Stroomdief (hoeveel mAh mag hij verbruiken)?
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 18:30 #1345824
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Opoe
Martijn en Henk,
Ik was nl. voornemens ook een BB op Opoe te zetten. De druppelaar staat aangesloten met de accupolen ook vast. Vandaar mijn vraag. Dus dan moet de BB "ertussen". Dan wordt effe starten en een rondje perenboom rijden er niet simpeler op, begrijp ik... (moet ie er eerst weer tussenuit...?)
Ik was nl. voornemens ook een BB op Opoe te zetten. De druppelaar staat aangesloten met de accupolen ook vast. Vandaar mijn vraag. Dus dan moet de BB "ertussen". Dan wordt effe starten en een rondje perenboom rijden er niet simpeler op, begrijp ik... (moet ie er eerst weer tussenuit...?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 18:36 #1345825
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan best samen
Het kan gewoon prima samen (eenmaal alles goed geïnstalleerd - je kunt gewoon bij je accupolen en niets hoeft er tussenuit als je wil druppelen) maar als jij opoe stalt op een plek waar je stroom hebt, zie ik het nut van de BB niet. En als jij het niet erg vindt steeds de klep te openen en die druppelaar aan te sluiten, wat ik in jouw situatie ook niet zou hebben, moet je die BB gewoon niet kopen. Voor mij is dat, zoals jij weet, een ander verhaal 'in de stad'.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 18:36 #1345826
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mijn mening
Ehmm..
Als die BB ook reageert op de Afstandbediening, zelfs in de "accu isoleren" stand, snoept de BB er toch ook nog wat mA vanaf? want die moet stroom gebruiken om te 'wachten' (standby) op het signaal van je afstandsbediening dat de accu er weer op moet...
Lijkt me dus lood om oudijzer en totaal nutteloos, dan is je accu alsnog leeg na enkele weken Niet omdat je wagen hem leegtrekt maar omdat de BB hem leeg trekt.....
Het allerbeste blijft gewoon: motorkap open, accu pool eraf. (en zonodig druppellader erop)
(Mijn PERSOONLIJKE mening)
Groeten,Gerben
Als die BB ook reageert op de Afstandbediening, zelfs in de "accu isoleren" stand, snoept de BB er toch ook nog wat mA vanaf? want die moet stroom gebruiken om te 'wachten' (standby) op het signaal van je afstandsbediening dat de accu er weer op moet...
Lijkt me dus lood om oudijzer en totaal nutteloos, dan is je accu alsnog leeg na enkele weken Niet omdat je wagen hem leegtrekt maar omdat de BB hem leeg trekt.....
Het allerbeste blijft gewoon: motorkap open, accu pool eraf. (en zonodig druppellader erop)
(Mijn PERSOONLIJKE mening)
Groeten,Gerben
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 18:40 #1345828
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic ja...,
Ik dacht in mijn geval: De BB ter bescherming van eventuele kortsluiting en de druppelaar het continu in conditie houden van de accu zonder de polen los te hoeven maken.... (ook te kort door de bocht...?)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 18:50 #1345829
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou me niets verbazen als
zou me niets verbazen als dat klopt en kan. Druppelaar zal een eigen zekering hebben neem ik aan. Zo ver ben ik er niet ingedoken. Bel ff met die aanbieder, leuke vent die de tijd neemt voor je als je interessante vragen hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 18:52 #1345827
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoeveel
Kan een punt zijn Gerben. Hoeveel denk jij dat de BB nodig heeft? Voor mij is het van belang dat de 60mA afgesloten wordt, of eerder als na een kort stukje de LPG computer een paar minuten druk blijft doen. En zoals gezegd, ik start met minder dan 11.9 volt, in ieder geval bij 11.2 dus van 11.9 naar 11.2 lijkt me een behoorlijke tijd. Ik zal als ik weer eens zin heb de apmeremeter eropzetten.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 18:53 #1345831
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Goeie vraag martijn
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 19:21 #1345833
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Berekenen
Een hele goeie vraag Martijn!
Ik heb even gegoogled naar de PDF van de BB, volgens de "Handleiding" van de BB verbruikt de BB zelf CONSTANT (altijd dus) 4mA (ook in "accu isoleren" stand)
4mA is minder dan ik had gedacht.
