Het KONI schokbreker topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2009 14:58 #794082 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het KONI schokbreker topic
Ik heb er nog even een landelijk mailtje aan gewaagd naar een Koni-dealer die over heel Nederland zit. Ik kreeg dat idee opeens, dus ik ben benieuwd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
17-08-2009 15:34 #794088 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het KONI schokbreker topic
Is dat K?hne toevallig?

Die hebben niks meer ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 15:40 #794090 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het KONI schokbreker topic
K?hne? Die verkopen alleen augurken.

Ik bewonder het trouwens wel dat jullie steeds maar weer adresjes vinden en vergeten voorraden e.d.
En dan ook nog es onder het motto van "beter 10 koni's in de garage dan 2 onder de auto".

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2009 15:44 #794091 door V300 register
K?hne is een grossier, dit is een tent die aan particulieren verkoopt. Ik kreeg trouwens een automatische mail dat ze op vakantie zijn, tot vandaag. Dus morgen waarschijnlijk antwoord.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2009 15:50 #794092 door V300 register
Dai heeft nu ook dempers voor de vooras. Die zeker met 300lbs veren overweg kunnen. Als er mensen zijn die hier interesse in hebben dan was korting mogelijk indien we er een GB van maken!
Zal vandaag of morgen wel een nieuw draadje hiervoor openen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
17-08-2009 16:26 #794095 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het KONI schokbreker topic

volvofiel;116993 schreef : Ik bewonder het trouwens wel dat jullie steeds maar weer adresjes vinden en vergeten voorraden e.d.
En dan ook nog es onder het motto van "beter 10 koni's in de garage dan 2 onder de auto".

Als je op mij doelt, ik heb nu nog 'slechts' 2 setjes voor achter, het 3de setje komt onder een 343 R-sports ;D

en dat ze nog niet onder de auto zitten.. jou auto moet ook nog steeds een anti roest behandeling krijgen. Het gaat niet altijd even snel... :snif:

@ Ruben. 300 LBS? Dat is wel erg veeel, of niet? Dai adviseerde icm koni's voren 220 LBS voor race gebruik?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2009 16:36 #794101 door V300 register
Ik heb het niet zo op die Spax dempers. Volgens velen is het typische Engelse kwaliteit. Niet echt betrouwbaar dus. Koni's zijn wat dat betreft waarschijnlijk gunstiger.
Ik mail trouwens niet voor mezelf, ik heb mijn set compleet. Ik dacht, ik waag er een mailtje aan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2009 19:44 #794127 door V300 register

v0lv0freak;117000 schreef : Als je op mij doelt, ik heb nu nog 'slechts' 2 setjes voor achter, het 3de setje komt onder een 343 R-sports ;D

en dat ze nog niet onder de auto zitten.. jou auto moet ook nog steeds een anti roest behandeling krijgen. Het gaat niet altijd even snel... :snif:

@ Ruben. 300 LBS? Dat is wel erg veeel, of niet? Dai adviseerde icm koni's voren 220 LBS voor race gebruik?

Ja 220lbs voor een auto die voor race gebruik geschikt is en ook nog op de openbare weg te harden is. Het is niet mijn eerste/dagelijkse auto dus daar geef ik niks om. Harder is trouwens niet altijd beter, voor comfort zeker niet maar voor wegligging ook niet perse. Veel echt snelle circuitwagen rijden met slappere veren dan je zou denken maar wel met erg goede/stugge dempers.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 20:15 #794142 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het KONI schokbreker topic

v0lv0freak;117000 schreef : Als je op mij doelt, ik heb nu nog 'slechts' 2 setjes voor achter, het 3de setje komt onder een 343 R-sports ;D

Ho ho, het was maar een grapje hoor ;)
Iets in de trant van "70 liter benzine kopen terwijl je een 57-liter tank hebt". Hetzelfde wat ik met BB-velgen doe dus :D

Mijn auto heeft nog geen antiroestbehandeling gehad omdat 'ie elke dag gebruikt wordt en ik er daardoor heel niet aan toe kom.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2009 20:28 #794144 door V300 register
The dampers that I am now doing will work well with any spring from standard to a super stiff 300 lbs pure race car set up. The dampers has 30 point adjustment so can be tunned in for any aplication. The adjustment on the damper does both bump and rebound together keeping them at the correct balance.

It is quite hard to compare these dampers to others as they have a vast range of adjustment from very soft to rock solid. On the lowest setting it is fairly easy to open/close the damper where on the top end of adjustment it is practicaly impossible to move by hand.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC