winterbanden....waarom??
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Even een anecdote om Edo's verhaal te ondersteunen.
Ik liep ooit stage bij een ... dealer (dat merk, waar Volvo helaas tegenwoordig ook bij hoort) en mocht af en toe een Sierra mee nemen. (Ja, ook nog die extra lelijke oud tweedeurs uitvoering.) Om de hoek zat een transportbedrijf, dat voor Spa reed. Daar werden binnen de vrachtwagens met de slang afgespoten. Op het moment dat die wegreden, kwam er altijd een plens water boven van die dekzeilen af. De weg was op die plek dan ook vaak nat. Op een dag, het had gevroren en ik mocht dat lelijk barrel meenemen, lag er dus ijs op de weg. Ik rij de bocht door en toen ik in de gaten had dat het glad was, stond ik al met de neus de andere kant op. Daar had dus geen slipcursus wat aan kunnen doen. Ik heb geen flauw idee, welke banden erop zaten. Dus daar kan ik niet over oordelen.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
je ziet ze eigenlijk nooit meer, de eerste Sierra's. Wat mij betreft komt ie ook op de lijst van klassiekers (in spe), naast de Granada en de eerste Scorpio's (Bertone?).Mathy schreef : Ik liep ooit stage bij een ... dealer (dat merk, waar Volvo helaas tegenwoordig ook bij hoort) en mocht af en toe een Sierra mee nemen.
On topic: wat ik met zomerbanden op mijn 780 had met sneeuw en gladheid, was behoorlijk arelaxt. Vol in de choke bleven de achterwielen duwen terwijl hij voor in de ABS schoot. Ik moest 'm echt in z'n 'N' duwen om niet door te schieten richting tuin overbuurman.
Nu, met winterbanden, merk ik gewoon meer grip -ook met nat weer- dan mijn (bijna) nieuwe zomerbanden. Dus alle theoriën ten spijt, ik heb meer grip terwijl er per ongeluk ook nog bredere gemonteerd zijn. Deze auto is mijn tweede automaat en ik moet wel zeggen dat hij fors aangrijpt (wat in normale omstandigheden prettig is) waardoor het doorslippen snel gebeurt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar daarom heb je dan ook de winterstand op je automaat, dan win je de sprint bij het stoplicht alleen nog van een fietser van boven de 70!mbroeren schreef : Deze auto is mijn tweede automaat en ik moet wel zeggen dat hij fors aangrijpt (wat in normale omstandigheden prettig is) waardoor het doorslippen snel gebeurt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
jij hebt ervaring met die noodloop he?budo schreef :
Maar daarom heb je dan ook de winterstand op je automaat, dan win je de sprint bij het stoplicht alleen nog van een fietser van boven de 70!mbroeren schreef : Deze auto is mijn tweede automaat en ik moet wel zeggen dat hij fors aangrijpt (wat in normale omstandigheden prettig is) waardoor het doorslippen snel gebeurt.
De 780 had geen winterstand. Het is meer als je niet verwacht dat het glad is en je in een bochtje wat gas bijgeeft, dan merkt je dat je moet oppassen.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Dan heb ik goed nieuws voor je, Martijn. Ik heb een originele witte Ford Sierra Station 2.0 uit 1991 te koop. Mag voor bijna niks opgehaald worden, APK afgekeurd door een gat in de kokerbalk. Technisch verder vrij behoorlijk.mbroeren schreef : je ziet ze eigenlijk nooit meer, de eerste Sierra's. Wat mij betreft komt ie ook op de lijst van klassiekers (in spe), naast de Granada en de eerste Scorpio's (Bertone?).
- V700 register
- Nieuw lid
-
blijf je ......Eric Bakker schreef :
Dan heb ik goed nieuws voor je, Martijn. Ik heb een originele witte Ford Sierra Station 2.0 uit 191 te koop. Mag voor bijna niks opgehaald worden, APK afgekeurd door een gat in de kokerbalk. Technisch verder vrij behoorlijk.mbroeren schreef : je ziet ze eigenlijk nooit meer, de eerste Sierra's. Wat mij betreft komt ie ook op de lijst van klassiekers (in spe), naast de Granada en de eerste Scorpio's (Bertone?).
En geen schuine achterkant helaas...
Maar bedankt voor het aanbod
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik laat mijn Wintrac's (vredestein??) dus nog lekker even zitten!
Peter van der Wal
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
<a href="">Filmpje
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Bart ik vind je beredenering krom. Ik rijd geen chique 960, maar een afgetrapte 740, maar daaronder zitten wel de best geteste banden. Het verhaal dat het een set dure extra banden zijn klopt. Maar als je goed shopt, haal je 4 stalen velgen op de sloop voor honderd euro, en koop je de banden voor vierhonderd euro. Ik weet niet precies wat de renteopbrengst van vijfhonderd euro is op het moment, maar die delving kan zelfs ik me veroorloven.budo schreef : ...dat we massaal de poeplap hebben getrokken om een set dure extra banden te kopen die 99,9% van het jaar overbodig zijn.
Dat je de banden 99,9% van de tijd de banden niet nodig hebt, klopt ook. Hetzelfde geldt voor je ABS, je gordelspanners, je kooiconstructie, etc. Op deze manier beredenerend begin ik me af te vragen waarom ik geen Suzuki Alto rijd.