Boutjes koppelstuk torquetube.
- V300 register
- Verbannen
-
de moeite waard om het ff uit te zoeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
guusk44;199403 schreef : haha wel grappig dat het op tekening er het zelfde uitziet als die van de volvo nr 3281332-1 en porsche 477 521 145 A
de moeite waard om het ff uit te zoeken.
foto is van een 944
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wat ik in de speurtocht naar gegevens over de 363CS wel te weten ben gekomen is dat er voor de ontwikkeling van die auto en die van de latere 2 liter uitvoeringen uitvoerig getest is met zowel een Alfa als en Porsche torque tube.
Moet Rick eens vragen.Die werkt in een sportwagengarage met specialisatie.....PORSCHE.......wie weet.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
in hoeverre is dit hetzelfde qua splines en afmetingen, en dus misschien als voorbeeld te gebruiken voor een productie als vervanging van het originele koppelstuk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Kijk maar een op deze link www.924.org/techsection/7transaxle.htm , een beetje naar beneden scrollen en dan zie je een afbeelding.
Mogelijk zijn ook enkele onderdelen van de motorophanging uitwisselbaar.
De boutjes voor het koppelstuk zijn te koop bij Fabory, wel even opletten dat je bij kwaliteit 12.9 selecteert.
Het namaken voor een koppelstuk is op zich niet zo moeilijk, je moet de vertanding laten steken op een binnensteekbank enz. , het echte probleem is dat je de juiste materiaalkwaliteit en oppervlaktehardheid van de verschillende onderdelen moet kiezen, en als laatste moet het koppelstuk ook nog gebalanceerd worden, dat zijn die vreemde kuiltjes die erin geboord zijn.
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
In januari en een krappe 1000 KM later heb ik de versnellingsbak vervangen (dat wou ik al bij aanschaf), en daarvoor moeten de boutjes (ofja, die aan de bakkant) los.
Daar viel me op dat het stuk draad in het midden al behoorlijk weg was.
Eigenlijk net zoals het bovenste boutje in deze foto van mpro09.
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=208218&postcount=190
Je zag ook net zoals bij hem geen slijtage aan de draad boven of onderaan, alleen in het midden.
Dus maar weer nieuwe boutjes erin gedraaid. Ging weer netjes erin geschoven, geen overdreven kracht. Ik heb er echter geen vertrouwen in. Als dat middenstuk van die boutjes zo te lijden heeft, zal het ook wel rekken of buigen. Dit is geen persoonlijke aanval op Anjo of de TC , maar zijn het echte, degelijke boutjes van een betrouwbare bron?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Zijn er hier meer mensen met ervaring?
De boutjes moeten wel met een minimaal moment aangehaald worden. Helaas kan ik het bij mijn 345 niet checken want die staat in de stalling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zou me er geen zorgen om maken, zeker niet als het draad zelf helemaal schoon is (alsof het net is gebeurd zeg maar)
ohja, de boutjes dienen zodra er 12.9 op staat aan normwaarden te voldoen; de leverancier waar ik die zooi bestel is een van de grootste van europa, die hebben dat echt wel voor elkaar. t zijn echt geen chinese oloeboeloe boutjes:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.