Raadsel: inhouden NIET opgelost na 2 dagen garage! --> update 4
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2008 10:06 #1208908
door V700 register
Gisteren heeft Wytze een ander brandstofrelais voor me gemonteerd. Helaas geen positief resultaat. Ook nog een vonkversterker meegenomen en dit weekend de reserve-<a href="/taxonomy/term/348"><acronym>ECU</acronym></a> proberen. Lambasonde, verdeelkap, bougiekabels en bobinekabel, <a href="/taxonomy/term/548"><acronym>LPI</acronym></a>-zekeringen en <a href="/taxonomy/term/509"><acronym>luchtmassameter</acronym></a> al vervangen/geprobeerd. Na het vervangen van de lamdasonde is het probleem zo'n 150 km. weg geweest. Nieuwe inzichten: - <u>bij volgas vooruit op de invoegstrook is van <a href="/taxonomy/term/1714"><acronym>inhouden</acronym></a> geen sprake, maar je ruikt wel <a href="/taxonomy/term/1075"><acronym>LPG</acronym></a>! --> regeling brandstoftoevoer/valse lucht/vacuumprobleem</u> - de <a href="/taxonomy/term/548"><acronym>LPI</acronym></a>-<a href="/taxonomy/term/506"><acronym>injectoren</acronym></a> zitten goed vast - het probleem is soms erger (ook slecht <a href="/taxonomy/term/1520"><acronym>stationair</acronym></a> lopen en haperen) en soms een stuk minder - probleem openbaart zich nog altijd zowel op benzine als <a href="/taxonomy/term/1075"><acronym>LPG</acronym></a>, en dan vooral boven de 90 km/u Naar mijn gevoel zit het probleem 'm in de brandstoftoevoer of het lucht/brandstofmengsel. Een ieder die (na alle goede tips) nog denkt te weten wat een oplossing is...graag uw reactie! Volgende week zet ik 'm bij de monteur neer. Ik heb er helaas geen tijd meer voor. Prettig weekend, Joost
Beantwoord door V700 register in topic Laatste poging
Gisteren heeft Wytze een ander brandstofrelais voor me gemonteerd. Helaas geen positief resultaat. Ook nog een vonkversterker meegenomen en dit weekend de reserve-<a href="/taxonomy/term/348"><acronym>ECU</acronym></a> proberen. Lambasonde, verdeelkap, bougiekabels en bobinekabel, <a href="/taxonomy/term/548"><acronym>LPI</acronym></a>-zekeringen en <a href="/taxonomy/term/509"><acronym>luchtmassameter</acronym></a> al vervangen/geprobeerd. Na het vervangen van de lamdasonde is het probleem zo'n 150 km. weg geweest. Nieuwe inzichten: - <u>bij volgas vooruit op de invoegstrook is van <a href="/taxonomy/term/1714"><acronym>inhouden</acronym></a> geen sprake, maar je ruikt wel <a href="/taxonomy/term/1075"><acronym>LPG</acronym></a>! --> regeling brandstoftoevoer/valse lucht/vacuumprobleem</u> - de <a href="/taxonomy/term/548"><acronym>LPI</acronym></a>-<a href="/taxonomy/term/506"><acronym>injectoren</acronym></a> zitten goed vast - het probleem is soms erger (ook slecht <a href="/taxonomy/term/1520"><acronym>stationair</acronym></a> lopen en haperen) en soms een stuk minder - probleem openbaart zich nog altijd zowel op benzine als <a href="/taxonomy/term/1075"><acronym>LPG</acronym></a>, en dan vooral boven de 90 km/u Naar mijn gevoel zit het probleem 'm in de brandstoftoevoer of het lucht/brandstofmengsel. Een ieder die (na alle goede tips) nog denkt te weten wat een oplossing is...graag uw reactie! Volgende week zet ik 'm bij de monteur neer. Ik heb er helaas geen tijd meer voor. Prettig weekend, Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2008 12:48 #1208937
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpi
Waarom niet eens naar een goedde gasinbouwer en laten uitlezen ipv onderdelen wisselen waar je eindelijk niet van weet of het wel of niet goed is?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2008 13:04 #1208938
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlezen
Niet om meteen horrorverhalen op te hangen: Ik heb mijn LPi ook laten uitlezen + proefrit met laptop (a 60 euro). Conclusie was dat uitstroompijpjes / injectorzittingen niet goed waren, maar met laptop zagen ze geen afwijkende waarden. Zelf inlaatspruitstuk maar gedemonteerd, zittingen laten vervangen (a 236 euro) en alles weer teruggebouwd met nieuwe pakkingen ed (a 60 euro). Mijn probleem was niet opgelost (hypothese in mijn geval is nu dat het instorten van toerental komt door wegvallen LPG druk).
