wie heeft met zijn Volvo al een Volvo getrokken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 19:19 #1304147
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je zal maar
rustig aan t toeren zijn, en een sleepkever tegenkomen die net met zijn te zware, verkeerd geladen troepje je vrouw en kind doodrijden.. Sorry !
Heb zelf alle rijbewijzen en genoeg internationale ervaring om van zulke stunters gezien te hebben met een puinhoop achter zich gelaten. Flink haastig, het moet ff snel.
Alles kan, totdat het niet meer gaat.
Pas toch op, de weg is niet alleen voor eigen zaakjes.
Mvg, Rolf
Heb zelf alle rijbewijzen en genoeg internationale ervaring om van zulke stunters gezien te hebben met een puinhoop achter zich gelaten. Flink haastig, het moet ff snel.
Alles kan, totdat het niet meer gaat.
Pas toch op, de weg is niet alleen voor eigen zaakjes.
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 20:20 #1304156
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo is het!
Overschot van gelijk!
Foute belading, verkeerde/onvoldoende/afwezige lastbeveiliging, ongeschikt materiaal... Allemaal geen probleem... tot het fout gaat...
Belading: sorry, maar als je de achterkant van de wagen omhoog ziet gaan, dan weet je toch dat dat niet klopt? Of dacht je dat een correcte kogeldruk/balans enkel nodig was met de sleurhut omdat de douane daar zo verdomd lastig over doet?
Ladingbeveiliging: ik heb werkelijk nog nooit een auto-ambulance gezien met een auto er op die voldoende gezekerd is... De takel is bijvoorbeeld geen geldige ladingbeveiliging en ook de bokken zijn bij een ongeval écht niet voldoende om de wagen op zijn plek te houden.
Ongeschikt materiaal: Een baksteen is zéker niet de juiste trekker voor een auto-ambulance met een dikke Jag er op!
Och ja, het zijn toch altijd de vrachtwagenbestuurders die de gekken zijn hé...
Isabelle
Foute belading, verkeerde/onvoldoende/afwezige lastbeveiliging, ongeschikt materiaal... Allemaal geen probleem... tot het fout gaat...
Belading: sorry, maar als je de achterkant van de wagen omhoog ziet gaan, dan weet je toch dat dat niet klopt? Of dacht je dat een correcte kogeldruk/balans enkel nodig was met de sleurhut omdat de douane daar zo verdomd lastig over doet?
Ladingbeveiliging: ik heb werkelijk nog nooit een auto-ambulance gezien met een auto er op die voldoende gezekerd is... De takel is bijvoorbeeld geen geldige ladingbeveiliging en ook de bokken zijn bij een ongeval écht niet voldoende om de wagen op zijn plek te houden.
Ongeschikt materiaal: Een baksteen is zéker niet de juiste trekker voor een auto-ambulance met een dikke Jag er op!
Och ja, het zijn toch altijd de vrachtwagenbestuurders die de gekken zijn hé...
Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 21:10 #1304166
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sterker nog
Het zijn allemaal Aso's Willen nog inhalen ook als ik net met mijn aanhanger, auto d'r op, wil inhalen.
Kunnen ze niet achterelkaar blijven rijden !
Beroepschauffeurs, niets in hun hoofd.
Mvg, Rolf
Kunnen ze niet achterelkaar blijven rijden !
Beroepschauffeurs, niets in hun hoofd.
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 21:36 #1304169
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aso´s
Nou wil ik ze niet allemaal over 1 kam scheren maar veel zijn het er wel, een deel moet wel jagen en stressen want dat moeten ze wel van hogere hand, tegenwoordig is het zo dat al die hokken op de weg track en trace hebben waardoor het bedrijf gewoon kan zien hoe hard en waar hun chauffeurs rijden, en als ze weten dat een vrachtwagen 90 kan halen en de chauffeur rijdt 80 word hij/zij gebeld en gemeld dat ze harder moeten rijden en vaak worden ze ook bang dat ze hun baan kwijt raken en dat gebeurt ook vooral als hij/zij de 40 al gepasseerd zijn worden ze er heel snel uitgewipt als ze een broekie van 20 achter het stuur kunnen zetten, dit is namelijk mijn oom overkomen- het bedrijf was overgenomen door Bakker uit Zeewolde en volgens de nieuwe personeel's chef zij gewoon je past niet binnen het bedrijf want je rijdt te langzaam en te netjes, nare pil was wel dat hij op 16 jarige leeftijd was begonnen bij dat bedrijf als bij rijder dus met 41 jaar werkeloos, nu rijdt hij alweer 3 jaar voor dusseldorf op een vuilniswagen waar hij gelukkig veel plezier aan beleefd.
het meerendeel is aso maar de echte chauffeur's pik je er zo tussen uit die rijden met verstand.
Tom.
het meerendeel is aso maar de echte chauffeur's pik je er zo tussen uit die rijden met verstand.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 21:55 #1304171
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is dan de
chauffeur of de (slaven)drijver de aso ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 22:23 #1304176
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tjah...
Die laatste zit natuurlijk veilig achter zijn bureau en wordt niet gezien door het volk op de weg hé.
De eerste (die soms niet anders kan dan gekke toeren uithalen omdat die laatste geen idee heeft van de situatie op de weg op dat moment maar wel de snelheid ziet op zijn computerscherm) met zijn/haar logge 40-tonner die even die gevaarlijke auto-aanhangsel-combinatie voorbij gaat omdat die er niet in wilt knallen als het fout gaat natuurlijk wel...
Dit doet me denken aan een filmpje dat ik ooit heb gezien van een NL-er die op pad was met zijn sleurhut terwijl die aan het filmen was hoe die gevaarlijke trucker hem aan het inhalen was terwijl hij toch echt al "80km/u" deed (wat dus vermoedelijk 72km/u is op een geëikte vrachtwagen-teller)
Ja, mooi beroep heb ik voor gekozen om te gaan doen
Isabelle
De eerste (die soms niet anders kan dan gekke toeren uithalen omdat die laatste geen idee heeft van de situatie op de weg op dat moment maar wel de snelheid ziet op zijn computerscherm) met zijn/haar logge 40-tonner die even die gevaarlijke auto-aanhangsel-combinatie voorbij gaat omdat die er niet in wilt knallen als het fout gaat natuurlijk wel...
Dit doet me denken aan een filmpje dat ik ooit heb gezien van een NL-er die op pad was met zijn sleurhut terwijl die aan het filmen was hoe die gevaarlijke trucker hem aan het inhalen was terwijl hij toch echt al "80km/u" deed (wat dus vermoedelijk 72km/u is op een geëikte vrachtwagen-teller)
Ja, mooi beroep heb ik voor gekozen om te gaan doen
Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2011 00:40 #1304190
door V700 register
Tom.
Beantwoord door V700 register in topic Beide
Deels de chauffeur en deels de slaven drijver, het is volgens mij ook maar net in welk gebied je zit, in omgeving Rotterdam zullen er meer chauffeurs zijn die zich niets aantrekken van mensen met een aanhanger achter de auto dan hier in het noorden, maar dat is ook niet meer dan logisch want rondom Rotterdam rijden meer vrachtwagens en is de mentaliteit van veel chauffeurs ook anders, in het geval van mijn oom die reed veel op Duitsland en achter af gezien is hij er nu beter af dan toen want hij is nu wel meer thuis.rolfroderick schreef : chauffeur of de (slaven)drijver de aso ?
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2011 13:53 #1304244
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoho es ff, niet gelijk
Hoho es ff, niet gelijk oordelen he.zeer domme fout gemaakt inderdaad, en door stomme onkunde , er stonden nogal wat mensen omheen die er ook "verstand"van hadden...tja..En ik als vrouw met mn gezonde nuchtere verstand constateerde dat de volvo wel erg omhoog kwam aan de achterkant...en of we niet beter iets anders konden organiseren..maar ja hoe gaat dat soms he...
In ieder geval is hier veel van geleerd dat kan ik je wel vertellen, er had ik weet niet wat kunnen gebeuren..De combinatie begon zich onstabiel te gedragen toen de snelheid opgevoerd werd..toen was het te laat. Godzijdank waren er geen anderen bij betrokken. En verder ook geen lichamelijk letsel.
De politie( en daar waren er nogal wat van ) heeft geen boete meer uitgedeeld, zij vonden dat er genoeg geleden was. in dit geval, allebei de auto's total loss en de geleende autoambulance ook..een fikse schadepost dat kan ik je wel vertellen..een vreselijke leerschool.met best grote emotionele gevolgen...maaar we zijn allemaal mensen en we maken helaas ook wel es zeer domme fouten. Maar zie ze nu toch nog wel es langskomen op de weg..verkeerd beladen aanhangers etc..Ook 2 paards trailers met een verkeerde auto ervoor, dat is aan gewicht minstens 3 keer 600 kilo..
In ieder geval is hier veel van geleerd dat kan ik je wel vertellen, er had ik weet niet wat kunnen gebeuren..De combinatie begon zich onstabiel te gedragen toen de snelheid opgevoerd werd..toen was het te laat. Godzijdank waren er geen anderen bij betrokken. En verder ook geen lichamelijk letsel.
De politie( en daar waren er nogal wat van ) heeft geen boete meer uitgedeeld, zij vonden dat er genoeg geleden was. in dit geval, allebei de auto's total loss en de geleende autoambulance ook..een fikse schadepost dat kan ik je wel vertellen..een vreselijke leerschool.met best grote emotionele gevolgen...maaar we zijn allemaal mensen en we maken helaas ook wel es zeer domme fouten. Maar zie ze nu toch nog wel es langskomen op de weg..verkeerd beladen aanhangers etc..Ook 2 paards trailers met een verkeerde auto ervoor, dat is aan gewicht minstens 3 keer 600 kilo..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2011 17:47 #1304273
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niemand=
heilig. Zelf ook van alles gedaan. Kon best..dacht ik toen echt.
Latet dacht ik: hm, best geluk gehad.
We worden misschien wel eens "old and wise"
Of, we leren het nooit (echt),,
Mvg, Rolf
Latet dacht ik: hm, best geluk gehad.
We worden misschien wel eens "old and wise"
Of, we leren het nooit (echt),,
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2011 11:33 #1304344
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja soms werkt dat zo..het is
Moderators: Jerry Stam