Stroomdief (hoeveel mAh mag hij verbruiken)?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je meet normaal een laadspanning op de accupolen tot ongeveer 14 volt, dit meet je zeker direct achter op de aansluiting van je dynamo, meet je echter minder op de accupolen heb je verlies doordat de kabels te dun of slecht of gecorodeerd zijn. Dit betekent ook dat de accu die mischien al niet zo best is ook nog eens niet goed wordt opgeladen. Ik heb een aantal keren dit probleem opgelost door 2 kabels te maken, 1 voor de verbinding naar de accu, 1 voor de massa, probleem kwam voor bij 940 modellen uit 98 met LPI.
Nothing pulls like a volvo Mvg. René.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Nog nooit tegengekomen, maar Vadis geeft deze opmerking voor vele types.
Iemand ooit de test gedaan? Of bekend met het freewheel.
Funktie lijkt me om de energie van een rondtollend dynamo anker langer te gebruiken bij terugval in toeren.
Bij niet goed koppelen zou de dynamo niet voldoende toeren kunnen maken.
Ensure that the freewheeling generator pulley functions correctly (where applicable):-Rev the engine to 3,000 rpm. No extra electrical consumers should be switched on.-Switch off the engine. Check that the generator rotates for longer than the engine.In cold weather, the battery warning lamp in the combined instrument panel may light up for a few seconds after start. This is because the freewheel may require a few revolutions to heat up the bearing grease. A battery warning lamp which is continuously lit may indicate a freewheel which does not lock against the generator (GEN) rotor shaft.
Adrian 740 91 D24 M47 airco 500k 940 96 B230FK AW71L ecc 148k
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is een 70A geworden, groter paste niet in de bak, buiten de bak ook niet.
Nu ben ik van plan de auto lang te rijden, maar heb toch voor de zekerheid de datum er met stift opgezet. Geen verwarring over de acculeeftijd meer mogelijk bij de volgende keer.<p class="MsoNormal">Grappig detail, de claxon werkte niet meer op de terugweg. Volgende dag werkte hij gewoon weer. Het begint me steeds meer te fascineren die electrotechniek...
- André Struis
- Nieuw lid
-
hier snapt niemand meer iets van...................
Tenzij je een electronische accu tester hebt, deze liegt niet wanneer deze juist ingesteld is.
Kortom; neem een zo groot mogelijke accu (qwa afmeting, die past)
en ook zo zwaar mogelijk in gewicht, dan zit er nl veel lood in.

En: kijk niet op je neus als tie na twee jaar gewoon kapot is.

Garantie op accu's: eerste jaar volledig, tweede jaar per maand aflopend.

André

- V700 register
- Nieuw lid
-
Kortom: deze accu ging dus 4 jaar mee want in de winter wilde hij het ook na twee weken stilstaan niet meer doen dus eigenlijk had ik hem toen meteen al moeten vervangen.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan ook het alarm zijn die wat opneemt. Bovendien zitten er 3 ledjes in waarvan 1 constant brand als het alarm geactiveerd is.
Ik gebruik de S90 niet zo veel meer, maar ik merk dat ik in de winter wel minimaal 2x per week met de S90 moet rijden, want anders start hij moeilijk (in de zin dat de accu problemen heeft )
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Succes met je nieuwe accu!
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Als je een sirene met een ingebouwde accu hebt dan kan die accu na al die jaren in slechte conditie zijn en een lekstroom trekken.VolvoS90 schreef : Kan ook het alarm zijn die wat opneemt.
Je zou die sirene eens af kunnen schakelen en kijken of het probleem dan weg is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is een goeie tip! Ga ik proberen.Piet22 schreef :
Als je een sirene met een ingebouwde accu hebt dan kan die accu na al die jaren in slechte conditie zijn en een lekstroom trekken.VolvoS90 schreef : Kan ook het alarm zijn die wat opneemt.
Je zou die sirene eens af kunnen schakelen en kijken of het probleem dan weg is.
Ik heb idd zo'n sirene met back-up batterij...