Is natuurlijk ook wel een stuk minder dan 60mA~
Even een kleine berekening:
Ik ga uit van een accu van 60Ah die je ook wel ziet in de Benzine Volvo's. (Het is even een mooi rond getal)
4mA * 24 uren (1 dag) is 96 mA X 7 (een week) = 672mA
1 Ampere = 1000 mA dus 1000/672 = 1.488.1.488 * 7 = 10.4 Na 10 dagen zal er 1 ampere verbruikt zijn.
10 dagen staan dus gelijk aan 1 Ah.
60 * 10 = 600 Dagen~.
Na zo'n anderhalf jaar zal je accu dus morsdood zijn.
Maar..dit is een theoretische berekening, de praktijk zal anders vallen...o.a invloed van temperatuur, de conditie van de accu, de zelfontlading van de accu (dat tot 20% per maand kan oplopen)
Je accu zal dus een stuk eerder leeg zijn dan de berekening verteld..
Hij zal natuurlijk wel wat langer meegaan dan de 41 theoretische dagen bij 60mA, maar leeg gaat ie altijd nog.
Als jij er tevreden mee bent, gewoon lekker houden.
<a href=" www.autoblog.nl/archive/2006/07/19/uit-d...ts-the-battery-brain ">Ook leuk: KLIK
Groeten,Gerben
Ik heb even gegoogled naar de PDF van de BB, volgens de "Handleiding" van de BB verbruikt de BB zelf CONSTANT (altijd dus) 4mA (ook in "accu isoleren" stand)
4mA is minder dan ik had gedacht.
Is natuurlijk ook wel een stuk minder dan 60mA~
Even een kleine berekening:
Ik ga uit van een accu van 60Ah die je ook wel ziet in de Benzine Volvo's. (Het is even een mooi rond getal)
4mA * 24 uren (1 dag) is 96 mA X 7 (een week) = 672mA
1 Ampere = 1000 mA dus 1000/672 = 1.488.1.488 * 7 = 10.4 Na 10 dagen zal er 1 ampere verbruikt zijn.
10 dagen staan dus gelijk aan 1 Ah.
60 * 10 = 600 Dagen~.
Na zo'n anderhalf jaar zal je accu dus morsdood zijn.
Maar..dit is een theoretische berekening, de praktijk zal anders vallen...o.a invloed van temperatuur, de conditie van de accu, de zelfontlading van de accu (dat tot 20% per maand kan oplopen)
Je accu zal dus een stuk eerder leeg zijn dan de berekening verteld..
Hij zal natuurlijk wel wat langer meegaan dan de 41 theoretische dagen bij 60mA, maar leeg gaat ie altijd nog.
Als jij er tevreden mee bent, gewoon lekker houden.
<a href=" www.autoblog.nl/archive/2006/07/19/uit-d...ts-the-battery-brain ">Ook leuk: KLIK
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 20:31 #1345842
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meten=weten[2]
Kijk, dat ziet eruit als goed rekenwerk. Ik heb 70 en geen 60 maar de praktijk zal moeten leren in mijn geval hoelang van 11.9 naar 11.2 (mogelijk iets minder - niet getest - die genoeg is om te starten) het duurt. Als ik van een twee weken naar een 4 weken ga, ben ik al tevreden (en ook als een van mijn kinderen weer dat achterleeslampje laat branden en ik vergeet daarnaar te kijken).
Ik zal mijn ervaringen blijven posten.
Ik zal mijn ervaringen blijven posten.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2012 09:01 #1345875
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Zoals
Zoals ik het heb begrepen is dat als de accuspanning door het verbruik van 4 mA te ver inzakt dan schakelt de BB ook zichzelf helemaal uit en reageert niet meer op de afstandbediening.
Dan kan je de BB alleen nog maar handmatig inschakelen door de motorkap te openen en de knop op de BB in te drukken.
Zoiets heb ik wel eens meegemaakt toen de cabrio in de winter een paar maanden stil had gestaan. Afstandsbediening van de BB deed niets meer, motorkap openen en knop indrukken en starten maar!
Dus dit werkt goed. Tenzij je accu natuurlijk gewoon slecht is daar helpt geen BB tegen.
Dan kan je de BB alleen nog maar handmatig inschakelen door de motorkap te openen en de knop op de BB in te drukken.
Zoiets heb ik wel eens meegemaakt toen de cabrio in de winter een paar maanden stil had gestaan. Afstandsbediening van de BB deed niets meer, motorkap openen en knop indrukken en starten maar!
Dus dit werkt goed. Tenzij je accu natuurlijk gewoon slecht is daar helpt geen BB tegen.
Moderators: Jerry Stam