheid graag gebruik van jouw aanbod. Laat je dat dan via pb weten. Dankjewel.
Adriaan
@ Jerry.
Het kan aan de lampjes liggen, maar (voorlopig) vanuit elke hoek zuiver wit licht en geen blauwe verkeersborden. Om dat vast te stellen, heb ik in zelfde situatie geschakeld tussen H3 (xenon) en H4. H3 verlicht verkeersborden marginaal meer, dat wel. Maar niet dramatisch.
Maak bij gelegenheid graag gebruik van jouw aanbod. Laat je dat dan via pb weten. Dankjewel.
Adriaan
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2016 21:18 #1428579
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Ervaringen overige verlichting
Gezien ik een poos geleden al nieuwe koplampunits had gekocht en ik inderdaad ook op zoek was naar meer licht 's nachts en in de schemer heb ik besloten om ook die LED units te bestellen op Ebay.
Levering was betrekkelijk snel en het geadverteerde product werd geleverd, dus dat was al prettig
Nu moet ik de koplampen nog even laten controleren en afstellen, maar het ziet er al positief uit...echter nu vallen mijn stadslichten wel heel erg op als de verkeerde kleur.
Goede foto's van het resultaat volgen daarna i.i.g.
Hebben mensen nog andere ervaringen met H3 en BA15S lampen voor wat betreft LED/Halogeen en dan tussen de 4000 en 6000 Kelvin?
Levering was betrekkelijk snel en het geadverteerde product werd geleverd, dus dat was al prettig

Nu moet ik de koplampen nog even laten controleren en afstellen, maar het ziet er al positief uit...echter nu vallen mijn stadslichten wel heel erg op als de verkeerde kleur.
Goede foto's van het resultaat volgen daarna i.i.g.
Hebben mensen nog andere ervaringen met H3 en BA15S lampen voor wat betreft LED/Halogeen en dan tussen de 4000 en 6000 Kelvin?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2016 11:42 #1428586
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic licht
Ik heb deze als dagrijlicht/ stadslicht en bevalt prima, geven veel licht.Ik heb de koelwitte kleur als achteruitrij verlichting en ik zie nu meer in het donker.
Deze firma levert snel en goed spul, kijk maar eens op de site, ze hebben heel veel.
Groet Harry.
www.immers.info/Webwinkel-Product-501395...arm-Wit--10-30v.html
Deze firma levert snel en goed spul, kijk maar eens op de site, ze hebben heel veel.
Groet Harry.
www.immers.info/Webwinkel-Product-501395...arm-Wit--10-30v.html
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2016 12:08 #1428587
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Warm-Wit
Gaat inderdaad om warm-witte leds. Daarmee kom je wel zo door de APK. Anderen worden soms als te blauw gezien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2016 15:26 #1428591
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic licht
Hier een foto van mijn dagrijlicht / stadslicht, ik hoop dat het een beetje goed overkomt.....
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2016 16:44 #1428594
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Dat is beter
Oké mooi, dat ziet er i.i.g. al beter uit!
Heb je ze ook gemonteerd met die extra weerstanden waar ze naar verwijzen of niet?
Je kunt zo veel vinden op het internet, maar helaas niks over levensduur/gebruikerservaringen e.d. en allemaal geven ze aan het 'beste' te verkopen
Heb je ze ook gemonteerd met die extra weerstanden waar ze naar verwijzen of niet?
Je kunt zo veel vinden op het internet, maar helaas niks over levensduur/gebruikerservaringen e.d. en allemaal geven ze aan het 'beste' te verkopen

Moderators: Jerry Stam