wie heeft met zijn Volvo al een Volvo getrokken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2011 16:09 #1304557
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt
helemaal dat was ook de grootste frustratie want ik dacht ook dat dat wel mocht maja die combi dus niet en idd weer wat geleerd, nou wat ik hier in Emmeloord zie rijden met paarden trailer zit er een dikke bak voor zeggen een patrol,grote mercedes zo'n GL of een mooie volvo, maar zoals je zegt gekken heb je er altijd wel tussen zitten met een polo 2 paarden vervoeren heb je best wat lef en een kronkel in je kop hebbben hahaha.
Tom.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2011 20:32 #1304792
door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic En dan nog iets...
...houd er wel rekening mee dat wetgeving en logica helemaal niets met elkaar van doen hebben!
Zo kreeg mijn moeder de 'E'-aantekening vroeger bij het behalen van het 'B'-rijbewijs, zonder ooit met een aanhanger gereden te hebben! Nou zal ze nooit en te nimmer in haar hoofd halen om met een 3500+ combinatie de weg op te gaan, maar de wetgever denkt/dacht daar blijkbaar anders over...
Als het goed is, heeft elke diender een klein boekje bij zich met daarin alle overtredingscodes met bijbehorende uitleg en betreffende wetsartikel. Ben even vergeten hoe het heet... Is in elk geval niet altijd goed. Het loont dus de moeite om de relevante artikelen eens erop na te zoeken ( www.wetten.nl ), af te drukken en mee te nemen als je de weg op moet. Altijd leuk om 'oom Agent' met z'n eigen lesmateriaal te confronteren... ;)
Zo kreeg mijn moeder de 'E'-aantekening vroeger bij het behalen van het 'B'-rijbewijs, zonder ooit met een aanhanger gereden te hebben! Nou zal ze nooit en te nimmer in haar hoofd halen om met een 3500+ combinatie de weg op te gaan, maar de wetgever denkt/dacht daar blijkbaar anders over...
Als het goed is, heeft elke diender een klein boekje bij zich met daarin alle overtredingscodes met bijbehorende uitleg en betreffende wetsartikel. Ben even vergeten hoe het heet... Is in elk geval niet altijd goed. Het loont dus de moeite om de relevante artikelen eens erop na te zoeken ( www.wetten.nl ), af te drukken en mee te nemen als je de weg op moet. Altijd leuk om 'oom Agent' met z'n eigen lesmateriaal te confronteren... ;)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2011 20:38 #1304795
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog
Meer rotzooi mee nemen, heb mn handschoenen vak al goed vol liggen en armsteun is geresveerd voor als ik met de tom tom op pad ga, en dan komt het erbij dat ik het zonde vind om weer een stukje boom mee te zeulen gaat hij nog meer brandstof verbruiken hahahaha.
Tom.
Tom.
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2011 20:46 #1304797
door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic OK dan...
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2011 21:49 #1304805
door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Overbelading,
Als je je aanhanger terugkeurt, maar je neemt wel teveel gewicht mee, dan kan je hooguit een boete krijgen voor overbelading. Je rijdt dan wel verzekert en met geldig rijbewijs
. Is geloof ik maximaal E 300,-- (maar dan ben je er al flink overheen). Is nog altijd goedkoper dan een boete voor rijden zonder rijbewijs en verzekering.
Groetjes Bouke
Groetjes Bouke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2011 22:01 #1304808
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je lager dan de
Als je lager dan de oorspronkelijke MTM, maar boven de nieuwe MTM van de aanhangwagen zit, ben je enkel verzekerd als bij het terugkeuren de oorspronkelijke MTM opgegeven is als "technische MTM".
Deze vermelding bewijst dat het voertuig/aanhangwagen technisch gezien wel de geladen massa kan hebben. Zonder deze vermelding ben je alsnog niet verzekerd aangezien er dan vanuit gegaan wordt dat je het voertuig/aanhangwagen overbelast en de veiligheid dus niet gegarandeerd kan worden.
Sowieso ben je dus onverzekerd als je met een baksteen meer dan 1600kg (in sommige gevallen 1800kg) trekt, aangezien je dan het voertuig overbelast.Als er op de terugkeuring nergens vermeld staat wat de aanhangwagen technisch kan hebben ben je bovendien ook onverzekerd als je boven de nieuwe MTM gaat, ook al is dit lager dan die 1600kg (of 1800kg) en/of de oorspronkelijke MTM (die niet meer vermeld is).
Isabelle
Deze vermelding bewijst dat het voertuig/aanhangwagen technisch gezien wel de geladen massa kan hebben. Zonder deze vermelding ben je alsnog niet verzekerd aangezien er dan vanuit gegaan wordt dat je het voertuig/aanhangwagen overbelast en de veiligheid dus niet gegarandeerd kan worden.
Sowieso ben je dus onverzekerd als je met een baksteen meer dan 1600kg (in sommige gevallen 1800kg) trekt, aangezien je dan het voertuig overbelast.Als er op de terugkeuring nergens vermeld staat wat de aanhangwagen technisch kan hebben ben je bovendien ook onverzekerd als je boven de nieuwe MTM gaat, ook al is dit lager dan die 1600kg (of 1800kg) en/of de oorspronkelijke MTM (die niet meer vermeld is).
Isabelle
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2011 00:09 #1304823
door André Struis
Trein gewicht; ik zie wel weeg-bonnetjes van 87 ton enz enz, as-last max 10 ton is volgens mij de limit, het aantal assen maal TIEN dus........
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP + Ferrita + Trekhaak
Beantwoord door André Struis in topic T rijbewijs
Volgens mij heeft dat met je leeftijd/geboortejaar te maken.Ziko schreef : [In NL is voor een trekker vanaf 18 jaar helemaal geen rijbewijs benodigd. Het maximale treingewicht bedraagt 45 ton
Trein gewicht; ik zie wel weeg-bonnetjes van 87 ton enz enz, as-last max 10 ton is volgens mij de limit, het aantal assen maal TIEN dus........
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP + Ferrita + Trekhaak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2011 11:25 #1306829
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vorig jaar mijn 164
Moderators: Jerry Stam