343R 16v!

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2009 22:10 #771286 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 343R 16v!
Staat hem goed!

Nog wel ff dat i.e. van het blokkie afkrabben! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2009 22:46 #771298 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343R 16v!
Dat kleppie gaat er zoiezo nog vanaf...Wie weet in de toekomst...ITB's...:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2009 18:11 #771582 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343R 16v!
Vandaag klauwen op de sloop gehaald van een 240 met geventileerde schijven (eerdere types hebben ongeventileerde schijven). Deze zouden volgens iemand op V3M er zo op moeten passen.

Eenmaal thuis gekomen heb ik meteen de oude veerpoten gepakt, en gepast. En verwonderd moest ik constateren dat die echt totaal niet gingen passen. Teleurgesteld ging ik op de bank zitten. Totdat ik een helder moment kreeg: Die veerpoten waren van de 343. En die had 2zuiger Girling klauwen...! Dus ik naar buiten gerend, n beetje lopen meten aan de 360, en zo als het er uit ziet, is het inderdaad een direct fit!

Vraag is daarmee wel hoeveel grotere schijven er dan in kunnen, maar wat ik zo zag zeker wel een maatje groter als standaard. En zoiezo geventileerd. De schijven vind ik persoonlijk de grootste beperking, aangezien de 360 schijven knal blauw zijn. Toch echt te klein dus voor een (stuk zwaardere) 360.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-04-2009 18:19 #771584 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 343R 16v!
Maare, dit is toch een 343?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2009 18:43 #771585 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343R 16v!
Jip, met 340 wielophanging...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-04-2009 18:54 #771587 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 343R 16v!
Maar je sprak over een 360?
Ga je dan de ophanging van een 360 plaatsen op de 343?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2009 19:04 #771592 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 343R 16v!
16v = koppelingshuis van 1700, 340=1700 > andere achterste motorsteunen > wielophanging swappen

ophanging van een 360 tov 340 win je niets mee, voor die iets grotere trommelremmetjes hoef je het niet te doen;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2009 12:13 #771759 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343R 16v!

v0lv0freak;101258 schreef : Maar je sprak over een 360?
Ga je dan de ophanging van een 360 plaatsen op de 343?


Ow sorry, ja ik had mijn 360 meer in de buurt om het op te meten...Bij de 360 gaat het fout idd, maar dat laat ik origineel...De 343 wil ik groter op hebben eiglk. Al is het alleen al om die veiligheidsmarge van volvo aan te houden (factor 4 toch? :yesyes:)

AvdAkker;101263 schreef : 16v = koppelingshuis van 1700, 340=1700 > andere achterste motorsteunen > wielophanging swappen


Nee hoor, die achterste motorsteunen(die op de wielophanging zitten) zijn zoiezo geschroefd, die had ik over kunnen zetten. Maar ze zijn gewoon identiek aan 1400 motorsteunen(die dus nogsteeds op de wielophanging zitten) hoor...

Reden dat ik de wielophanging heb verwisseld was:
1. Roest, vrij ernstig
2. Betere remmen (ok, word nu geupgrade, dus achteraf niet boeiend)
3. Van 2 weg remsysteem naar 3 weg
4. versleten fusekogels
5. versleten wiellager LV

Daarom heb ik gewisseld:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 16:49 #771805 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 343R 16v!
oow, ik dacht dat de hoogte van die achterste motorsteunen net iets verschilde bij de 1700 tov 1400. de voorste motorsteun heeft iig een tweetal extra montagegaten:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2009 19:31 #771821 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343R 16v!
Achterste motorsteunen zijn hetzelfde bij 1400 en 1700. Er zit wel verschil tussen de linkermotorsteunen van die van een 4/5-bak ten opzicht van de vario. De linkerachtermotorsteun van een handgeschakelde is namelijk gegoten in aluminium en er is een kleine hap uit voor het beschermrubber van de koppelingskabel.

De voorbalk van de 1700 (tov de OUDE 1400's) is niet alleen verschillend qua motorsteunen maar ook staat de voorbalk onder een compleet andere hoek. Hierdoor is ook de stabilisatorstang anders van vorm en heeft deze kortere armen (in theorie zouden de oudere stabilisatorstangen dus weleens stugger kunnen zijn, maar in de praktijk blijkt dat dit nauwelijks merkbaar is)

De latere types (nieuwere voorbalk) zijn ook hetzelfde als die van een 360, buiten dat die van een 360 dan geen motorsteunen bevat ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD