343R 16v!
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb wat vragen gesteld aan enkele autosport bedrijven wat betreft de koppeling. Ik wacht tot na de kerst met antwoord, anders gaat er een standaard koppeling in.
Doel is dat de auto voor eind Februari loopt. Hij staat nu te lang achter het huis te wachten. Na 21 Januari heb ik meer tijd. Dan ga ik er weer tijd in spenderen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Pistonpen paultje;81102 schreef : Na 21 Januari heb ik meer tijd. Dan ga ik er weer tijd in spenderen.
Weet je het zeker??
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
1. Complete kabelboom verwijderd (gelabeld uiteraarD). Deze was z? slecht dat alles 1 kleur bruin is geworden, en ik heb denk ik wel 20 loze draden aangetroffen, en zeker dubbel zoveel houtje touwtje extra verbindingen. Ook klopte de motorkabelboom voor geen kanten meer. Dus dit spul gaat uiteindelijk gewoon in de clicco!
2. Dasboard gedemonteerd
3. tot aan de voorstoelen de isolatie weggehaald (had geen inbus sleuteltje voor de stoelen)
4. Alle resterende onderdelen uit het motorruim gehaald
5. motorruim gewassen
6. Naar de sloop gereden en een kabelboom uit een 340 91 gehaald (ik had van joost het een en ander van een 1980'er gehad. Maar daar kwam ik niet mee uit, niet helemaal compleet. Een nieuwe kabelboom was toch minder gezeik)
7. Kabelboom gemonteerd. Nu heb ik alleen nog de verkeerde schakelaars erop. Dat is een projectje opzich, dus dat volgt later.
8. Dellorto DHLA 40H gekocht (dubbele carburateurs dus, vergelijkbaar met webers 40mm). Ik had 2 setjes gekocht. Achteraf maar goed ook, want sjonge wat zijn er veel dingen afhankelijk bij die teurs. Met jetting.exe (een bekend bereken programma'tje voor weber/dellorto) kwam ik met mijn input uit op de volgende settings:
motorinhoud: 1800cc
maximum vermogen: 6300 toeren (std. is 6500 bij een clio, maar ik heb bewust niet te hoog ingeschat
Flexibel of Power: Flexibel (moet rijdbaar blijven!)
Output:
Dellorto 40mm
venturi 32mm
hoofdsproeier: 135
air correctors: 180
stationair spr: 45
pomp spr.: 35
Enz...Niet te filmen wat voor een afstelmogelijkheden er in zo'n carburateur zitten zeg! dr staat echt een waslijst van 10 instellingen ofzo. En dan hebben ze het over de schroef standen nog niet gehad. Stond ik ?cht van te kijken. De ene carburateur die ik nu heb bleek perfect te voldoen. Enkel 2 sproeiers veranderen, en ik heb een goeie basissetup! De andere bleek totaal niet te voldoen, dus maar goed dat ik 2 setjes heb gekocht.
DHLA 40
9. Spruitstuk besteld/gekocht voor DCOE (weber)/DHLA (dellorto)/ADDHE (solex)
10. momenteel ben ik bezig om voor mn remmen te kijken. Ik ga met 2 hoofdremcilinders rijden, en een balancebar. Daarmee is een rembekrachtiger niet vereist, en heb ik (meer dan?) voldoende ruimte voor mn inlaatspruitstuk. Die hoofdremcilinders moet ik berekenen aan de hand van de zuigers in de remklauwen...en die wil ik eigenlijk ook weer groter...Dus er staat weer voldoende leuks op de planning!
Edit: Foto's volgen
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;100414 schreef : Edit: Foto's volgen
Voila!
Het motortje. Zoals je ziet, is de motorruimte nog niet compleet...Maar dat volgt snel
Dellorto's met bijbehorend spruitstuk! yeehaa!
Het kleine probleempje met deze motoren, zie de hoofdremcilinder, en zie vooral ook, dat dit nog z?nder rembekrachtiger is. Hier komen dus 2 losse hoofdremcilinders met een balancebar bij het pedaal!
Ahum...Ik heb nog wat werk te doen ('t werkt zo wel, maar netjes? n?h!