343R 16v!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Nog wel ff dat i.e. van het blokkie afkrabben!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Eenmaal thuis gekomen heb ik meteen de oude veerpoten gepakt, en gepast. En verwonderd moest ik constateren dat die echt totaal niet gingen passen. Teleurgesteld ging ik op de bank zitten. Totdat ik een helder moment kreeg: Die veerpoten waren van de 343. En die had 2zuiger Girling klauwen...! Dus ik naar buiten gerend, n beetje lopen meten aan de 360, en zo als het er uit ziet, is het inderdaad een direct fit!
Vraag is daarmee wel hoeveel grotere schijven er dan in kunnen, maar wat ik zo zag zeker wel een maatje groter als standaard. En zoiezo geventileerd. De schijven vind ik persoonlijk de grootste beperking, aangezien de 360 schijven knal blauw zijn. Toch echt te klein dus voor een (stuk zwaardere) 360.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Ga je dan de ophanging van een 360 plaatsen op de 343?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ophanging van een 360 tov 340 win je niets mee, voor die iets grotere trommelremmetjes hoef je het niet te doen;)
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;101258 schreef : Maar je sprak over een 360?
Ga je dan de ophanging van een 360 plaatsen op de 343?
Ow sorry, ja ik had mijn 360 meer in de buurt om het op te meten...Bij de 360 gaat het fout idd, maar dat laat ik origineel...De 343 wil ik groter op hebben eiglk. Al is het alleen al om die veiligheidsmarge van volvo aan te houden (factor 4 toch? :yesyes:)
AvdAkker;101263 schreef : 16v = koppelingshuis van 1700, 340=1700 > andere achterste motorsteunen > wielophanging swappen
Nee hoor, die achterste motorsteunen(die op de wielophanging zitten) zijn zoiezo geschroefd, die had ik over kunnen zetten. Maar ze zijn gewoon identiek aan 1400 motorsteunen(die dus nogsteeds op de wielophanging zitten) hoor...
Reden dat ik de wielophanging heb verwisseld was:
1. Roest, vrij ernstig
2. Betere remmen (ok, word nu geupgrade, dus achteraf niet boeiend)
3. Van 2 weg remsysteem naar 3 weg
4. versleten fusekogels
5. versleten wiellager LV
Daarom heb ik gewisseld:+
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
De voorbalk van de 1700 (tov de OUDE 1400's) is niet alleen verschillend qua motorsteunen maar ook staat de voorbalk onder een compleet andere hoek. Hierdoor is ook de stabilisatorstang anders van vorm en heeft deze kortere armen (in theorie zouden de oudere stabilisatorstangen dus weleens stugger kunnen zijn, maar in de praktijk blijkt dat dit nauwelijks merkbaar is)
De latere types (nieuwere voorbalk) zijn ook hetzelfde als die van een 360, buiten dat die van een 360 dan geen motorsteunen bevat