verbrandingsmotor op temp houden dmv 220 volts verwarmings element in koelwatersysteem .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2007 23:05 #1187185 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Watervat van 1000 liter

Hallo,

Op de site van Hans Hehl die overigens al een hele tijd op plantaardige olie (rapsoel) rijd met zijn oude Mercedes G is te zien dat hij zo'n 1000 liter watervat gebruikt <a href=" www.hehlhans.de " target="_blank"> www.hehlhans.de   zie onder de kop "Pflanzenoel und Mercedes Gelaendewagen"

Oudere Mercedes dieselmotoren hebben zo'n dieselvoorverwarmer (leuk woord) standaard.

mvg

Marcel 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2007 23:04 #1187323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet niet waar je die

Ik weet niet waar je die onzin hebt gehoord, maar elektrisch verwarmen heeft een rendement van 100%, ik heb hier zelfs een elektrische verwarmingsketel gemonteerd, en ik ben elektrotechnicus, dus ik weet wel waar ik het over heb, mijn CV-ketel heeft geen uitlaatpijp en dus geen rendementsverlies, iedere vorm van fossiele verbranding heeft een rendement wat dik onder de 100% ligt, een turbine haalt met moeite 20 a 25% rendenment de beste diesels halen met pijn en moeite 50%, en over benzinemotoren praten we helemaal maar niet, die hebben geen noemenswaardig rendement. een goeie elektromotor haalt 90% rendement, dus het rendement van een verbrandingsmotor of verwarmer steekt daar bijzonder negatief tegen af, als je een element van 2 kW dus 2 uur laat draaien zal het altijd minder kosten als een vergelijkbaar brandstofgestookt alternatief, daar komt nog bij dat een element een hele simpele besturing nodig heeft terwijl een brandstofgestooktsysteem een hele komplexe opstart en brandregeling nodig heeft en je hebt een open vuur onder je motorkap branden, als het om wat voor reden dan ook fout gaat staat je auto in de hens, als het bij een element fout gaat gaat je aardlek of je stotz eruit, en de stroom is weg. Daar komt nog bij dat de prijs van een element vele malen lager is als van een standkachel en de levensduur langer, dan begrijp ik echt niet waarom men niet masaal een element in de motor schroeft.

Groeten,Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2007 23:08 #1187325 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In Den helder zitten

In Den helder zitten diverse offshore shops, oa Unishore, deze verkopen voorverwarmingssets voor reddingsboten en MOB-boten, deze worden in het oliecarter in de olie geschroefd, werkt perfect en zijn niet duur, je kunt ze gewoon op 220 aansluiten en hebben een ingbouwde thermostaat.

Groeten, Co.

Die al zat van dingen geplaatst heeft in boten.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2007 00:22 #1187339 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Rendement

Hallo Co

nvliet schreef : ... mijn CV-ketel heeft geen uitlaatpijp en dus geen rendementsverlies...

Die stroom haal je die met de schep uit de grond? 

Een rendement van 100%?  En je hebt nog geen Nobelprijs gewonnen?  Normaalgesproken duurt dat een jaar of 30, maar wie een perpetuum mobile uitvindt, die mag hem al iets eerder in ontvangst nemen. 

Een direct ingespoten turbo diesel haalde 10 a 15 jaar geleden al een rendement van 40% overigens.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2007 22:21 #1187593 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motorwarmer

Ik heb voor mijn 940 1998 een originele motorwarmer gekocht. De prijs ligt rond de EUR 150,00 en de unit heeft zo'n hele lelijke contrastekker boven de bumper, tussen de rechter koplamp en de grille. De dompelaar moet ergens boven het oliefilter in de plaats van een vriesdop gemonteerd worden (dus aan de rechterachterzijde). Bij andere systemen moest de dompelaar in de dop boven de oliedruksensor. Ik kocht overigens ook een originele unit voor een 240 1993 en die had een prachtig kleine contrastekker geintegreerd in de bumper aan de zijkant en kostte nauwelijks EUR 50,00.

Ik heb de unit nog niet ingebouwd. Het zal een keer op een brug gedaan moeten worden. Ik kan enkele foto's invoegen en de inbouwinstructie scannen. Interesse?

Frank

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2007 22:46 #1187600 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ja, ja, ja, ja

Hallo Frank

frank_id1963 schreef : ... zo'n hele lelijke contrastekker boven de bumper, tussen de rechter koplamp en de grille.

Die contrastekker wordt ook vaak in de voorbumper ingebouwd.  En dan aan de zijkant.

frank_id1963 schreef : Ik kan ... de inbouwinstructie scannen. Interesse?

In een goedgescande inbouwhandleiding voor iets dat in, aan, op of onder onze bakstenen gemonteerd kan worden heb ik altijd interesse.  Dus ook hiervan.

Groetjes

Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2007 22:51 #1187603 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Vermogen

Hoeveel vermogen heeft jou dompelaar?

Die in m'n vrachtwagen is 70 Watt.

Stekker; je kan er gewoon een normale 230V stekker aan zetten.

Die lelijke stekker die jij bedoeld gebruiken ze in Zweden.

Het beste is de stekker onder je stoel uit te laten komen.

Met een dun kabeltje naar binnen tussen de deur door, kan je hem s'ochtends met je duffe hoofd niet vergeten.................

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2007 22:58 #1187607 door V700 register

Mathy schreef :

frank_id1963 schreef : Ik kan ... de inbouwinstructie scannen. Interesse?

In een goedgescande inbouwhandleiding voor iets dat in, aan, op of onder onze bakstenen gemonteerd kan worden heb ik altijd interesse. Dus ook hiervan.

Ik ook!!! Maar ik wil eraan toevoegen, dat ik ook zoveel mogelijk foto's wil zien. O.a. van Volvoneuzen met contrastekkers. Ik wil heel graag zien hoe dit in koudere gebieden vorm heeft. Het heeft iets jongensboek-achtigs.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2007 23:29 #1187623 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Draadje door, (contra)stekker kapot, schaafwond aan voorhoofd

Hallo Andre

struis schreef : Met een dun kabeltje naar binnen tussen de deur door, kan je hem s'ochtends met je duffe hoofd niet vergeten.................

Maar als je er met je duffe kop over struikelt, heb je naderhand nog een duffere kop. 

Zullen de buren leuk vinden.  "Moet ie maar gewoon weer gaan krabben, net as wij"

Groetjes

Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2007 00:05 #1187640 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Strak

Mathy,

Je moet dat draadje ook niet te strak boven de straat spannen.............

Moderators: Jerry Stam