343R 16v!
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb al uit vertrouwelijk bron vernomen dat de 16V er al in ligt?..........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Vervolgens heb ik deze zomer de 16v erin gehangen. Echt een plaatje om te zien onder de kap! Maar helaas heb ik niet de tijd gehad tot nu om het ding lopend te maken.
Afgelopen week heb ik afgesproken met een vrind (Tjerk, voor de insiders) die al verschillende keren zo'n blokje heeft gewisseld enzovoorts(heeft een R19 16v, en is momenteel samen met nog wat andere een clio williams rallyauto aan het opbouwen). Hij weet een stuk meer over de randdelen/kabelboom van het blokje als ik. En dat zal een stuk helpen hoop ik.
De motor past eigenlijk heel goed in het motorruim. Alleen de inlaat ruziet momenteel nog met de hoofdremcylinder. Maar een stuk minder rampzalig als ik verwacht had! De grootste aanpassingen zullen aan de hoofdremcylinder zijn. Ik denk aan een kortere HRC, of een grotere zodat ik zonder bekrachtiger kan rijden. ?f het geheel wordt iets verplaatst. (naar onder/naar binnen...)
Een andere grote klus die er aan komt, is de kabelboom van de auto zelf. Onder de kap is het een ramp, en onder het dashboard is ook schrikbarend slecht. Er is echt t? veel aan gerotzooid door de jaren heen. En dat opknappen is op dit moment onbegonnen/te veel werk.
Samen met de matige staat van de bruine dashboard delen, heeft me doen besluiten dat ik er een 79/80'er dashboard in ga bouwen. Alles wordt zwart van binnen, in plaats van bruin dus. Hier zullen enkele liefhebbers over vloeken waarschijnlijk, maar dat commentaar heb ik ook al gehad toen ik begon met mn 77'er 16v. Deze auto was behoorlijk verkloot door de jaren, technisch gezien. En al was ik er niet aan begonnen, stond deze auto al op de sloop. 2 mensen hebben me zelfs boze mailtjes gestuurd hierover. Diezelfde mensen heb ik gevraagd dan maar een bod te doen op de auto, en daar heb ik nooit meer wat over gehoord! Ik maak de auto naar mijn eigen wens. Origineel is het niet, maar wel zo als ik hem wil!
Deze auto is en blijft mijn hobby auto'tje. En ik ben bereid er duizenden euro's in te steken. Een restauratie is niet een kwestie van of het gebeurd, maar van wanneer...
Enige wat ik te kort kom, is tijd!! Dus ik wil de auto ?f voor half december lopend hebben en anders gaat hij richting een stalling.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Goed bezig geweest dus.
Ach je moet af en toe wat vorderingen zien bij je project, anders wil de lol er weleens van af gaan. Maar wacht maar tot dat ding rijdt. Brooooaaaarrrrrrr gzzzzzzzzttttt IIIIEEWWWWWWWWWW...............hmmmmm lekker.......dwars!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;74398 schreef : Klopt, samen met Jos en Joost heb ik de vooras (was erg versleten en verroest) vervangen, en de vario vervangen voor een 5bak.
Vervolgens heb ik deze zomer de 16v erin gehangen. Echt een plaatje om te zien onder de kap! Maar helaas heb ik niet de tijd gehad tot nu om het ding lopend te maken.
Afgelopen week heb ik afgesproken met een vrind (Tjerk, voor de insiders) die al verschillende keren zo'n blokje heeft gewisseld enzovoorts(heeft een R19 16v, en is momenteel samen met nog wat andere een clio williams rallyauto aan het opbouwen). Hij weet een stuk meer over de randdelen/kabelboom van het blokje als ik. En dat zal een stuk helpen hoop ik.
De motor past eigenlijk heel goed in het motorruim. Alleen de inlaat ruziet momenteel nog met de hoofdremcylinder. Maar een stuk minder rampzalig als ik verwacht had! De grootste aanpassingen zullen aan de hoofdremcylinder zijn. Ik denk aan een kortere HRC, of een grotere zodat ik zonder bekrachtiger kan rijden. ?f het geheel wordt iets verplaatst. (naar onder/naar binnen...)
Een andere grote klus die er aan komt, is de kabelboom van de auto zelf. Onder de kap is het een ramp, en onder het dashboard is ook schrikbarend slecht. Er is echt t? veel aan gerotzooid door de jaren heen. En dat opknappen is op dit moment onbegonnen/te veel werk.
Samen met de matige staat van de bruine dashboard delen, heeft me doen besluiten dat ik er een 79/80'er dashboard in ga bouwen. Alles wordt zwart van binnen, in plaats van bruin dus. Hier zullen enkele liefhebbers over vloeken waarschijnlijk, maar dat commentaar heb ik ook al gehad toen ik begon met mn 77'er 16v. Deze auto was behoorlijk verkloot door de jaren, technisch gezien. En al was ik er niet aan begonnen, stond deze auto al op de sloop. 2 mensen hebben me zelfs boze mailtjes gestuurd hierover. Diezelfde mensen heb ik gevraagd dan maar een bod te doen op de auto, en daar heb ik nooit meer wat over gehoord! Ik maak de auto naar mijn eigen wens. Origineel is het niet, maar wel zo als ik hem wil!
Deze auto is en blijft mijn hobby auto'tje. En ik ben bereid er duizenden euro's in te steken. Een restauratie is niet een kwestie van of het gebeurd, maar van wanneer...
Enige wat ik te kort kom, is tijd!! Dus ik wil de auto ?f voor half december lopend hebben en anders gaat hij richting een stalling.
Als je het complete dashboard incl. kabelboom gaat aanpakken wil ik graag meehelpen.
Ik ga mijn kabelboom namelijk ook eens flink onder handen nemen incl. dashboard, dus als ik het al eens gezien heb (bij een ander

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ovlov 3.6L;74410 schreef : Dus je hebt stiekem weze klusse zonder iets te rapporteren
Dat vind ik hier wel een positieve eigenschap van Paul. Niet gelijk hoog van de toren blazen, maar gewoon aan de slag in zijn eigen tempo.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het hem gaat lukken.
Paul heeft gisteren de inschrijfformulieren voor de 343 clio motor cup gekregen. Bij voldoende deelnemers gaat de cup door:crazy2:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wanneer ik moet helpen: zeg het maar!
Misschien kunnen we net zo'n 343-turbo-naar-340-turbo-ombouw-weekend organiseren net zoals bij Frits?
- V300 register
- Verbannen
-
Actielijstje:
- HRC-inlaat conflict oplossen
- Koppeling vervangen (ik heb toen het blokje zonder koppeling erin gedaan. Ik had alleen een versleten koppeling, en een kapot "spigot" lager (weet de NL benaming niet, centraal lager in het vliegwiel iig).
- Dashboard vervangen, motorruimte-kabelboom vervangen (motoruimtekabelboom is niet uit te wisselen met 79/80. Anders had ik het dashboard wel laten zitten)
- Aansluiten motorkabelboom(clio)+randdelen
- Radiateur plaatsen (behoeft pasmaak-werk ivm. grotere radiateur)
- Brandstofpomp monteren.
- Pookgat maken (ik heb nu een rechte sleuf, destijds had je nog geen handbakken)
- Uitlaat fabriceren
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-