Specificaties volvo 940 estate 1996 2.3 i.c.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Volvisti,
Ook wij hebben een 945 LPT IC in Holiday uitvoering.
Bij mijn weten bestaat de uitvoering uit het volgende:
-Halfleren binnenbekleding
-ACC- automatische airco
-lichtmetalen velgen
-roofracks
-afdekking bagage gedeelte
-hondenrek
-klapzakken links en rechts.
de houtafwerking van het dashboard is dacht ik niet standaard.
mvrgr.A3
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
AutoWeek heeft inmiddels toegezegd, ook de Polars vanaf oktober '96 voor de duidelijkheid te voorzien van de toevoeging '940', hoewel die typering toen door Volvo wel degelijk met opzet is weggelaten (zie ook hierv�³�³r de '98 Polar-folder van Willem van Strik).
Lees mijn <a href="index.php?q=node/4356#comment-16704">dagboek</a> voor de e-mail wisseling.
Henk
745 2.3 T aut. '88
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi ik heb dat ook in de Holiday.Alodewijkx schreef : Beste Volvisti,
Ook wij hebben een 945 LPT IC in Holiday uitvoering.
Bij mijn weten bestaat de uitvoering uit het volgende:
-Halfleren binnenbekleding
-ACC- automatische airco
-lichtmetalen velgen
-roofracks
-afdekking bagage gedeelte
-hondenrek
-klapzakken links en rechts.
de houtafwerking van het dashboard is dacht ik niet standaard.
mvrgr.A3
Maar geen hondenrek (eruit gehaald?) en wat zijn klapzakken?
Verder elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels, en mistlampen voor.
Heb geen houtafwerking.
Groet,
Joost
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Werd in die tijd de 960 niet al S90 of V90 genoemd? Ik vermoed namelijk, dat rond die tijd alle drie cijferige modelnummers vervangen zijn door de aanduidingen die beginnen met S of V. En daar past dan "Polar" misschien beter bij dan "940".
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarschijnlijk helemaal juist. Zie ook hieronder de mail die ik gisteren kreeg van AutoWeek. Alles bij elkaar n�³g geen reden om de 940 alleen nog maar een soort roepnaam te geven. Beetje slordig van die Zweden.Mathy schreef : Werd in die tijd de 960 niet al S90 of V90 genoemd? Ik vermoed namelijk, dat rond die tijd alle 3-cijferige modelnummers vervangen zijn door de aanduidingen die beginnen met S of V. En daar past dan "Polar" misschien beter bij dan "940".
Henk
=================================================
Sent: Wednesday, February 01, 2006 10:15 AM Subject:fout in CarBase/Volvo
<div>
<div></div>
<div>
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Geachte heer van Winkel,
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Volvo heeft destijds in de commerci�«le uitingen de aanduiding 940 laten vallen, waarschijnlijk omdat dit niet meer past in de nieuwe S/V/C-modelbenamingen. Het zal waarschijnlijk niet de moeite geloond hebben om de kentekenregistratie hiervoor aan te passen. Toch vinden we uw suggestie bruikbaar. Omwille van de duidelijkheid zullen we in CarBase de aanduiding 940 toevoegen.
Met vriendelijke groet, Jan Renting
internet co�¶rdinator AutoWeek.nl
=================================================
</div>
</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
En aldus is inmiddels geschied; zie mijn <a href="index.php?q=node/4356#comment-16746">dagboek</a>.AutoWeek schreef : Omwille van de duidelijkheid zullen we in CarBase de aanduiding 940 toevoegen.
Henk
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Alleen bij de motorkeuze en specificatie staat nog de vermelding van 940, met de twee versies: de lpt en de hpt. De lpt is de B230FK van 135 pk en de hpt is de B230FT4 van 165 pk. Deze laatste is niet veel verkocht en alleen in de laatste 2 jaar geleverd. Ik ken er een en die heeft als extra TURBO op de achterklep staan. Ook al vreemd aangezien de lpt en de hpt allebei een turbo hebben en ik dacht de zelfde. Het extra vermogen wordt bereikt door aanpassing van het motormanagement systeem. Het hogere koppel is pas bij een hoger toerental beschikbaar. Voor bezitters van een 97 of 98 model is het natuurlijk interessant om uit te zoeken welke motor in de auto zit. G3 rijders zullen ongetwijfeld een FK hebben.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 489k
940 96 B230FK AW71L ecc 119k
- V700 register
- Nieuw lid
-
De 945 Lpt en Hpt '97-'98 hebben z�¨lfs dezelfde turbo, dacht Adrian.
Zou het verschil tussen die twee dan �¨cht alleen maar in de electronica zitten ?
Henk
745 2.3 T aut. '88
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
De Garrett is vooral in de FT versie geleverd de Mitsubishi in beide?.
Voor de hpt versie moest in 1997 op alle modellen 3000 gulden meer betaald worden.
Nu upgrade je blijkbaar met een mbc voor een schijntje.
Welke 97 of 98 model rijder heeft nu een hpt?
Kijk even op je distributie deksel of op je kenteken bewijs.
Staat op je distributie deksel B230FT4 of op je kentekenbewijs chassisnr positie 7 en 8: 82 meld dit dan even, dan ben je in het bezit van een hpt(een B230FK heeft motornummer 81). Het verschil tussen een Garrett en een Mitsubishi of Garrett turbo zal moeilijker te bepalen zijn.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 489k
940 96 B230FK AW71L ecc 119k
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mijn info zit er verschil in de veerdruk die de wastegate bediend maar is de rest van de motor hetzelfde en de electronica ook.
Er zijn mensen die zeggen dat de lpt van de laatste jaren een hogere compressie heeft maar ikk kan er niks van vinden.
En verder heeft een hpt een turbodrukmeter en een sperdifferentieel achter.
De lpt heeft dat helaas niet.
Jerry