ECC schakelt uit bij acceleratie

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2016 16:00 #1429604 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Nee, heb alleen de leiding
Nee, heb alleen de leiding afgedopt niet de aansluiting. Zal dit vanavond of van het weekend doen en testen.

Ja daar lijkt het wel op. Wat ik zo kan voelen als ik m'n hand onder het dashboard steek.

Bedoel je met klep de terugslagklep? Die zijn beide al vervangen. Heb nog ook nog niet per balg gekeken of die lek is of niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2016 18:57 #1429606 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Dat
is toch geen storing ?
Doen alle auto's met ecc waar je het gas stevig intrapt.

Ik houd me even bij de vraag van de topicstarter en heb de rest gemakshalve overgeslagen...

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2016 19:12 #1429655 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic update
Met iets vertraging hierbij een update over de airco/ECC;
-Vacuumbalgen aangesloten via slangetje om te kijken of deze lek zijn; dual action balg is aan de gele leiding kant lek.
-Aansluiting van dual action balg afgedopt en getest. Probleem is zo goed als weg. Alleen bij snelheden boven de 120/130 km/h wel wat minder lucht door de front opening en meer door de voet opening.
-Sissen is waarschijnlijk van de airco condensor. Stuk vanaf de terugslagkleppen tot aan het schakelkastje en de vacuumtank (onder het dashboard witte leiding.) getest met een vacuum pomp en niks gehoord/gevonden.
-Probleem gehad dat m'n standen schakelaar niks meer deed. Bleek een slechte soldeerverbinding bij de connector van het schakelkastje.

-Helaas, stond m'n airco unit eind van de dag in storing. (lampje bij AC on/off stond te knipperen.) Iemand enig idee wat dit kan zijn en welke oplossing? Vindt het handleiding boekje hier nogal vaag over.

@fflunche, zoals in het verderop in het topic aanbod komt is het geen storing inderdaad als je echt veel motor vermogen vraagt (lees bergop, aanhanger/caravan trekken. Maar niet met een lege wagen waarmee gewoon inhaalt.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2016 23:51 #1429660 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Uitlezen
Hallo 1up

Volgens mij staat er ergens op de site of het forum hoe je de foutcodes kunt uitlezen. Kijk eens bij "Documentatie" en dan bij "Technische Vraagbaak". En anders even gebruik maken van de zoekfunctie.

groetjes

Mathy

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2016 16:12 #1429671 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Eric Bakker
Hoe zou het met topic-starter Eric Bakker zijn?
Hij schreef van die mooie verhalen als hij weer eens een 960 estate uit Duitsland haalde.

Piet

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2016 16:18 #1429672 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 3+1
Hallo Piet

Geen flauw idee. Hij is geen lid meer. Maar ik heb even voor je gekeken, er is de laatste keer met zijn inlognaam ingelogd 3 maanden en 1 week geleden.

groetjes

Mathy

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2016 18:38 #1429673 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Uitlezen
Hallo Mathy,

Heb gisteravond dat document gevonden. Maar "helaas" vandaag geen airco storing gehad.
Maar mocht het nog een keer gebeuren zal ik hem uitlezen en laten weten wat het is.

Groeten,

Yannic

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2020 16:53 #1462177 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Vervanging vacuummotor
The single-port vacuum bellows in Seven and Nines can be replaced by Delco Remy part number 15-71503. This can replace Volvo OE part numbers 9463044, 3522973, etc which are now all unobtanium.

The twin-port vacuum bellows is also known as Delco Remy part number 15-71438. This will replace OE part number 1388206 and a number of other numerals, which Mother Volvo had once assigned to these things before making the whole bleedin' lot disappear.

www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25022.60

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-07-2020 22:59 #1462182 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Buitenlandse leveranciers
Handige informatie, Jerry. Voorlopig werkt alles bij mij nog naar behoren, maar ook dat kan zomaar afgelopen zijn. Kan geen kwaad om die onderdelen alvast in huis te hebben. Nu alleen nog een adres in NL vinden waar die twin-port AC Delco 15-71438 te koop is. Vind alleen buitenlandse leveranciers. De single-port Delco Remy 15-71503 heb ik ook in het buitenland niet kunnen vinden.

Adriaan

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2020 23:04 #1462183 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Inderdaad
Vandaar dat ik op ebay alvast een twin-port heb gekocht van Delco in de USA. Die single port heb ik ook nog niet. Maar misschien dus alleen voor het rubbertje

ACD # 15-71438 / GM # 1996686

ozvolvo.org/discussion/5921/940t-vacuum-...iliar-with-corvettes

Moderators: Jerry Stam