Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
- V300 register
- Verbannen
-
Van de EGR-klep gaat het pijpje omhoog en mondt uit in het inlaatspruitstuk.
Via het kenteken zie ik aan het vermogen en de motorcode dat dit het geval is.
De EGR klep dient gesloten te zijn bij stationair draaien en bij vollast.
Na verloop van tijd functioneert dit systeem vaak niet meer wegens gebrek aan onderhoud.
Gewoon netjes verwijderen. Jouw auto haalt de CO-norm van de APK
ook zonder deze milieusystemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1

Dankjewel!
Ik ga daar morgen direct naar kijken.
En verwijderen zeg je, alleen de EGR-klep, of alles, en de slangen afdichten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Met mijne was dus duidelijk iets mis.
Hij had er nog één liggen, die op zijn auto aangesloten, deze functioneerde ook, dus meegenomen.
Zodra ik thuis was, direct gemonteerd natuurlijk.
Hij startte en liep meteen, maar dat was het ook, stationair lopen bleef het bij.
Dan maar eens een kijkje bij de aansluiting van de EGR op het inlaatspruitstuk kijken.
Dit pijpje zal hélémaal verstopt met allemaal roet.
Dus ik heb een mooi metalen plaatje op maat gezaagd, twee gaatjes voor de bouten in geboord, en de EGR afgedopt.
Wat een verschil, ik had weer gasrespons. Even mooi laten draaien, stationair een beetje beter afgesteld en een stukje gereden.
Viel me tegen, nog steeds inhouden bij plotseling gas.
Hij stijgt dan eerst in toeren, dan zakt hij, en als ik gas houdt, lijkt hij 'geen adem' te krijgen, dan niest hij ineens uit de uitlaat, en pakt hij het toerental weer op.
Ik heb nogmaals geprobeerd een filmpje te maken waarbij dit (hopelijk) een beetje duidelijk word...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Ygis67;245099 schreef : Ik heb evt. nog een brandstofpomp liggen, wellicht het proberen waard die eens te wisselen?
Als je die zondag mee zou willen nemen, héél graag :w00t:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de stelschroef op het gasklephuis; ook het CO% moet goed zijn en dat stel je af met
de CO-schroef op de LMM bij gebruik van een uitlaatgastester. Uiteraard moeten alle
overige zaken, die eerder in deze post genoemd zijn, in orde zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Is de vacuumslang nat van de benzine? Is deze vacuumslang lek?
Gasklephuis kun je ook demonteren. Die kun je dan netjes schoonmaken.
Wel even de driehoekige pakking vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Het daalt soms tot een 7- / 800 toeren, en daarna stijgt hij weer tot 1200. Zonder dat ik iets doe.
Hoe kan ik de benzinedrukregelaar testen op werking?
Is dat wat je omschrijft? Die vacuümslang lostrekken?
Gasklephuis schoonmaken heb ik ook al aan gedacht. Moet ik even die pakking bestellen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dit is het zwarte kunststoffen doosje dat linksvoor op het onderblok geschroefd zit.
Met die bouten zit ook de EGR klep vast. Vanaf dat zwarte doosje gaat één
slang naar boven. Als je die volgt, vind je een T-stukje met daarin de vlamdover.
Vanaf dat T-stukje vertrekt een dun slangetje en een dikkere slang.
Het is sowieso aan te raden alle vacuumslangen te controleren op scheuren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.