varioprobleem 343
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als dat goed is blijft er bij die snelheid de luchtspleet van de koppeling over.
dit toerental tabelletje is het streven, kleine afwijking mag uiteraard:
50km/h 1800 r.p.m.
60km/h 2100 r.p.m.
70km/h 2500 r.p.m.
80km/h 2900 r.p.m.
100km/h 3600 r.p.m.
120km/h 4400 r.p.m.
130km/h 4700 r.p.m.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
het kan dus zijn dat je nu 2 dingen door elkaar aan het mixen bent die eigenlijk niet voor elkaar bedoeld zijn. (primair/secundair)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar m'n gehoor doet het meestal aardig en ik zit er nu zeker boven.
Help 'ns 400mbar = 0,4 bar?
Heb trouwens een handig vacuum/druk metertje van -1 tot +1 bar, daar kan ik het dus eens mee meten.
Luchtspleet heb ik gister trouwens ook nog even gesteld, staat nu ongeveer op 0,15 mm. En hij schakelt prima daarmee.
Als de klep in de emvk niet helemaal goed opent dan bouwt hij toch wel evenveel vacuum op? alleen duurt dat toch langer dan? Natuurkundig gezien dan...
Zijn de primaire en secundaire verschillend tussen 343 en 340? Dat wist ik niet. Dacht dat die hetzelfde waren.
Heb deze gekocht omdat er pas 42.000 km op staat.
Lichtere gewichten betekent dat hij minder uit zichzelf opschakelt toch?
en minder veerdruk in de secundaire betekent dat hij makkelijker opschakelt toch?
Dus een primair met zware gewichten en een secundair met lichte veer zou ervoor moeten zorgen dat het geheel makkelijker/eerder/verder opschakelt tot zekere hoogte.
mzzl,
Jack
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
op de diagnosedag was er iemand waarbij de meter maar op -0,15 kwam, terwijl dit bij andere wagens -0,3 tot -0,4 was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
0.35 tot 0.4 bar vacuum
Als ik de bergrem aanzet dan geeft hij nog net zoveel vacuum aan de opschakelzijde.:wtf2:
Maar toch trekt hij de toeren dan een stuk omhoog en gelijk weer omlaag zodra ik hem uit zet.
Zowel voor opschakel als terugschakel zijde van de emvk is de klik duidelijk hoorbaar, zelfs van binnen uit.
nog suggesties?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;91755 schreef : Mm dat speelde ook al even in mijn hoofd tijdens de variotechniekdag. De test zoals hij er nu staat is prima geschikt om te kijken of je het in de aansturing (i.e. emvk) of in de primaire moet zoeken, maar niet specifiek of je een lek hebt in doorvoerpotjes of membramen.
de test is trouwens aangepast
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Applejack;98237 schreef : Vanmorgen een vacuum meter ertussen gehad.
0.35 tot 0.4 bar vacuum
Als ik de bergrem aanzet dan geeft hij nog net zoveel vacuum aan de opschakelzijde.:wtf2:
Maar toch trekt hij de toeren dan een stuk omhoog en gelijk weer omlaag zodra ik hem uit zet.
Zowel voor opschakel als terugschakel zijde van de emvk is de klik duidelijk hoorbaar, zelfs van binnen uit.
nog suggesties?
Als je de bergrem aanzet, behoort de opschakelkant uit te schakelen, en dus terug naar 0 te gaan. Dat zit dus alvast niet goed.
beide zijden tegelijk vacuum geven, is hetzelfde effect als heel het spel uitschakelen (en dan gaat het toerental ook omhoog)
als je een T-stuk hebt, kun je de vaccuummeter tijdelijk/permanent op het opschakelvacuum aansluiten, en eens gaan kijken wat er gebeurt tijdens het rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;98255 schreef : als je een T-stuk hebt, kun je de vaccuummeter tijdelijk/permanent op het opschakelvacuum aansluiten, en eens gaan kijken wat er gebeurt tijdens het rijden.
Dat is wat ik vanmorgen al gedaan heb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat het opschakelvacuum niet uitgaat met de bergrem aan vind ik niet zo erg.
Als je gas loslaat dan werkt de bergrem wel volledig en is prima met afremmen en als je dan wat gas geeft schakelt hij wel een beetje op maar niet teveel.
Zo maak je volgens mij ook veel makkelijker gang en een helling van 25 % oprijden doe ik ook niet dagelijks.
Ben ze in kroatie wel tegen gekomen, wat is dat allejesus steil. Zowel op als af heb je het idee dat je voor of achterover dondert!
Maar wat ik al zei, het vacuum ligt rond de 0,35 bar bij continu rijden, dit wordt natuurlijk meer als de vario meer opschakelt en je gas terug kan nemen.
In de file varieert hij met een gang tussen 25 en 60 km/h tussen de 0,2 en 0,4 bar.
Afhankelijk hoeveel gas je geeft en hoeveel vacuum er dus in het inlaatspruitstuk wordt gegenereerd.
dus, nog suggesties?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.