Boutjes koppelstuk torquetube.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2011 17:31 #865985 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
ik citeer even met interpunctie:

binnenkort zijn ze ook via de webpagina (op de website) te bestellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 21:08 #866023 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
Over twee (of eigenlijk 1,5) weken heb ik vakantie, dan worden de "updates" doorgevoerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2011 23:07 #866067 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
Super mooi werk mannen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2011 23:08 #866068 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Boutjes koppelstuk torquetube.

Lucluc;169064 schreef : Kunnen die boutjes ook digitaal onder mijn auto komen? Het is zo koud buiten....


Hahahaha, briljant :D Jean-Luc door de bocht :crazy1:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 23:10 #866070 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
komende volvoice komt ook een stukje hierover in.

in beperkte oplage zijn de boutjes ook beschikbaar op sleuteldagen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2011 22:34 #874949 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
vandaag op de sleuteldag een setje boutjes vervangen; ging perfect, t is echt een klusje van niets!

procedure onder de auto is simpelweg de plaat waar de brandstofpomp op zit (die kun je vinden aan de voorkant van de zadeltank; boven de uitlaatpijp tussen de 2 haakse bochten in) loshalen (2x moertje; 2x parkertje) en de brandstofpomp loshalen (3x boutje). dan kun je de plaat weghalen; dopjes eruit wippen; krukas verdraaien (sleutel 24) tot je een boutje kunt wisselen en presto!

dit was dus al een gevalletje "geluk", 1 bout zag er nog normaal uit maar de andere bout was zichtbaar al "overstretched", er zat een stukje waar de bout zichtbaar smaller was; zal eens kijken of ik dat nog duidelijk op de foto kan krijgen.
en nee; dit was dus gewoon onder een fatsoenlijk/normaal bereden 360 hea, niet onder een scheurijzer!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2011 13:10 #874987 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
Het was een peace of koekje. Een tip druk het dopje terug waar je de bout al hebt vervangen.

@anjo volgende keer ook uit de versnelling halen is misschien handig :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2011 13:33 #875785 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
zo, nog even wat fototjes van het setje boutjes die op de afgelopen sleuteldag vervangen zijn. ik ga het linker boutje nameten want die was op het oog vervormd

de beschadiging aan het schroefdraad is van het losdraaien maar het gaat even om de schacht van dit boutje.

dit is vlak voordat het schroefdraad begint (onderkant schacht):


dit is vlak voordat de kop van de bout begint (bovenkant schacht):


dit is op het midden van de schacht, waar op het oog de vervorming was:


deze bout is dus al wat uitgerekt en hierdoor al 0,1mm smaller geworden. dit lijkt weinig maar die extra rek heeft tot gevolg dat de "klem" van het koppelstuk verminderd is; de verbinding krijgt uiteindelijk naar gelang de bout verder uitrekt (steeds meer) speling tot het punt dat de tanden uit het koppelstuk kapot draaien en je dus geen aandrijving meer hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2011 17:46 #881656 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Boutjes koppelstuk torquetube.

AvdAkker;176779 schreef : zo, nog even wat fototjes van het setje boutjes die op de afgelopen sleuteldag vervangen zijn. ik ga het linker boutje nameten want die was op het oog vervormd
*knip - foto*
de beschadiging aan het schroefdraad is van het losdraaien maar het gaat even om de schacht van dit boutje.

dit is vlak voordat het schroefdraad begint (onderkant schacht):
*knip - foto*

dit is vlak voordat de kop van de bout begint (bovenkant schacht):
*knip - foto*

dit is op het midden van de schacht, waar op het oog de vervorming was:
*knip - foto*

deze bout is dus al wat uitgerekt en hierdoor al 0,1mm smaller geworden. dit lijkt weinig maar die extra rek heeft tot gevolg dat de "klem" van het koppelstuk verminderd is; de verbinding krijgt uiteindelijk naar gelang de bout verder uitrekt (steeds meer) speling tot het punt dat de tanden uit het koppelstuk kapot draaien en je dus geen aandrijving meer hebt.


Bij mij kwamen er heel andere boutjes uit Anjo



een soort RVS-achtige boutjes met een veel kortere schroefdraad, en het linker boutje heeft duidelijk een uitgesleten plek/deukje (rood omcirkeld)



Het andere boutje had ook duidelijk een beschadiging, op dezelfde plek als het ene boutje. Alleen is het hier geen deukje, maar twee diepe krassen o.i.d.




afijn, het spul kwam snel los en de nieuwe (juiste) zitten erin. Gratis gedaan door de garage, ik had geen zin om met dit weer onder de auto te kruipen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2011 11:37 #881710 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
ej dat is doorgaans niet een coating die op 12.9 boutjes gebruikt wordt; kun je rond het gedeelte waar je de inbussleutel in steekt evt 8.8, 10.9 of 12.9 codering ontdekken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD