Boutjes koppelstuk torquetube.
- V300 register
- Verbannen
-
binnenkort zijn ze ook via de webpagina (op de website) te bestellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;169064 schreef : Kunnen die boutjes ook digitaal onder mijn auto komen? Het is zo koud buiten....
Hahahaha, briljant

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
in beperkte oplage zijn de boutjes ook beschikbaar op sleuteldagen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
procedure onder de auto is simpelweg de plaat waar de brandstofpomp op zit (die kun je vinden aan de voorkant van de zadeltank; boven de uitlaatpijp tussen de 2 haakse bochten in) loshalen (2x moertje; 2x parkertje) en de brandstofpomp loshalen (3x boutje). dan kun je de plaat weghalen; dopjes eruit wippen; krukas verdraaien (sleutel 24) tot je een boutje kunt wisselen en presto!
dit was dus al een gevalletje "geluk", 1 bout zag er nog normaal uit maar de andere bout was zichtbaar al "overstretched", er zat een stukje waar de bout zichtbaar smaller was; zal eens kijken of ik dat nog duidelijk op de foto kan krijgen.
en nee; dit was dus gewoon onder een fatsoenlijk/normaal bereden 360 hea, niet onder een scheurijzer!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
@anjo volgende keer ook uit de versnelling halen is misschien handig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de beschadiging aan het schroefdraad is van het losdraaien maar het gaat even om de schacht van dit boutje.
dit is vlak voordat het schroefdraad begint (onderkant schacht):
dit is vlak voordat de kop van de bout begint (bovenkant schacht):
dit is op het midden van de schacht, waar op het oog de vervorming was:
deze bout is dus al wat uitgerekt en hierdoor al 0,1mm smaller geworden. dit lijkt weinig maar die extra rek heeft tot gevolg dat de "klem" van het koppelstuk verminderd is; de verbinding krijgt uiteindelijk naar gelang de bout verder uitrekt (steeds meer) speling tot het punt dat de tanden uit het koppelstuk kapot draaien en je dus geen aandrijving meer hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
AvdAkker;176779 schreef : zo, nog even wat fototjes van het setje boutjes die op de afgelopen sleuteldag vervangen zijn. ik ga het linker boutje nameten want die was op het oog vervormd
*knip - foto*
de beschadiging aan het schroefdraad is van het losdraaien maar het gaat even om de schacht van dit boutje.
dit is vlak voordat het schroefdraad begint (onderkant schacht):
*knip - foto*
dit is vlak voordat de kop van de bout begint (bovenkant schacht):
*knip - foto*
dit is op het midden van de schacht, waar op het oog de vervorming was:
*knip - foto*
deze bout is dus al wat uitgerekt en hierdoor al 0,1mm smaller geworden. dit lijkt weinig maar die extra rek heeft tot gevolg dat de "klem" van het koppelstuk verminderd is; de verbinding krijgt uiteindelijk naar gelang de bout verder uitrekt (steeds meer) speling tot het punt dat de tanden uit het koppelstuk kapot draaien en je dus geen aandrijving meer hebt.
Bij mij kwamen er heel andere boutjes uit Anjo
een soort RVS-achtige boutjes met een veel kortere schroefdraad, en het linker boutje heeft duidelijk een uitgesleten plek/deukje (rood omcirkeld)
Het andere boutje had ook duidelijk een beschadiging, op dezelfde plek als het ene boutje. Alleen is het hier geen deukje, maar twee diepe krassen o.i.d.
afijn, het spul kwam snel los en de nieuwe (juiste) zitten erin. Gratis gedaan door de garage, ik had geen zin om met dit weer onder de auto te kruipen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.