Rammelend geluid bij snelheid vanaf 50 km p/u

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2008 21:51 #698012 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rammelend geluid bij snelheid vanaf 50 km p/u
Kijk aan, wat een hulp wordt er allemaal aangeboden:worship:
Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 12:02 #698030 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rammelend geluid bij snelheid vanaf 50 km p/u

Dutchie;47433 schreef : Ik neem aan dat je Harry van Lint bedoelt?

Uiteraard.
Jij woont toch niet in regio Utrecht?:nono:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 16:59 #698041 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rammelend geluid bij snelheid vanaf 50 km p/u

setsunakaede;47459 schreef : Uiteraard.
Jij woont toch niet in regio Utrecht?:nono:

Nee, maar daar heb ik wel gewoond. En ik dacht, misschien heeft Diede de afgelopen tijd liggen slapen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 18:02 #698049 door V300 register
320 euro ex? Huh... Die riemen waren 2 jaar terug nog 160 euro inclusief, inzetten 30 minuten zou je denken aan hooguit 220 euro. Maar goed, ik had het bericht al gelezen en wou er nu neer zetten zijn het niet je riemen, en dat was dus ook zo. Op de snelweg maken ze nu een hels kabel waarschijnlijk....

Ga ze binnenkort bij mn zelf vervangen, dat kan ik wel. Maar weet wel dat het lastig gaat worden.... Koop gewoon voor mezelf die neppers als ik bij de dafclub moet wachten tot ze mischien een keer in de aanbieding zijn kan ik waarschijnlijk 2 jaar wachten....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 18:05 #698050 door V300 register
Ow ja als ik hetzelf ga doen is het inzetten geen 30 minuten eerder 1, a 2 uur. Ik mis nogal wat volvo eigen gereedschap, dus doe het met grote lijmklemmen, maar das wel veel moeilijker. Dat zou echt iets voor de volvoclub zijn een eigen schijvenspreider met een borg van 150 euro, wie lid is mag dat ding dan een weekje lenen om zn riemen te vervangen. Zo prachtig zijn zoiets... (is maar een idee he)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 19:28 #698058 door V300 register

Markvictor;47480 schreef : Koop gewoon voor mezelf die neppers als ik bij de dafclub moet wachten tot ze mischien een keer in de aanbieding zijn kan ik waarschijnlijk 2 jaar wachten....

Dutchie;47424 schreef : Als je lid van de Dafclub bent, kun je vaak nieuwe riemen kopen voor 100 euro, ze zijn regelmatig in de aanbieding. Anders kosten ze 130 euro geloof ik.

Regelmatig is bij mij niet '2 jaar' :nono:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 19:53 #698059 door V300 register
Nou Mark, als jij ook gewoon een hele variobak kan verwisselen, dan zal dit klusje je ook wel lukken.

Maar nog een tip voor Rebecca: probeer toch echt even een clublid te strikken. Die kan in ieder geval de juiste diagnose stellen. Eventueel is ook een andere variobak te monteren. Ik ben toch ook wel benieuwd of het echt aan de riemen ligt, dit omdat ze 'ineens' zijn gaan rammelen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 23:04 #698075 door V300 register
stukjes rubber losgebroken van de zijvlakken, dat rijdt niet flex.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2008 14:23 #698099 door V300 register
Je kunt even onder de beschermkap van de vario voelen. Klinkt raar maar meestal liggen aan de achterkant losse tandjes in dit geval. Die vallen dan in de bak, de meeste vallen eruit maar als er veel van afvallen niet allemaal.

IK weet ook wel dat het me gaat lukken, maar dat wil niet zeggen dat het gemakkelijk is!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2008 20:45 #698116 door V300 register
Hee, wat een reacties ineens, dank jullie wel!
Even een update: ik had de garage gevraagd om even te kijken wat er voor de volgende APK moest gebeuren. Dat was ook nog wel het 1 en ander en om 'm echt weer helemaal rijklaar voor een hele tijd te maken, dan gaat me dat bij de dealer ? 1050,- kosten! :wtf:
Dat is dus het dubbele van wat ik ervoor betaald heb 1,5 jaar geleden, dus dat ga ik echt niet doen. Dus ik heb 'm vandaag weer opgehaald en was al aan het overwegen dan maar afstand te doen van m'n karretje.
Maar nu ik jullie berichten lees, ga ik gelijk weer twijfelen. Vooral het berichtje van Anjo vd Akker?! Zou natuurlijk fantastisch zijn als iemand de reparatie tegen betaling voor mij zou willen doen. Maar ik had idd William (die hier vlakbij woont) inmiddels al even gesproken en ook van hem begrijp ik dat het een hele lastige klus is waar maar weinig mensen zich meer aan wagen?

Als lijstje uit de keuring kwam verder:
Remmen achter - ? 98,51
Remblokken/schijven - ? 239,81
Remleiding -

Moderators: Mark Smeets