Boutjes koppelstuk torquetube.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2012 12:29 #899949 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
:hmmz2:[

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2012 12:30 #899950 door V300 register
:crock:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2012 21:29 #906710 door V300 register
nah weinig te melden eigenlijk , vandaag was ik met mijn koppelstuk naar Walk aandrijf techniek in Heijen,daar kreeg ik het volgende te horen,er wordt daar gezocht naar een juiste '' naald'' om de binnen vertanding te kunnen maken, ook bij conectie's van Walk,op mijn vraag waarom er in het verleden miljoenen van die dingen gemaakt zijn,en het nu een probleem is,kreeg ik het volgende antwoord: de auto industrie schermt dit af ,dus ze bouwen zelf een machine met een bepaalde maat en produceren miljoenen van die koppelstukken,dit om ook reproduktie te voorkomen (imitatie dus)bij de vraag hoeveel ik er gehad zou willen hebben dacht ik aan een stuk of 30? laat jullie mening daar maar is over vallen,ze maken nu een offerte en die wacht ik maar is af en dan hopen we maar dat het betaalbaar te reproduceren is,met de gegeven specificatie's. aldussss.....................wordt vervolgd

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2012 00:40 #906731 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
Tot nu toe knap werk. Als ze al met een offerte willen komen is dat ze er serieus werk in zien en van willen maken.

Maak er een groupbuy van.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2012 11:56 #906734 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
BBB zou ook wel eens geinteresseerd kunnen zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2012 12:17 #906737 door V300 register
Als het interessant is doe ik graag mee.

Wordt het dan een kopie van de bestaande koppelstukken of hebben die ook de mogelijkheid om ze sterker te maken?

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2012 12:40 #906738 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
Yes, hier ook geinteresseerd!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2012 15:21 #906970 door V300 register

guusk44;198861 schreef : nah weinig te melden eigenlijk , vandaag was ik met mijn koppelstuk naar Walk aandrijf techniek in Heijen,daar kreeg ik het volgende te horen,er wordt daar gezocht naar een juiste '' naald'' om de binnen vertanding te kunnen maken, ook bij conectie's van Walk,op mijn vraag waarom er in het verleden miljoenen van die dingen gemaakt zijn,en het nu een probleem is,kreeg ik het volgende antwoord: de auto industrie schermt dit af ,dus ze bouwen zelf een machine met een bepaalde maat en produceren miljoenen van die koppelstukken,dit om ook reproduktie te voorkomen (imitatie dus)bij de vraag hoeveel ik er gehad zou willen hebben dacht ik aan een stuk of 30? laat jullie mening daar maar is over vallen,ze maken nu een offerte en die wacht ik maar is af en dan hopen we maar dat het betaalbaar te reproduceren is,met de gegeven specificatie's. aldussss.....................wordt vervolgd

nou dan hier het trieste vervolg, de firma Walk kan ze niet maken,simpel weg omdat er voor deze maatvoering geen gereedschap is,zelfs niet bij benadering werd mij mede gedeeld...........jasus ik was nogal blij zoals ze in eerste instansie reageerde.........we gaan er gewoon mee door.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2012 11:18 #907185 door V300 register
Gisteren een koppelstukje van een Porsche 924 in m'n handen gehad. De Porsche is van forumlid Powerflux. Ik had nog passende boutjes van de 360 bij me en die gaan dus ook in het koppelstuk van de 924. Grappig dat die auto's zoveel overeenkomsten hebben. Maar misschien is er bij een of andere Porscheclub meer bekend over de kwaliteit van deze koppelstukjes, of we moeten eens kijken of deze nog zijn te krijgen en natuurlijk of ze echt uitwisselbaar zij.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2012 18:06 #907196 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Boutjes koppelstuk torquetube.

Lucluc;199359 schreef : Gisteren een koppelstukje van een Porsche 924 in m'n handen gehad. De Porsche is van forumlid Powerflux. Ik had nog passende boutjes van de 360 bij me en die gaan dus ook in het koppelstuk van de 924. Grappig dat die auto's zoveel overeenkomsten hebben. Maar misschien is er bij een of andere Porscheclub meer bekend over de kwaliteit van deze koppelstukjes, of we moeten eens kijken of deze nog zijn te krijgen en natuurlijk of ze echt uitwisselbaar zij.

Wat ik er van weet is dat er geen verhalen zijn over kapotte koppelstukjes bij de 924 of dat daar speling ontstaat. Ook niet bij racing-gebruik. Een echte 924/44 club is er niet, wel wat fora maar de leden met echte kennis kun je op 1 hand tellen..

Maten kan ik nu niet opgeven, de mijne zit in elkaar. Maar ze hebben iig 24 splines, de binnendiameter is 13/16" en de boutjes van de 360 passen exact. De 924S en 944 hebben hetzelfde principe, maar andere diameters en lengte. Misschien de 928 ook wel, die heeft iig heel veel meer vermogen dan beide en is ook een transaxle, maar ik weet niet hoe het daar aan elkaar zit. Als iemand mij de specs van het koppelstukje van de 360 kan geven kan ik bij de 924-kant navraag gaan doen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC