winterbanden....waarom??

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2007 01:07 #1157549 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lelijk en leuk
Hallo Edo

Volvo Project schreef : Op deze manier beredenerend begin ik me af te vragen waarom ik geen Suzuki Alto rijd.

Twee antwoorden:
  1. omdat je die zo lelijk vind (en die mening hebben er meer)
  2. omdat je ons zo leuk vindt.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2007 14:54 #1157582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet zo Zwart-Wit!
Mijn conclusie uit het hele winterbandenverhaal is dat het alleen een behoorlijk voordeel is als er echte sneeuw ligt. De suggestie die Kwikfit doet met het 'leuke'  filmpje waarin Piet Paulusma wordt doodgereden is dat winterbanden dit soort ongelukken voorkomen. Helaas is dit soort ongelukken alleen te voorkomen door je rechtervoet op tijd naar dat andere pedaal te zetten en een beetje rustig te rijden door straten die nat en koud zijn en waar zebra's de voetgangers absolute voorrang geven.
Ieder moet voor zichzelf de afweging maken of je winterbanden eronder wil zetten. De één gebruikt zijn auto immers anders dan de andere. Bij zware sneeuwval laat ik mijn auto het liefste staan, maar mijn werk laat mij ook toe die keuze te maken. Ik heb zelf de keus of ik op goede all-wheater banden voorzichtig in de sneeuw rijd, of met winterbanden iets harder. Die keus hoeft Kwikfit niet voor mij te maken. In de discussie hierboven is het verhaal van de bandenindustrie dat bij 8 graden of minder de winterbanden eronder moeten wel ontkracht lijkt mij zo! 
groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam