verlichting lichtschakelaar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2008 08:57 #1064703 door V700 register
verlichting lichtschakelaar is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,

ik heb reeds wat draadjes gezocht maar ik nergens iets vinden over het vervangen van de verlichting van de lichtschakelaar. Deze is bij mij kapot en ik wil hem graag gaan vervangen, maar na enig onderzoek kom ik alleen maar tot de conclusie dat ik het hele onderconsole onder het stuur moet verwijderen! Ik ga er maar eerst even van uit dat ik me blind staar en dat er een veel eenvoudigere oplossing is, waar iemand mij hier misschien wel een advies kan geven voordat ik mijn zweeds helemaal ga uitkleden! :-)

in spanning afwachtend...... Miquel Engelen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2008 11:24 #1197068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lampje vervangen
Als je het paneel waar de lichtshakelaar inzit (hele paneel links naast stuur) naar voren trekt (met een schroevendraaien oid) dan kan je heel makelijk het lampje vervangen, doe dit alles wel met enig beleid anders kan er wat afbreken
het lampje wat je nodig hebt kan je enkel bij de volvo dealer krijgen, voor ongeveer € 4 per stuk

groet Nick

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2008 12:14 #1197069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic op zich valt het mee
3 torx schroeven losdraaien en je kan het paneel zo losmaken en naar je toe trekken. even opletten dat het paneel niet achter de handle voor de motorkap haakt. van onder omhoog kijken, dan zit het lampje ergens ingeschoven. aan het houdertje of de kabeltjes naar de voorkant van de auto trekken en je hebt m aan het draadje hangen.

bij terugplaatsen van paneel er even om denken dat je de hoeken in de voorkant in de witte beugel links en boven de ventilatieopening rechts steekt.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2008 12:41 #1197071 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic torx
3 torx??  bij mij kan je het paneel er zo uitklikken hoor!
ahh je bedoeld het paneel onder de stuurkolom, denk dat het makelijker is het paneelte van de schakelaar los te halen!
Maar ieder zijn eigen visie natuurlijk

Groeten nick

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2008 13:19 #1197073 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic voor elkaar!
Ik heb inderdaad voorzichtig met een schroevendraaiertje het paneeltje naar voren geklikt, het wipte er zo uit, en kon zo heel makkelijk bij de schakelaars en de lampjes, even naar de Volvo dealer geweest.... €5,65 per stuk!!! maar goed, alles vervangen en het werkt weer! Was echt een fluitje van een cent... nu nog drie lampjes bij de meters.... oa van de buitentempratuurmeter en alles brand weer!

Bedankt voor het meedenken allemaal.... en groeten van een 'verlichte' 940 rijder!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2008 14:04 #1197076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat zijn die lampjes
Wat zijn die lampjes eigenlijk schandalig duur, ik heb dan € 4, 50 betaald maar dat vind ik niet mis, het lampje kost een cent of 30 maar omdat het vastgesoldeert zit ben je verplicht het houdertje er ook bij te kopen! maarja bij mij is alles nu ook weer verlicht

Gr Nick

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2008 15:17 #1197079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dure lampjes
Ik ben gewoon naar een electronica zaak gegaan, en 2,40/stuk betaald.
Gr Mischa

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2008 15:32 #1197082 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic dure lampjes
Bij mijn V90 zat alleen het lampje in de wes-schakelaar gesoldeerd op het houdertje,bij de rest zitten de draadjes op een bepaalde manier er omheen gedraaid en heb ik alleen de lampjes a 40 cent vervangen.
Groet Martin

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2008 15:48 #1197085 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Ik heb ook eerst geprobeert
Ik heb ook eerst geprobeert of ik het lampje uit de fitting kon krijgen, maar er kwam er niet ééntje heel uit, en bij de Brezan konden ze me er ook niet aan helpen, tja en als een Volvo dealer ze dan wel op voorraad heeft..... .... Maar goed, nu maar hopen dat ze het ook een tijdje blijven doen!

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2008 08:28 #1197127 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic volgende natuurlijk...
Na mijjn kleine klusje komt er natuurlijk de vraag of het aan de rechterkant van de stuurkolom hetzelfde werkt? Voordat ik daar ook een schroevendraaier tussen zet en dat niet blijkt te kunnen.....

Moderators: Jerry Stam