Controlelampje Koelvloeistof niveau V 940 1997 aangesloten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2015 20:55 #1416203
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die voorbedrade kabel tussen relaisvoet en sirene is dus hooguit 1.5m lang en scheelt je een kabel door de rubber mof in het schutbord wrotten. Dat is alles.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2015 22:15 #1416210
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank Henk, weer een stukje
Dank Henk, weer een stukje duidelijkheid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2015 08:47 #1416213
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog gemakkelijker
Als je het ruitesproeierniveauampje wilt opofferen, kun je de KW-niveausensor ook op aansluiten op de connector van de RS-niveausensor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2015 09:04 #1416215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wellicht
Wellicht lopen die twee werkwijzen (een ongebruikt lampje of het niveaulampje van de ruitensproeier hiervoor gebruiken) in deze discussie wat dooreen. Samen met misschien nog een vraag van iemand met een 940 van voor '95 die vermoedelijk het voorbedrade kabeltje voor de alarmsirene niet heeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2015 09:04 #1416216
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iemand
Iemand zou er een informatiepagina voor kunnen maken (ik bedank deze voor de eer, wil mijn tijd nu even aan wat anders besteden).
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2015 11:49 #1416219
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic informatiepagina
Wil ik wel doen. Ik maak er wel meer. Echter vaak slechts voor persoonlijk gebruik als documentatie hulpmiddel.
Vind ik wel makkelijk, wanneer er een onderwerp steeds terugkomt om aan te refereren. Hup een linkje er in en het is weer duidelijk.
De details ben ik dan vaak nl zelfal weer vergeten. Wil ik de pagina laten opnemen in de vraagbaak dan kost dat blijkbaar veel moeite.
Voor de niveauverklikker is er inderdaad veel geschreven veroorzaakt door de verschillende oplossingsmogelijkheden.
Ik zou kunnen beginnen met een beslisboom voor keuzes op basis van uitgangspunten en vervolgens de bijpassende oplossingen apart beschrijven.
Krijg je een soort matrix toepassing waar een ieder zijn eigen weg in kan vinden. Wordt het toch weer lekker ingewikkeld en blijft de beginner weer met vragen zitten.
Daar hebben we dan het forum voor. Gewoon blijven vragen. Het voordeel van een informatiepagina is dat niet iedereen er aan kan zitten rommelen en daardoor overzichtelijk blijft.
Ging dit nou ergens over? Andere ideeën? Geef maar door dan rammel ik wat tekst uit mijn toetsenbord.
Vind ik wel makkelijk, wanneer er een onderwerp steeds terugkomt om aan te refereren. Hup een linkje er in en het is weer duidelijk.
De details ben ik dan vaak nl zelfal weer vergeten. Wil ik de pagina laten opnemen in de vraagbaak dan kost dat blijkbaar veel moeite.
Voor de niveauverklikker is er inderdaad veel geschreven veroorzaakt door de verschillende oplossingsmogelijkheden.
Ik zou kunnen beginnen met een beslisboom voor keuzes op basis van uitgangspunten en vervolgens de bijpassende oplossingen apart beschrijven.
Krijg je een soort matrix toepassing waar een ieder zijn eigen weg in kan vinden. Wordt het toch weer lekker ingewikkeld en blijft de beginner weer met vragen zitten.
Daar hebben we dan het forum voor. Gewoon blijven vragen. Het voordeel van een informatiepagina is dat niet iedereen er aan kan zitten rommelen en daardoor overzichtelijk blijft.
Ging dit nou ergens over? Andere ideeën? Geef maar door dan rammel ik wat tekst uit mijn toetsenbord.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2015 12:10 #1416223
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic De handleiding van de
De handleiding van de topicstarter is prima.
Doe het zo dan heb je zeker succes.
De methode met de relaisvoet kan natuurlijk ook maar gaat niet altijd op en is daar ook niet voor bedoeld.
De methode ruitensproeier kan maar is ook niet het ideaal.
Doe het zo dan heb je zeker succes.
De methode met de relaisvoet kan natuurlijk ook maar gaat niet altijd op en is daar ook niet voor bedoeld.
De methode ruitensproeier kan maar is ook niet het ideaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2015 12:20 #1416224
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo
Zo heb ik er ook een paar geschreven. Eén keer een mooie en zo duidelijk mogelijke pagina maken (met foto's), dan kun je daar later naar verwijzen. Je kunt mensen daar beter mee helpen dan het verhaaltje zelf steeds opnieuw typen en scheelt je zelf ook tijd. Win-win dus 
Op de oude site waren er (uiteraard) ook al informatiepagina's. Een (klein) deel daarvan was onderdeel gemaakt van de vraagbaak. Elke informatiepagina moest handmatig door het sitebeheer worden toegevoegd aan de vraagbaak. Dit is niet voor alle informatiepagina's gedaan (sommige hadden ook nog wat redactie nodig voor ze goed genoeg waren, de meeste waren al goed genoeg). Op de oude site kon je ook door alle informatiepagina's browsen (wel of geen onderdeel van de vraagbaak, dat maakte niet uit). Dat was een goede manier om ook de informatiepagina's die niet in de vraagbaak zitten toch te kunnen zien. Op de nieuwe site ontbreekt dit volgens mij, en zijn de enige routes naar informatiepagina's de vraagbaak (als ze toegevoegd zijn) of de zoekfunctie ?
Het is echt super dat Jerry en het team de site naar een actuele Drupal versie hebben kunnen krijgen. Daar hebben de afgelopen jaren al een aantal webmasters hun tanden op stuk gebeten (overigens niets ten nadele van de mensen die het niet gelukt is) en het werd nu ook echt de hoogste tijd.
Het zou erg mooi zijn als de berg informatie die in de jaren verzameld is beter ontsloten kon worden dan via die rigide vraagbaak. Dat zou pas echt recht doen aan het bijzondere van deze community (de hoeveelheid informatie) en de keuze voor Drupal (dat zich tov de "standaard 13-in-een-dozijn-fora" onderscheidt door veel betere mogelijkheden voor het delen van informatie op een andere manier dan in een forumdiscussie).
@Adrian: Misschien eerst 2 keuzes? 1. de eenvoudiger installatie via lampje ruitenwisserniveau en 2. het eigen lampje met lastiger installatie? Ik denk dat dat de fundamentele keuze is. Bij optie 2 is het bij auto's van na '94 iets makkelijker omdat je 1.5m kabel kunt gebruiken die er al ligt maar ik denk dat dat weinig uitmaakt voor mensen die optie 2 kiezen.
het enige verschil dat optie 2 iets makkelijker is omdat je 1.5m bestaande kabel kunt gebruiken. Ik denk echter dat mensen die voor optie 2 kiezen zich bij een oudere auto daar niet door laten weerhouden.
Op de oude site waren er (uiteraard) ook al informatiepagina's. Een (klein) deel daarvan was onderdeel gemaakt van de vraagbaak. Elke informatiepagina moest handmatig door het sitebeheer worden toegevoegd aan de vraagbaak. Dit is niet voor alle informatiepagina's gedaan (sommige hadden ook nog wat redactie nodig voor ze goed genoeg waren, de meeste waren al goed genoeg). Op de oude site kon je ook door alle informatiepagina's browsen (wel of geen onderdeel van de vraagbaak, dat maakte niet uit). Dat was een goede manier om ook de informatiepagina's die niet in de vraagbaak zitten toch te kunnen zien. Op de nieuwe site ontbreekt dit volgens mij, en zijn de enige routes naar informatiepagina's de vraagbaak (als ze toegevoegd zijn) of de zoekfunctie ?
Het is echt super dat Jerry en het team de site naar een actuele Drupal versie hebben kunnen krijgen. Daar hebben de afgelopen jaren al een aantal webmasters hun tanden op stuk gebeten (overigens niets ten nadele van de mensen die het niet gelukt is) en het werd nu ook echt de hoogste tijd.
Het zou erg mooi zijn als de berg informatie die in de jaren verzameld is beter ontsloten kon worden dan via die rigide vraagbaak. Dat zou pas echt recht doen aan het bijzondere van deze community (de hoeveelheid informatie) en de keuze voor Drupal (dat zich tov de "standaard 13-in-een-dozijn-fora" onderscheidt door veel betere mogelijkheden voor het delen van informatie op een andere manier dan in een forumdiscussie).
@Adrian: Misschien eerst 2 keuzes? 1. de eenvoudiger installatie via lampje ruitenwisserniveau en 2. het eigen lampje met lastiger installatie? Ik denk dat dat de fundamentele keuze is. Bij optie 2 is het bij auto's van na '94 iets makkelijker omdat je 1.5m kabel kunt gebruiken die er al ligt maar ik denk dat dat weinig uitmaakt voor mensen die optie 2 kiezen.
het enige verschil dat optie 2 iets makkelijker is omdat je 1.5m bestaande kabel kunt gebruiken. Ik denk echter dat mensen die voor optie 2 kiezen zich bij een oudere auto daar niet door laten weerhouden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2015 21:38 #1416249
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Via lampje ruitenwisserniveau
Als starter van deze topic, ben ik van mening dat via lampje ruitenwisserniveau geen optie is. Mijn mening is, niet de bestaande lampjes voor andere functies gaan gebruiken. Wat als straks een monteur of WW moet storing zoeken, omdat er nog steeds mensen bij de garage komen {Er brandt een lampje op mijn dashboard en wel weten rood is stoppen, oranje is naar de garage rijden}.
Groeten Ben
Groeten Ben
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2015 10:31 #1416314
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic informatiepagina
De informatie uit alle posts een beetje gecombineerd in een informatiepagina:
volvo700vereniging.nl/content/kvs-niveausensor-installeren
Niet alle details staan erin, dat is meer iets voor het forum.
Geef maar commentaar, indien van algemeen belang dan zal ik de informatie consolideren op de pagina.
Mod edit JS: Link omgehangen naar de bekende structuur
volvo700vereniging.nl/content/kvs-niveausensor-installeren
Niet alle details staan erin, dat is meer iets voor het forum.
Geef maar commentaar, indien van algemeen belang dan zal ik de informatie consolideren op de pagina.
Mod edit JS: Link omgehangen naar de bekende structuur
Moderators: Jerry Stam