Specificaties volvo 940 estate 1996 2.3 i.c.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 13:35 #1130838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Hai Henk� Mijn auto voldoet

Bigfoot schreef : Mijn auto voldoet helemaal aan de specs die je opgeeft, alleen heb ik andere lichtmetalen velgen.

Ik heb dus ook een Hoiday maar met aries vegen.

Grtzzz. Henk vG

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 23:04 #1130889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hi BoukeEr zit idd een
Hi Bouke
Er zit idd een lambda sonde in. Bij het starten duurt het ook altijd een seconde eer hij aanslaat, iemand zei eens dat het met het lezen/regelen van motormanagement te maken had??
Verder valt me op dat ie nogal onzuinig loopt, al rij ik momenteel wel veel korte stadsritten, als ik nu 1 op 7 ga halen is het veel.
Zal het eens opperen bij de dealer, want ga er binnenkort wel mee langs!
Bedankt voor je reaktie,
Joost

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 23:20 #1130892 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Klopt
Hallo Joost

Motoren met een motormanagementsysteem, en daar vallen alle motoren onder met injectie, starten inderdaad niet onmiddelijk, omdat een aantal sensoren uitgelezen moeten worden. Een daarvan is bijvoorbeeld de krusaspositiesensor. Deze vertelt het motormanagement hoe de krukas staat en dus ook de zuigers staan. Als je weet wanneer een zuiger boven is, weet je ook wanneer je brandstof moet inspuiten en wanneer je de bougie moet laten vonken.

1 op 7 is vooral als het wat kouder is en je korte stukjes rijdt niet ongewoon. Dat is een van de redenen waarom ik op de fiets naar het werk ga (3 km, enkele reis).

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2006 21:54 #1130994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha Mathy ik heb toch wel
Ha Mathy ik heb toch wel een aantal autos gereden met injectie (Volkswagens en Mercedes) die wel direct starten.
Vandaag was het trouwens weer zover dat als ik de rem intrapte er een lampje ging branden, snel maar effe naar de dealer terug.

Bedankt allemaal!
Joost

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2006 23:05 #1131003 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Bouke 940 estate Hoi

Bouke 940 estate
Hoi joost,
Wat ik van de lambda-sonde weet is dat hij in de uitlaat, als het goed is voor de kathalysator, meet of er een optimale verbranding heeft plaatsgevonden. Aan de hand van deze gegevens gaat de elektronica de hoeveelheid ingespoten brandstof aanpassen, oftewel de lucht/brandstofverhouding veranderen. Als deze sonde niet goed werkt krijgt de elektronica dus constant verkeerde gegevens en is je lucht/brandstofverhouding niet in orde. Het zou ook je hoge verbruik kunnen verklaren, dat ligt hoger dan ik met mijn omega A 2.6 in de stad verbruikte, terwijl dat een zespitter was en die ook absoluut niet zuinig was. Iets anders waar je naar zou kunnen kijken ivm het verbruik is je luchtfilter. Klinkt lullig, maar als dat verstopt zit kan de motor gewoon niet goed aanzuigen, resulteerd ook vaak in een slechte verbranding en een hoog verbruik.
Ik weet natuurlijk niet zeker of dat het is, maar het lijkt me inderdaad het onderzoeken waard.

Gr. Bouke

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2006 00:29 #1131208 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yo BoukeIk ga een lijstje
Yo Bouke
Ik ga een lijstje maken van vermeende gebreken en ermee naar de dealer. Ik heb nog ruim 8 maanden garantie dus..
Ook bij in-uitparkeren op de 4-kante centimeter (dus zeer lage snelheid) maakt het stuur soms een heel hoog hard geluid. Beetje veel "kleine" dingen nu.
- stuur maakt hard hoog geluid bij in-uitparkeren
- sproeier achterruit defect
-onregelmatig stationair (lijkt bij cruise control ook beetje (minimaal) te varieren)
-een lampje gaat soms branden als ik rempedaal intrap!
- verbruik (80% lokaal 20% snelweg) 1 op 7 maar schijnt niet erg gek te zijn
- lampje tempmeter laten vervangen
- airco en schokbrekers goed laten checken
Zo heb ik mn lijstje ook gelijk af... :)

Bedankt Bouke,
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2006 12:39 #1131946 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Niemand met een polar van 1998?

Cojones schreef : Is er hier niet iemand actief met een "Polar" van 1998? Daarnet bij mijn school stond een rode Estate met "polar" op d'n aarsch, ik heb even het kenteken opgeschreven en op de site van RDW gekeken, en daaruit blijkt dat hij gewoon als "940 POLAR 2.3 IC" vermeld staat. Dit exemplaar is uit 1995 trouwens.
Volvo 940 Se

Ja, ik heb een polar uit 1998. Limited edition LPT

Moderators: Jerry Stam