Uitlezen van je gasinstallatie is misschien verstandig (hoewel het probleem ook bij benzine optreedt) maar als daar geen duidelijke oorzaak uitkomt (maar zoiets als "we denken dat de injectoren bevriezen) zou ik daar geen actie op nemen.
Uitlezen van je gasinstallatie is misschien verstandig (hoewel het probleem ook bij benzine optreedt) maar als daar geen duidelijke oorzaak uitkomt (maar zoiets als "we denken dat de injectoren bevriezen) zou ik daar geen actie op nemen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2008 13:11 #1208940
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij de mijne rook je ook
Bij de mijne rook je ook LPG, bedenk ik mij nu. Door de dealer met een speciale snuffelaar alles onderzocht, maar zij konden geen lpg lucht vaststellen. Wél bleek mijn inlaatspruitstukpakking lek te zijn. Ook dat kan voor onjuist lopen zorgen misschien? Zou in ieder geval het luchtje kunnen verklaren?
(Of was het nou m`n uitlaatspruitstukpakking )
(Of was het nou m`n uitlaatspruitstukpakking )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2008 14:21 #1208946
door V700 register
Ik heb nog altijd het idee dat het niet de LPG installatie is die het probleem veroorzaakt. Ik wilde dit weekend toch even naar van orsouw gaan omdat ik toevallig in Eindhoven ben, maar ze zijn tot maandag op vakantie
Ik wil in ieder geval het advies van Wytze volgen en de draad bij de LPG afsluiter losmaken (als ik 'm kan vinden) en een keer gaan rijden zonder enige invloed van de LPG installatie.
Als de pakking van het inlaatspruitstuk lek is, dan heb je last van valse lucht en krijg je dit soort storingen en wellicht ook gaslucht. Weer een optie erbij
Joost
Beantwoord door V700 register in topic Inlaatspruitstuk
Ik heb nog altijd het idee dat het niet de LPG installatie is die het probleem veroorzaakt. Ik wilde dit weekend toch even naar van orsouw gaan omdat ik toevallig in Eindhoven ben, maar ze zijn tot maandag op vakantie
Ik wil in ieder geval het advies van Wytze volgen en de draad bij de LPG afsluiter losmaken (als ik 'm kan vinden) en een keer gaan rijden zonder enige invloed van de LPG installatie.
Als de pakking van het inlaatspruitstuk lek is, dan heb je last van valse lucht en krijg je dit soort storingen en wellicht ook gaslucht. Weer een optie erbij
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2008 15:32 #1208959
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk dat het wel meevalt
Denk dat dat wel meevalt, qua lekkage. Wat je dan vooral zou vervwachten is problemen bij stationair, de gaslucht trekt met valse lucht (indien aanwezig) mee de motor in en zul je dus niet zo snel ruiken. Bovendien krijg je met valse lucht een wat armere verbranding.Je kunt even proberen de moeren waarmee het spruitstuk op de kop zit wat strakker aan te draaien. Mocht je een lekkage hebben omdat de moeren niet vastzitten, dan los je die op of wordt het minder. Je had gecontroleerd of de gasklep goed in de as zit (normaal vastgeschroef met 2 schroefjes in het asje ??). Is snel te checken door de dikke slang voor het gasklephuis even los te maken en er in te kijken/voelen.
Wellicht kan <a href="/node/10340">deze</a> pagina je helpen de afsluiter op de LPI tank te vinden.
Wellicht kan <a href="/node/10340">deze</a> pagina je helpen de afsluiter op de LPI tank te vinden.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2008 21:41 #1209022
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic boordspanning gemeten?
Hoi Joost,
wat en gedoe zeg, vervelend. je opperde al iets over de boordspanning. heb je die al rijdend gemeten? hang eens een voltmeter in de auto die je rijdend af kan lezen.
wat en gedoe zeg, vervelend. je opperde al iets over de boordspanning. heb je die al rijdend gemeten? hang eens een voltmeter in de auto die je rijdend af kan lezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 15:06 #1209162
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG pomp
De vonkversterker vervangen na een tip na Rudiger, maar geen resultaat. Weer inhouden, ook op benzine.
Dus onderweg wat benzine getankt en aldaar onder het luik de stekker van de LPI-pomp losgehaald, zoals Wytze had aangeraden. (Er stond nog een 945 met stukken, maar die deed helemaal niets meer...mooie reclame.)
