343R 16v!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2007 22:40 #676992 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343R 16v!
Vandaag eens de tijd genomen om eens rustig de boel op te meten. Wat blijkt: Grande problema!

Mn hoofdremcilinder zit precies op de hoogte van mn inlaatspruitstuk. En ongeveer 5 cm voor de inlaat van cilinder 4. Eerst ging ik er van uit dat ik wel een custom inlaat moest gaan bouwen,maar dat het allemaal wel kon. Nu moet ik eerst een manier vinden om die hoofdremcilinder aan de kant te krijgen.

Aantal opties:
1. Blok 10cm naar voren (ja dahaag...)
2. Hoofdremcilinder+rembekrachtiger verplaatsen. Naar boven zou een optie zijn. Hij kan 15cm omhoog, vraag is alleen wat dat met mn dashboard doet.
3. Een andere opstelling van de rembekrachtiger. Een vroege amazone heeft de bekrachtiger los aan het binnenspatbord. en de hoofdremcilinder direct achter het rempedaal. Daarmee zou ik denk ik net genoeg ruimte maken.

Optie 3 lijkt mij het realistische. Alleen ik wil wel voor een degelijke rembekrachtiger gaan, die redelijk bekrachtigd. Is er iemand bekend met andere auto's die zon dergelijke opstelling hebben?

Wellicht zijn er andere opties. Heb je er een, ik zou er graag meer van weten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2007 23:33 #677001 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 343R 16v!
Hoe hebben die andere kerels in de UK het gedaan?

Een "Remote Brake Booster?"

ecihotrodbrakes.com/remote_booster.html
www.chtopping.com/StreetRodder4/

Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2007 23:39 #677004 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343R 16v!
Die engelsmannen hebben het boeltje aan de andere kant zitten... ;)

Dit ziet er goed uit opzich! Eens even goed lezen wat het allemaal voorstelt. Word geen goedkoop grapje zo te zien :S

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 08:33 #677012 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 343R 16v!
Ah, natuurlijk zit niet alleen het stuur aan de andere kant, ook de remmerij...

Niet goedkoop? Nee... wie mooi wil zijn moet pijn lijden! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2007 16:42 #677065 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343R 16v!
de amazon heeft dus ook een 'remote brake booster'

dit systeem was zelfs op de dafjes 44 met 1-krings remsysteem al leverbaar.

in plaats van door het pinnetje aan het pedaal, wordt de bekrachtiger ingeduwd door een hydraulische verbinding, met 1 klein cilindertje bij het pedaal, en 1 klein cilindertje bij de bekrachtiger. er is geen maximum lengte aan de leiding tussen deze 2 cilinders dus je kunt de bekrachtiger in theorie zelfs in de kofferbak monteren..

de hoofdremcilinder zit vervolgens op de normale plaats (achter de bekrachtiger!) gemonteerd.


bij dit systeem is het dus essentieel dat de kleine cilinders + de leiding ertussen 'rock solid' en 100% dicht/lekvrij zijn. als er een lekje in komt heb je g??n remmen meer.

(in tegenstelling tot wat normaal is bij een 2-krings systeem, dan hou je in ieder geval nog de voor- of achter remmen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2007 00:55 #677122 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343R 16v!
ok, amazones hebben de hoofdremcilinder wel op de traditionele plaats. Deze pompt naar de bekrachtiger, en vervolgnes word de remvloeistof naar het verdeelblok gestuurd. Ook enkel systeem dus, vind ik persoonlijk nog net iets te low-tech. Wil liever iets anders vinden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2007 17:57 #677153 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343R 16v!
een bekrachtiger is een vacuum apparaat, dus wat je moet zien als 'de hoofdremcilinder' is de cilinder die door de bekrachtiger bediend wordt.

de aansturing van de bekrachtiger is een hulpcilinder. dit kan trouwens hetzelfde onderdeel zijn als bij een onbekrachtigd systeem, waarbij het w?l de hoofdremcilinder mag heten :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 20:49 #678656 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343R 16v!
Gister aan een hyundai senator ofzoiets gesleuteld op mn werk...het begon met ownee! Toen kwam: JEEJ en vervolgens was het weer owjeej!

Ownee: Brr weer zo'n gek cheap-ass hok,
JEEJ: werken met een remsysteem als bovengenoemd, en aangezien die auto 1500kilo weegt ofzo, ruim gedimensioneerd
Owjeej: Wat een ontiegelijk hok! Waslijst aan APK punten.

Anyway, ben weer een probleem uit de weg denk ik zo. Mooi slopen eens afstruinen ernaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2007 00:19 #678671 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343R 16v!
idd, das de mooie goedkopere optie.
maar dan wel letten op het leidingwerk, desnoods zelf opnieuw maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2007 23:09 #679054 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343R 16v!
kan ik allemaal op het werk. Dat is geen punt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD