wie heeft met zijn Volvo al een Volvo getrokken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 19:38 #1304433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik post al niets meer...
Alles, maar dan ook alles is op het internet te vinden, dus als herhalen en anders verwoorden verboden is: zie onderwerp van deze post...
Isabelle

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 20:17 #1304442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iedereen denkt toch
wat 'ie wl denken.
Als je als C-D/E chauffeur je benodigde papieren aan het halen bent, moet je door een best pak kennis heen. Het is echt veel om te weten.
Sommige zijn van mening dat je als chauffeur nooit meer of beter kan weten ,voor het gemak.
Immers; chauffeurs staan erom bekend. Niets in het hoofd ! Dat blijft.
Wat weet een beroepschauffeur nou van de weg en de wetgeving ?
Mvg, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 22:13 #1304460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal niet!
Zal waarschijnlijk daarom zijn dat er mensen te weinig zijn in de sector. Er zijn niet genoeg mensen die dom genoeg zijn om die papieren te behalen
En nu kruip ik in bed, want morgen is het weer 8 uur studeren
Isabelle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 22:39 #1304465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mtm
van de aanhanger was 1500 kg was wel een dubbele as, maja dan ben ik nog niet over de 3500 kg want aanhanger met lading was 931 kg de aanhanger woog zelf 448kg met eigen kenteken dus ik zat nooit over die 3500 kg maar tegen de wet vechten is veel te vermoeiend en te tijd rovend.

Tom.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-02-2011 22:45 #1304466 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Iligaal slepen?
Hier ook ooit ilegaal een 850 uit Purmerend opgehaald.
Op een ambulance achter een 740 sedannetje.
die 850 woog wel even bijna 1400 kilo.(stuk meer dan het 740 sedannetje)
En de ambulance woog ook wel wat.
Toch geen enkel probleem gehad/beleefd.
Met 100 kmh naar Friesland terug gezoefd.
Was gewoon stabiel, deinde niet enzo, (gelukkig ) ook niet aangehouden enzo ;)
Stond ook goed erop, en goed vast.
Ik reed trouwens niet, maar Mijn Vader, die zowat al zijn rijbewijzen heeft.
Die mag zelfs een vrachtwagen met aanhanger erachter nog besturen.
Ik heb op dit moment alleen maar B (en ja brommerrijbewijs erbij kado gekregen) zit toch te denken om maar eens E te gaan doen..
Ik heb wel ooit is een keer een wagen uit Duitseland naar Friesland toe gesleept, met gewoon een sleepkabel ertussen, ook zwaar ilegaal.
Nog voorbijgereden door 3 politie wagens, maar niet aangehouden (grijns)
Groeten,Gerben

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2011 00:17 #1304485 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Nog een raadseltje dan....
Ik heb al 40 jaar alle denkbare rijbewijzen die er zijn, en toch mag ik maar met mijn (nieuwe) tandemasser bruto 750 kg trekken... (dus gewicht aanhanger moet eraf)  En..., nee, ik handel niet in donzen dek bedden of balen droog hooi/stro.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2011 00:26 #1304486 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Assen...optrekken
Laatst nog een redelijk remspoor in m'n onderbroek gehad met de aanhanger achter de vrachtwaggel.
4-assige Semi dieplader geleend met 630 Pk 2-assige trekker (zou toch moeten lukken zou je zeggen)
Een lange machine geladen van ca 8 ton, het gewicht stond hoofdzakelijk achterop de dieplader.
Ik denk; trek maar zoveel mogelijk assen "op", scheeld banden slijtage, moest nl ook nog wel een beetje veel achteruit rijden/steken.
Zo'n Scania met opticruise gaat als de brandweer, zit ik goed en wel op de snelweg met 87Km/U, begint dat ding te slingeren, niet te weinig.
Ik bel de chauffeur die altijd op die auto zit op; advies; assen laten zakken, de oplegger tilde de trekker op/te weinig aslast op de trekas.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2011 08:00 #1304499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hebt ook geen poot om op
Je hebt ook geen poot om op te staan Tom, dus bespaar je inderdaad de moeite. De Maximale totale massa van de aanhanger is met 1500kg zwaarder dan het ledig gewicht van jouw 740 met 1301kg, dus mag je er inderdaad niet mee rijden met B. Zoals gezegd, voor het B rijbewijs gaat het om de maximale totale massa, niet het werkelijke gewicht. Je was dus inderdaad in overtreding. Sorry

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2011 13:13 #1304530 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ah
Kijk als ze mij dat nou hadden gezegd was het duidelijk geweest maar agent en rechter zijden tegen mij omdat je geen E hebt was de combi niet verzekerd, dat wat jij zegt idd dat klopt dan wel maar dan hadden ze dat als argument aan moeten voeren en niet verschuilen achter het feit dat ik geen E heb, stelletje rad draaiers hahahaha, 9 van de 10 keer heeft het gewoon geen nut om het voor te laten komen, pas als je 10000.0000000.000000% zeker bent en kan aantonen dan zit je goed maar anders is dat wet's systeem voor de normale Hollanders niet te begrijpen en ze achten van je dat je het wel weet, ach het zal altijd wel een discussie blijven de wetgeving en het kabinet hahaha.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2011 13:54 #1304536 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Tom, ik snap je
Hoi Tom,
ik snap je frustratie helemaal. Uiteindelijk wil je dan toch ook "leren" van je overtreding, maar als je geen duidelijke uitleg krijgt wát dan precies de overtreding was, dan kun je er ook niks mee.
Helaas zijn er ook best wat agenten die de regels niet kennen. Dat resulteerd dan in combinaties die gewoon doorgelaten worden, of onjuiste bekeuringen. Erg vervelend. Op paardenconcoursen kun je de kennis van de agent altijd zien. Veel discussies meegemaakt. 1 ding kun je wel geloven van mij, de paardenmensen die ik tot nu toe meegemaakt heb, die rijden met een combinatie die kan en mag, want niemand gaat z`n dure sportpaart riskeren door met een combinatie te rijden die niet kan en mag. (Al was het alleen maar omdat anders de verzekering het dode paard ook niet vergoed...) Tuurlijk zie je ook wel eens een polootje met zo`n twee-paarstrailer met twee paarden, uitzonderingen houd je altijd...

Moderators: Jerry Stam