Op benzine gaan rijden met gegarandeerd GEEN interventie van de LPI-pomp en de problemen bleven weg! Het gaat dus de goede kant op.
Nu ben ik al eerder blij geweest, dus ik ga eerst nog een dagje rijden. Maar het lijkt erop dat Richard 'EndlessQuest' toch gelijk had dat twee systemen zich met elkaar bemoeien.
Als je op benzine rijdt, dan lijkt het er dus op dat er LPG in het systeem komt. Maar het inhouden is net zo hevig op LPG, en het benzineverbruik is niet hoger dan normaal...
Dat laatste kan ik dan weer niet verklaren. Iemand?
Joost
Dus onderweg wat benzine getankt en aldaar onder het luik de stekker van de LPI-pomp losgehaald, zoals Wytze had aangeraden. (Er stond nog een 945 met stukken, maar die deed helemaal niets meer...mooie reclame.)
Op benzine gaan rijden met gegarandeerd GEEN interventie van de LPI-pomp en de problemen bleven weg! Het gaat dus de goede kant op.
Nu ben ik al eerder blij geweest, dus ik ga eerst nog een dagje rijden. Maar het lijkt erop dat Richard 'EndlessQuest' toch gelijk had dat twee systemen zich met elkaar bemoeien.
Als je op benzine rijdt, dan lijkt het er dus op dat er LPG in het systeem komt. Maar het inhouden is net zo hevig op LPG, en het benzineverbruik is niet hoger dan normaal...
Dat laatste kan ik dan weer niet verklaren. Iemand?
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 15:53 #1209165
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omgekeerd
Omgekeerd zou je dus met een werkend LPi systeem maar alleen op benzine rijdend dus ook LPG verbruik moeten merken. Dat zou dus inhouden dat, hoewel je op benzine rijdt, de LPE de afsluiter op de tank open stuurt en op één of andere manier de injectoren ook nog aanstuurt (of ze zouden moeten lekken). Bij dat soort dingen zou je toch wat richting spannings/aardingsproblemen (van LPE ??) gaan denken. Ik zou die dus visueel proberen te controleren en de tip van Wytze ook uitvoeren: rijdend proberen je spanning af te maken.
Zou eerst eens een flink stuk op benzine rijden of te kijken of het met afgesloten LPG tank nog optreedt. Lijkt dat goed, dan LPG tank aftanken en weer aansluiten en verder rijden op benzine om te kijken of je ook echt LPG kwijtraakt.
Zou eerst eens een flink stuk op benzine rijden of te kijken of het met afgesloten LPG tank nog optreedt. Lijkt dat goed, dan LPG tank aftanken en weer aansluiten en verder rijden op benzine om te kijken of je ook echt LPG kwijtraakt.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2008 10:05 #1209242
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic inregelen
Hoi Joost, Dat klinkt hoopgevend. Laatst mijn LPT zelf opnieuw ingeregeld. Na laatste ecu wissel heeft nl mijn vrouw de auto gebruikt. Nu zelf maar wat km's getuft met volgende recept:
Reset bij koude motor dmv zekering 1. Heel rustig rijdend warm draaien, wanneer motor warm is een 30 tal km's cruisen tot 100km. Daarna met half gas een paar keer accelereren door de versnellingen op handbediening en toeren tot 4500 op laten lopen.
Nu rijdt de auto weer 1 op 10 bij normaal gebruik(niet sprinten, lekker laten rollen en altijd maximum toegestane snelheid aanhouden).
Ik denk dat je je onderzoek op de bedrading en de schakelrelais van de LPG moet richten. Eenvoudigste aanpak lijkt me domweg alle relais van de lpg installatie te vernieuwen.
Andere overweging: gooi die lpg ellende eruit en rijd niet meer dan 20k per jaar met deze auto. Heb je ook weer tijd voor je 2cv.
Reset bij koude motor dmv zekering 1. Heel rustig rijdend warm draaien, wanneer motor warm is een 30 tal km's cruisen tot 100km. Daarna met half gas een paar keer accelereren door de versnellingen op handbediening en toeren tot 4500 op laten lopen.
Nu rijdt de auto weer 1 op 10 bij normaal gebruik(niet sprinten, lekker laten rollen en altijd maximum toegestane snelheid aanhouden).
Ik denk dat je je onderzoek op de bedrading en de schakelrelais van de LPG moet richten. Eenvoudigste aanpak lijkt me domweg alle relais van de lpg installatie te vernieuwen.
Andere overweging: gooi die lpg ellende eruit en rijd niet meer dan 20k per jaar met deze auto. Heb je ook weer tijd voor je 2cv.
Moderators: Jerry Stam