Boutjes koppelstuk torquetube.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2012 10:48 #907227 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
haha wel grappig dat het op tekening er het zelfde uitziet als die van de volvo nr 3281332-1 en porsche 477 521 145 A
de moeite waard om het ff uit te zoeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2012 19:19 #907272 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Boutjes koppelstuk torquetube.

guusk44;199403 schreef : haha wel grappig dat het op tekening er het zelfde uitziet als die van de volvo nr 3281332-1 en porsche 477 521 145 A
de moeite waard om het ff uit te zoeken.


foto is van een 944

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2012 22:13 #907280 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
Misschien dat er in de KwalfaRomeo hoek ook nog wel iets passends te vinden is.

Wat ik in de speurtocht naar gegevens over de 363CS wel te weten ben gekomen is dat er voor de ontwikkeling van die auto en die van de latere 2 liter uitvoeringen uitvoerig getest is met zowel een Alfa als en Porsche torque tube.
Moet Rick eens vragen.Die werkt in een sportwagengarage met specialisatie.....PORSCHE.......wie weet.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2012 14:10 #918549 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
ik zit zo door de haynes te bladeren en er zit blijkbaar tussen de bak en de eindoverbrenging een dergelijk "koppelstuk" alleen in de vorm van een "sleeve" en dus zonder boutjes.

in hoeverre is dit hetzelfde qua splines en afmetingen, en dus misschien als voorbeeld te gebruiken voor een productie als vervanging van het originele koppelstuk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2012 15:57 #918552 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
de as die daar in komt is 2x zo dik als de as in de torquetube. Dus nee helaas,past niet. Wel jammer natuurlijk........blijf vooral zoeken,soms loop je per ongeluk teren iets passends aan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2012 16:52 #919035 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
Je kunt ook eens kijken bij de Porsche 924 club, het koppelstuk van de 924 met Audi-motor is volgens mij n.l. hetzelfde.
Kijk maar een op deze link www.924.org/techsection/7transaxle.htm , een beetje naar beneden scrollen en dan zie je een afbeelding.
Mogelijk zijn ook enkele onderdelen van de motorophanging uitwisselbaar.
De boutjes voor het koppelstuk zijn te koop bij Fabory, wel even opletten dat je bij kwaliteit 12.9 selecteert.
Het namaken voor een koppelstuk is op zich niet zo moeilijk, je moet de vertanding laten steken op een binnensteekbank enz. , het echte probleem is dat je de juiste materiaalkwaliteit en oppervlaktehardheid van de verschillende onderdelen moet kiezen, en als laatste moet het koppelstuk ook nog gebalanceerd worden, dat zijn die vreemde kuiltjes die erin geboord zijn.
Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2012 21:39 #919070 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
ik heb ook zo'n ding ;) en helaas zijn de afmetingen totaal anders. de boutjes passen wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2013 22:20 #923200 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
Ik heb bij de APK keuring van mijn GLT afgelopen november de boutjes vervangen met clubwinkelboutjes. Eerst rustig erin schuiven, met de vingers een stukje draaien, weer eruit en zo gekeken dat het niet wrong. Dan voor het echie erin en het laaste stukje lekker strak aangetrokken, net zoals met bij de porsche. Niet met verlengstukken op de ratel ofzo, maar gewoon flink.

In januari en een krappe 1000 KM later heb ik de versnellingsbak vervangen (dat wou ik al bij aanschaf), en daarvoor moeten de boutjes (ofja, die aan de bakkant) los.
Daar viel me op dat het stuk draad in het midden al behoorlijk weg was.

Eigenlijk net zoals het bovenste boutje in deze foto van mpro09.
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=208218&postcount=190
Je zag ook net zoals bij hem geen slijtage aan de draad boven of onderaan, alleen in het midden.

Dus maar weer nieuwe boutjes erin gedraaid. Ging weer netjes erin geschoven, geen overdreven kracht. Ik heb er echter geen vertrouwen in. Als dat middenstuk van die boutjes zo te lijden heeft, zal het ook wel rekken of buigen. Dit is geen persoonlijke aanval op Anjo of de TC , maar zijn het echte, degelijke boutjes van een betrouwbare bron?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2013 22:34 #923201 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar.
Zijn er hier meer mensen met ervaring?

De boutjes moeten wel met een minimaal moment aangehaald worden. Helaas kan ik het bij mijn 345 niet checken want die staat in de stalling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2013 22:37 #923202 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Boutjes koppelstuk torquetube.
waarschijnlijk is het hechtlasje van dat vierkante blokje gescheurd, blokje drukt het boutje dan eerst een stukje onder spanning over de prise-as heen zodat het draad beschadigd en wringt zich dan vrij zodat het resterende stuk er schadevrij uit komt.

zou me er geen zorgen om maken, zeker niet als het draad zelf helemaal schoon is (alsof het net is gebeurd zeg maar)

ohja, de boutjes dienen zodra er 12.9 op staat aan normwaarden te voldoen; de leverancier waar ik die zooi bestel is een van de grootste van europa, die hebben dat echt wel voor elkaar. t zijn echt geen chinese oloeboeloe boutjes:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD