Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2017 23:44 #967234 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Dank voor de tip!

Dit reinigen, waarmee en hoe kan ik dit het beste doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2017 09:35 #967237 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Wasbenzine

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2017 12:52 #967367 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Weer even een update'tje

De vlamdover heb ik doorgespoeld met wasbenzine, deze zat vol met zwarte bende.
Dit gaf helaas niet merkbaar veel verschil.

De bougiekabels en bougies heb ik deze week vervangen. Hierdoor liep hij mooier, maar nog steeds (lichte) backfires geven, inhouden en ineens zakken in toeren in plaats van stijgen in toeren.

Via Paul van het forum heb ik een vliegwielsensor, een bobine (renixmodule) en een computer te leen.
De eerste twee heb ik inmiddels geprobeerd, geen verschil helaas, vandaag wil ik de andere pc nog proberen.

Ik zit nu toch echt te denken aan één of andere opstopping of verstopping.
Heeft iemand ervaring met iets van injectorreiniger o.i.d.?
Het lijkt alsof hij de hoeveelheid brandstof die er bij (plotseling) volgas er niet door kan krijgen ofzo. Stationair loopt hij inmiddels aardig goed.

Iemand tips & tricks?

Ik hoor het graag..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2017 13:07 #967368 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Meet de brandstofdruk eens. Dat kun je doen door een drukmeter aan te sluiten tussen het brandstoffilter en de injectorrail.

Door het stuurrelais los te nemen en een draadje te leggen tussen 30 en 87b op de relaisvoet gaat de brandstofpomp continu draaien, dat is handig tijdens de meting. De systeemdruk moet oplopen tot 250 kPa.

Ohja, meet de druk VOOR het filter en NA het filter om te zien of daarin het probleem zit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2017 17:36 #967380 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Injectoren ultrasoon (laten) reinigen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2017 14:24 #967417 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
eerst brandstofdruk meten. Het inhouden bij plots gasgeven duidt daar ook op.

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2017 20:08 #967454 door Justin Kiers
Nu ook de andere computer geprobeerd, geen resultaat.

Ik ben momenteel aan het informeren naar een drukmeter, heb zoiets niet zo bij de hand namelijk :)

Ik las dat er ook een brandstofdrukregelaar op zit, klinkt erg logisch, stel dat die defect is.

En ook iets over een smoorklepschakelaar en het afstellen daarvan?
Kan iemand mij daar meer over vertellen?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2017 21:10 #967455 door 16673-dummy
Afstellen is in principe niet nodig. Dat moet je dan ook nooit zomaar veranderen!
Bij een injectiemotor verloopt de afstelling niet. Als de motor slecht of niet loopt, is er een onderdeel kapot. Daar moet je naar op zoek.
Mijn advies is om eerst de brandstofdruk te controleren en pas daarna verder te gaan met andere dingen.

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2017 22:24 #967458 door Justin Kiers
Dat is voor mij een hele heldere uitleg volvofiel, dat wist ik namelijk niet, ben de carb van m'n Golfje gewend ;)

Ik ga door met zoeken!

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2017 13:42 #967485 door Justin Kiers
Ik ging zo juist nog eens kijken en proberen, na een beetje zoeken, ook bij de drukregelaar, zie ik een slangetje loos hangen daar, met een tie-wrap bevestigd aan de retourleiding van de brandstof.
Dit blijkt een vacuümslang te zijn die op het inlaatspruitstuk aangesloten hoort te zijn.
Nu is deze aansluiting op het inlaatspruitstuk afgedopt met een metaalpropje.

Wat kan hiervoor de reden zijn?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC