vierde versnelling "kraakt"..
- V700 register
- Nieuw lid
-
gerryberrie schreef : Hallo Alexander,
Kijkend naar Wouter zijn onderschift zie ik dat hij een LPG G3 (Vialle LPI) installatie heeft.
Mogelijk dat hij 1 op 9 heeft gehaald op LPG..
Groeten,Gerben
Inderdaad, 1:9 op LPG. Voor een Vialle LPI installatie zeker geen slechte score! Ik weet dat er mensen zijn die al blij zijn als ze 1:7 halen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die synchromesh op de 3e schijnt inderdaad bij de eerdere M90 series (tot 1997) de zwakste schakel te zijn geweest, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat hij 'zwak' is.Wouter1973 schreef : Van L2 naar L. Dat betekent: opletten met naar de 3e schakelen, toch? Of zat die zwakkere synchromesh van de 3e versnelling op de M90H?
Mijn meest recente tankbeurt noteerde ik een prima verbruik van bijna 1:9, dus ik vind het helemaal goed zo!
Verder is de M90L inderdaad tot het laatst geleverd in de 940 Sedans, dus een late L heeft volgens mij ook gewoon een 'sterke' 3e versnelling. Het lijkt me niet dat ze bij Getrag verbeteringen doorgevoerd hebben op de L2 en H2, maar niet op de L. Die bakken gingen (neem ik aan) gewoon over dezelfde productielijn.
Als je die 1:9 op LPG gehaald hebt is dat volgens mij inderdaad netjes.
Ik haal 1:9,4 op benzine (veel stadsritjes).
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Had gehoopt dat ik in mijn sedan een L2 had gehad, maar het lijkt dus op een gewone "L". Inderdaad tegen de 3000 rpm bij 125 op de TomTom (met 195/65R15). Ik zit geloof ik op 1:8.7, over >80dkm en >4 jaar, met Vialle LPi G3. Wel veel snelwegkms, meerendeel ritjes van 25 km.
De 'L' is geen 'gewone L2', hij is gewoon anders
Ik moet zeggen dat ik de L wel prettig vind op de snelweg: net meer koppel beschikbaar als je van 90 (bij werkzaamheden) weer naar 120 wil accelereren.
De L2 draaide dan weliswaar iets minder toeren, maar ik vond het -door resonanties?- niet opvallend stiller dan met de L. Wat dat betreft is windgeruis maatgevend boven motorgeluid. En met de stroomlijn van een baksteen heb je nu eenmaal windgeruis.
had ik idd niet gezien / op geletWouter1973 schreef :
gerryberrie schreef : Mogelijk dat hij 1 op 9 heeft gehaald op LPG..
Groeten,Gerben
Inderdaad, 1:9 op LPG.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zeker bij een sedan tov estate....
Ook de diesels kunnen weer anders zijn.
De sedans hebben dacht ik langere versnellingen dus minder toeren.
Groet chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk (gok) dat de 940 sedans met een M90L en een 3,54:1 achteras geleverd zijn. Daarmee kom je bij 120 in zijn 5 op ongeveer de zelfde waarden als een M90L2 met 3,73 achteras, alleen zijn de lagere versnellingen allemaal wat langer, 'comfortabeler' dus, maar ook minder trekkracht.scaniar164 schreef : De sedans hebben dacht ik langere versnellingen dus minder toeren.
Kan er eens iemand met een late 940 sedan achter onder zijn auto kruipen en kijken wat voor achteras eronder zit... Henk?...
Slightly off-topic (sorry Wouter)