Winterstartprobleem?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 14:59 #858748 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Winterstartprobleem?
Nu weet ik niet hoe het bij een Solex werkt, maar mijn Zenith heeft een vlotterkamerafsluiting die wordt "geactiveerd" als de vlotter een bepaald niveau bereikt. Op die manier verzuipt 'ie niet. Het lijkt erop dat dit bij jou niet werkt.

Al eens geprobeerd om vol gas te starten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2010 13:28 #858850 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winterstartprobleem?
Bedoel je de vlotterkamerontluchting? Bij de Solex carburateur is deze gekoppeld aan de gasklep. Bij gasgeven wordt deze ontluchtingsklep bediend. Bij stationair komt hij ook weer netjes terug in onbediende stand. Klepje sluit ook netjes af en staat afgesteld volgens specificaties.

Ik heb een tijd last gehad van de gasklep van de tweede trap die niet volledig terug kwam in zijn 0-stand. Een tijd terug heb ik die al schoongemaakt en opnieuw gesmeerd en sindsdien is dat ook niet meer voorgekomen.

Als ik toch eens wist wat het was... is niet prettig rijden zo met koude motor.

Bedankt weer voor het meedenken!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2011 11:25 #858995 door V300 register
Mijn auto doet vaak t zelfde maar vooral als ik even op de choke heb laten lopen.:hmmz2:
Ik start tegenwoordig en rijd dan meteen weg zonder choke.De eerste paar meter kan het tractor gevoel :o soms nog wel eens optreden maar meestal niet.Hij(of zij) doet dat al zolang ik m heb en de zoektochten naar de oorzaak heeft ook nix opgeleverd.:no:
Heb dr mee leren leven,de charme van de 300 :crazy1:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2011 18:34 #859099 door V300 register
Bart, weet je wellicht nog wel welke zaken jij destijds allemaal gecheckt hebt? Wellicht dat we zo toch nog tot een oplossing kunnen komen. Lijkt me toch op te lossen in ieder geval.

Het zou een stervende koppakking kunnen zijn maar er zijn verder nog niet echt symptomen die daarop wijzen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2011 10:38 #859395 door V300 register

fmfvansteene;164436 schreef : Het zou een stervende koppakking kunnen zijn maar er zijn verder nog niet echt symptomen die daarop wijzen...

Stervende koppakkingen :confused: ben ik nog nooit tegengekomen.Of heel of kapot maar nog nooit iets wat er tussen in hangt en al helemaal niet bij n redblock.

Ik wijt t maar aan die grafcarburateur die er op zit.Met die carburateurs die op de B19 gemonteerd werden had je die problemen niet.
Of het moet aan die,door de meesten geprezen maar door mij gehate,Renix ontsteking liggen.Maar daar kom ik ook niet verder mee omdat t probleem zich maar even voordoet.
Als het een probleem met kleppen of zo zou zijn zou zich dat wel uitwijzen met n compressietest(wat bij mijn auto dus ook nix uitwees.)

Om de een of andere reden loopt ie heel even k*t,als ie koud is, en daarna geen last meer.Zo als ik zei,ik heb er mee leren leven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2011 22:56 #859637 door V300 register
Slechte koude start B200EE

Vandaag had ik een gelijkaardig probleem. Auto had wel meer dan een maand stil gestaan. Bij het starten leek hij aan te slaan maar als ik de sleutel los liet sloeg hij direct weer af. Meermaals geprobeerd en steeds hetzelfde probleem. Dan maar een dotje gas gegeven wat nomaal niet nodig is maar nog steeds niet starten. Omdat ik een druppellader gebruik kon ik dus wel enkele minuten doorgaan met starten en uiteindelijk sloeg hij toch aan. Maar als hij dan uiteindelijk bleef draaien was dat met horten en stoten en tegen 300 ? 500 tpm. Ook als ik gas bij gaf ging hij ook niet gelijkmatig lopen. Uiteindelijk is hij twee keer nadat hij enkele min onregelmatig gedraaid had weer afgeslaan. Vervolgens starte hij wel beter dwz direct maar bleef altijd schokkerig lopen.
Zo dan maar de rit begonnen en ook bij het accelereren hield hij in met schokken. Na ongeveer 10 km als de motor op temperatuur kwam begon hij ineens normaal te lopen en was er geen enkele hapering meer. Motor draaide volledig normaal. Bij mijn bestemming op 25 km heeft de auto dan meer dan een uur stil gestaan. Toen ik daar weer vertrok geen enkel probleem met starten en motor liep onmiddellijk normaal.
Als hij normaal start draait hij altijd eerst heel even rustig, gaat dan even later (na een 5 tal seconden) naar een verhoogd toerental 1200tmp en laat dan het stationair toerental zakken naar 950tpm als de motor warm is. Maar nu leek de automatische choke dus helemaal niet te werken en draaide de motor de eerste 5 seconden ook niet zoals het hoort. Heeft er iemand een idee wat hier de oorzaak kan zijn? Sinds september vorig jaar lijkt hij bij iedere koude start daar last van te hebben. En toen waren er dus nog geen vriestemperaturen. Mijn ervaring uit het verleden is dat de auto ALTIJD start ook al is het bere koud.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2011 22:34 #859715 door V300 register
Ik heb zelf bij m'n injectie een dergelijk probleem gehad en toen lag het aan de zekeringen in dat kleine kastje naast de accu. Speciale zekeringen van de brandstofpomp.

Ook een paar keer de bobinekabel doorgeknaagd door een steenmarter.

BDP sensor een keer schoonmaken wil ook wel eens helpen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2011 22:54 #859834 door V300 register
Lucluc bedankt voor de tips.

Als het aan die speciale zekeringen lag was het dan een slecht contact? In het weekend ga ik in ieder geval eens kijken of ik ze kan vinden.

Als de dynamokabel begint te breken dan loopt de motor inderdaad ook met horten en stoten en blijkt hij ook geen kracht meer te hebben want dit heb ik ook al eens meegemaakt.

De BDP sensor weet ik zo nog niet direct zitten. Dat is ook weer een uitdaging om die te vinden. :wtf2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2011 19:11 #859909 door V300 register
BDP sensor boven het vliegwiel. Kan nooit kwaad een keer schoon te maken. Zekeringkastje naast de accu tegen het spatbord.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2011 22:57 #859950 door V300 register
Wat ik nog graag zou vermelden is dat het probleem mij de eerste keer is opgevallen (schokkende motor na koudstart) vlak nadat de auto een smeerbeurt/onderhoud had gekregen. Kan die BDP sensor daarbij bevuild zijn door een onoplettendheid van mijn garagist? Kan je zo bij die sensor of moet er eerst iets gedemonteerd worden? :wtf2:.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC