1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
Project 244 --> B230FB gaat komende periode m'n tijd opslurpen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Een B230FB zal het prima doen in een 244.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;123330 schreef : Project 343 Turbo gaat voorlopig even in de ijskast.
Project 244 --> B230FB gaat komende periode m'n tijd opslurpen....
Gaat de motor van Frits in de 244?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ruben;123334 schreef : Gaat de motor van Frits in de 244?
Uhh, die B230 die jij had liggen was toch ook een FB?
Waarschijnlijk heb ik 't weer verkeerd onthouden

D'r komt dus gewoon een ??n of ander redblock in, we zien wel wat 't word :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ruben;123379 schreef : Het revisie blok was een B23E, de quick fix was de B230F die nog opgehaald moet worden...
Zo was 't ja :yesyes:
De B23 wordt dus netjes opgebouwd, lekker op 't gemakkie aan. Waarschijnlijk ook throttle-bodies :+
De B230F moet erin zodat ik 'm weer op de werft mag zetten van m'n pa (aangezien hij nu nogal wat olie lekt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Schijnbaar heeft de B18E de sterkste curve en het meeste klepoverlap. Hierdoor zou de powerband hoger uit moeten komen. Nadeel is wanneer je deze gebruikt met een standaard turbo, je kans hebt dat de motor zijn warmte niet kwijt kan en dat de boel gaat smelten daarbinnen

De van de B172 schijnt een heel stuk tammer te zijn maar al wel "beter" dan die van de B18FT: nog redelijk wat koppel, minder kans op verbranden van de cilinderkop en de powerband zou lager moeten liggen.
De beste optie schijnt het om de nokkenas van een B18E te laten bewerken zodat deze minder klepoverlap zou moeten hebben. De lifthoogte mag hetzelfde blijven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;123470 schreef : Aquamist systeem er op, dan blus je de brandjes meteen!
Idd, ook daar heb ik al een tijdje aan zitten te denken. Schijnbaar is het best eenvoudig zelf te maken :yesyes:
Dat blijft echter wel toekomstmuziek.
Met de huidige turbo is niet ver boven de 1 bar uit te komen. Met de T3 is dat wel mogelijk. Boven de 170pk wordt het tijd voor grotere injectoren; die heb ik ook al liggen. Dan is het de beurt aan de intercooler om plaats te maken voor een groter broertje. Met al die spullen is het mogelijk om aan de 250pk te komen. Dat wel rond de 1,7 bar; belachelijk hoog dus :+
Een andere nokkenstok kan het het blok weleens een stuk gemakkelijker maken; die komt er dus ook in. Pas boven deze vermogens is het schijnbaar vrijwel onmogelijk zonder extra (zuiger-)koeling.......
Mijn doel is om de 200pk-grens te passeren. Leuk om daar dik boven te zitten, maar ik heb liever wel een rijdbare motorkaraktiristiek. En daar ga ik voor

Shit! Ik heb ook nog een ander project..........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.