Het KONI schokbreker topic
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

www.koni.com/fileadmin/user_upload/busin...car/images/aundb.png
Een gasgevulde demper is lichter te bouwen, wat een lager onafgeveerd gewicht met zich meebrengt. Dat zou tot meer comfort leiden. Demping is afhankelijk van de kleppen, viscositeit van de vloeistof ed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
een gasdemper is beter bestand tegen zijn eigen warmte ontwikkeling, een enkel olie-gedempte demper wordt boven een bepaalde temperatuur geleidelijk zeer slap.
Het is dus makkelijker om een betrouwbare stugge demper te maken, als je hem gasgevuld uitvoert.
conclusie; de meeste gasgevulde dempers zijn stug.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;115059 schreef : een stugge demper genereert meer warmte.
een gasdemper is beter bestand tegen zijn eigen warmte ontwikkeling, een enkel olie-gedempte demper wordt boven een bepaalde temperatuur geleidelijk zeer slap.
Het is dus makkelijker om een betrouwbare stugge demper te maken, als je hem gasgevuld uitvoert.
conclusie; de meeste gasgevulde dempers zijn stug.
Ik snap je afleiding. Maar de conclusie vind ik wel heel strak weggezet. In principe kun je beter zeggen dat een gasgevulde demper een stabieler karakter hebben. Veel warmte heeft minder invloed op de werking. Heb ook verschillende gasgevulde dempers gezien die slapper waren dan alleen oliegevulde schokdempers.
In principe zijn de rijkwaliteiten van een gasgevulde demper beter dus. Waarom? Normale lucht lost makkelijker op in olie. Hierdoor gaat de viscociteit van de olie omlaag waardoor de olie dunner wordt. Dunnere olie betekent weer minder demping. En minder demping betekent weer een minder stabiele auto.
Net zoals Frits al zei, zeg ik hetzelfde: Gasgevulde dempers zijn beter. Maar dit zul je dan ook in de prijs merken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
En Erik, de fotootjes van de schermen zijn in de maak
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
v0lv0freak;114932 schreef : nu alleen nog met pap ruzie maken onder welke 360 de load-adjusters komen

ik moet je tot mijn spijt teleurstellen. De doos waarop het nummer 8000-1179 stond zaten dempers in met nummer 8000-1170 dus daar heb je waarschijnlijk niks aan.
eens even zoeken wat dat dan voor een dempers moeten zijn..? Vind het maar vreemd, want waar zijn dan de goede dempers uit die doos gebleven? :wtf2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
www.web-set.hu/WEBSET_DOWNLOADS/337/Koniarak.xls
eens even met koni mailen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
8000-1179 load-adjusters voor de Volvo 300 serie.
8000-1170 load-adjusters voor de Volvo 200 serie.(2 serie sedan 1975 t/m 1991)
helaas niet de goede dus.
verder had ik nog deze reactie:
De
prijzen van de schokbrekers zijn wel per stuk, en dan ook nog excl.
btw. (adviesprijs Koni!) Mijn aanbod is na aftrek van garagekorting ?
240,- en ? 95,- per set incl. btw. voor resp. de 86-2182 en de
80-2351.
dus 240 euro voor een nieuw setje koni's voorzijde (1.7 en 2.0) en 95 euro voor koni's achterzijde.
voor mij te duur, mochten er mensen interesse hebben, pb maar

hij schijnt nog meerdere setjes te hebben, even als:
op voorraad voor deze auto's en nog een mistlampengrille en achterspoiler
hella grille dus en vermoedelijk de spoiler van de hatchback.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.